Hoofdmenu

3 landen in 4 dagen

Gestart door DeWitte, 05 juli, 2012, 06:31:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Ff kleinberichtje uit Trier (mooie en gezellige stad trouwens) via de i-pad. Wij zitten nu de 4 dag in de 3 landenhoek Duitsland/Moezel, Frankrijk/Saarland, Luxemburg te verkennen. En ik mag zeggen stuurwegen in overvloed en geen kip op de weg door de week. :mrgreen: Aanrader dus, ook hotel Paulin in hartje Trier met parkeergarage is duits degelijk en niet te duur. we zitten er deze week de 2e keer.

Ook Koffie wezen drinken in Luxemburg stad, via sjieke wegen en dorpjes in Frankrijk naar Saarbrucken waar we overnacht hebben in het B+B hotel achter station, ook vlakbij het zeer gezellige centrum met vele terrassen en restaurantjes. Prima hotel ook trouwens, hyper modern en bewaakte parking.

Via de Hundsruck weer richting Zell en toen langs de Moezel weer naar het zuiden gezakt. Maar wel niet de geijkte B wegen, via de heuvels en de kleinere (soms slechtere) wegen waar de KTM geen hand voor omdraait :cool: Ideale brommertje voor nu (ze moeten nog maar een vergelijkbare tuf maken) licht, wendbaar, redelijk comfort en rap zat ook met bagage en duo. Dit jaar wel eens bij Honda en Yamaha gaan proefrijden op hun pratsjbrommerts, wellicht toch weer eens wat anders? Ja jeuk is erger dan pijn, geef het grif toe :-X IIg we zien wel. Aan de Moezel nog kaffee und kuchen gehad en toen weer terug naar Trier waar een groot glas Bit op mij stond te wachten.

Vandaag richting home zolang het nog droog is, geloof ze hebben de moesson voorspeld hier in deze hoek. Dus wel een aanrader deze hoek, niet ver weg, mooie bochtige (vergeten?) wegen met weinig koekblikkers en bikers. Maar zoals gezegd niet de voor de hand liggende wegen nemen, durf van een route af te gaan, je kan niet verdwalen in Deutschland :naughty: Wel niet erg geschikt voor buikschuivers op sommige stukken :lol: De genoemde steden zijn allemaal echt ook de moeite waard om aan te doen, kan ze alleen maar aanbevelen :yes6rs:

Foto's ? Sorry, ik was met mijn eigen vrouw onderweg zonder kiddo, geen tijd voor gehad :twisted: Routes? Gewoon een hotel boeken en beginnen te rijden :mrgreen: zie maar waar je uitkomt :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Mooi verslag  :yes6rs:. dank.  :worship-cool:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Ow ja, de wijn is hier in deze streek ook aan te bevelen volgens mijn betere helft. Ik weet nu pas dat zij zoveel drinkt omdat ze bij mij achterop moet  :mrgreen: ja ik help jullie wel ff ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: DeWitte op 05 juli, 2012, 06:31:04
ook hotel Paulin in hartje Trier met parkeergarage is duits degelijk en niet te duur.

:laughing49so:

Mooi verslag! We wachten op de foto's !  :mrgreen:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Sow net weer thuis aangeland. Net nog ff laag gevlogen want het donkere wolken pakten zich boven ons samen en op de col de La Gilippe een paar Harley piloten de stuipen op het lijf gejaagd (ingehaald) :schater:  zij metz'n 3-en solo op een trilplaat (geen bekenden van hier hoop ik :-X) ikke incl duo en bagage was het snelheidsverschil in een lange afdraaiende bocht toch zeker 80 km/h (wij160 en zij 80?) :rofl: Ongekend hoe hard en strak die pratschbrommert loopt :worship-cool: ik had die gezichten willen zien  :mrgreen:

Maar eeuh wat nou regen :roll:, nou schijnt hier de zon  :?.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

leuk   :lol:

dat hotel in Trier lijkt me een geschikt adresje voor de volgende keer  :worship-cool:

maare.... je zegt je kunt niet verdwalen  :twisted:

ik dacht je wou naar de Alpen  :roll:
toch maar eens een Garmin kopen  :mrgreen:

DeWitte

Alpen, ja idd daar wou ik eerst naar toe. Maar aangezien het in de schwarzwald waar we via wilden reizen, echt kl*te weer was, zijn we in genoemde 3 landen hoek gebleven en dat is helemaal geen slechte keuze gebleken achteraf. wbt dat Hotel Paulin in Trier is perfect. Zeker aan te raden.

en Garmin is voor meisjes, echte kerels hebben een TomTom :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Over een paar weken ga ik een dag of 5 rond de Moezel tuffen. Ik zal wel weer terug komen als een vette das.  Vreet daar toch niks dan 2x per dag friet en curryworst.  :yes6rs: Het kan zijn dat ik ook nog effe Trier ga bezichtigen.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Toledo

#8
link van filmpje weggehaald, ik zat in iemand anders zijn topic. sorry
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.