Tupperware gezever

Gestart door Busaberke, 07 november, 2005, 17:37:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brit

Citaat van: "Richard K."Hey dat is niet goed als je meent dat de motor meer trilt. Dan is er iets niet goed aan afstelling of benzine (hij moet op super=98 oktaan rijden, op 95 draait hij niet lekker).

Met de balansas draait het 1200 blok als een naaimachientje. Dat is t.o.v. van 1100/1150 wel wennen (met mn R1100 RS heb ik 89000 mee gedraaid, dus ik weet wel hoe dat voelt.)

'sommige' r1200gs'en hebben inderdaad onverklaarblaar véél last van trillingen. méér dan de 1150-reeks. en nee, synchroniseren, afstellen, ... helpen niet. het probleem situeert zich op een ander vlak. 2 bmw dealers hebben tegenover mij het probleem al erkent... zoals wel meer gebeurt bij bmw (cfr. de versnellingsbak reeks van voor '97 op de r1100xx) kan er het één en ander verkeerd lopen bij assemblage/constructie en houdt bmw haar lippen vanuit haar optiek wijselijk op elkaar.

voor die r1200gs eigenaars die met zo'n motor rondrijden: je moet je geen zorgen maken. beide dealers hebben me uitgelegd dat de motor niet aan zijn duurzaamheid inboet.

Richard K.

Citaat van: "rvs_gps"Ik mag rustig voelen dat een boxer rij.

Yep, vind ik ook. Alleen: eerst voelde ik dat al meteen bij het wegrijden. Dat is nu minder. Maar ik voel dat wel nog als ik es flink aan het gas ga hangen. Niet zo heftig als vroeger, maar t is er wel nog. Maar daar komt souplesse en handelbaarheid en véél vermogen voor terug. Da's ook wat waard.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

laten we wel wezen; de 1e serie 4kleps-Gs de 1100 (tot 97) was ook een sof; stoere, strakke brommert vooral in ut Kalaharigelb. Maarrrrrr heb de mijne van ellende toen ingeruild omdat er 2x achterelkaar de bak (welliswaar onder coulance) gereviseerd moest worden; de St 1100 die ik daarna had, was in storingsgevoeligheid een ware opluchting

Discussie moeten voeren voordat e.e.a. onder coulance viel,met de BMW importeur wil je niet weten; zgn. zou het niet structureel zijn geweest; grote bulshit; 65 % vd 1e serie heeft versnellingsbakproblemen gehad  :cry: ze lullen der wel een punt aan; heb zelfs een " geheimhoudingsverklaring" of zoiets moeten tekenen.....

m'n huidige GsA, (ja het ligt aan mij), binnen 40 K al een nieuwe achterschokdemper (gedeeltelijk wederom coulance) en een groot cardanlager vernieuwd. Als je met monteurs praat zeggen die ook dat het materiaal vroeger veel degelijker was en langer meeging.

wat is waar? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

brit

Citaat van: "Dwars"Als je met monteurs praat zeggen die ook dat het materiaal vroeger veel degelijker was en langer meeging.

wel dwars, dat is ook mijn ervaring. om nog een voorbeeld aan te halen: ik was erbij op het moment dat mijn dealer de eerste r1200rt uit het krat haalde. tijdens het monteren van die motor begonnen de 2 mecaniciens de 'pijnpunten' op te sommen. sommige zaken waren echt wel bmw-onwaardig (zoals de manier waarop de 2 kofferhelften aan elkaar moeten bevestigd worden). maar er zijn natuurlijk ook nog altijd de pluspunten tgo de voorganger.

maar het is mijn overtuiging dat het bij iedere constructeur zo is. en eigenlijk bij alles dat geproduceerd wordt. zelfs luxe-items beginnen te vervallen in inferieure kwaliteit in vergelijking met vroeger.

brit

om terug te komen op mijn probleem:



gisteren contact opgenomen met dealer en zeiden me dat het garantie ging zijn. waren op de hoogte dat het probleem zich kan stellen en hadden reeds 1x dergelijke herstelling uitgevoerd (maar de klant had de kosten zelf moeten betalen omdat hij het paneel zelf verwijderd had en terug slecht geplaatst had - klant had dit zelf gemeld). gisterenavond ben ik de motor gaan afleveren en heb ik hun ook verwezen naar het topic op het nederlands gs forum.

daarnet heb ik een telefoontje gekregen van de zaak met de melding dat de herstelling niet onder garantie zal vallen omdat de invoerder (bmw belux in bornem) niet weet van dergelijk probleem en dat tot op heden dergelijk probleem nog niet werd geregistreerd :shock:

conclusie:

ofwel lijkt me dit een flagrante leugen, ofwel wordt er niet gecommuniceerd tussen de dealers en bmw. zijn er nog andere mogelijkheden...

ik begin echt een hekel te krijgen aan die kutbrommer en aan die invoerder :!:

DeWitte

flink stampij maken zou ik zeggen :evil:  al is het maar om je eigen frustraties kwijt te raken :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"flink stampij maken zou ik zeggen :evil:  al is het maar om je eigen frustraties kwijt te raken :wink:

:stupid:

Huur desnoods met een aantal mede gedupeerden een echte advocaat in (dus geen rechtsbijstand) en maak er werk van.

Als je een radiotje van 9,95 Euri bij de Aldi koopt krijg je zelfs nog de Europees wettelijk verplichtte garantie van 2 jaar.
(Zelfs na 2 jaar is men in geval van problemen verplicht om je gedeeltelijk tegemoet te komen!)

En dan probeert BMW zich op zo'n manier onderuit te maken ?

Ronduit belachelijk, GS1200 rijders, verenigt U!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

May Day

Citaat van: "Busaberke"
Ronduit belachelijk, GS1200 rijders, verenigt U!
Dat hebben ze hier al genoeg gedaan he.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

The Dominator

en te bedenken dat afgelopen week een GS rijder hayabusa's liefkozend tupperware dozen noemde......
zie hier alleen maar GS plastik praatjes  :?  :?

zouden die japanse tupperware dozen dan toch wel goed ge-engineerd zijn laat ik eens wat roepen, zo'n 7 jaar geleden.........
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl