Mijn eerste ervaring met een 2 cilinder Ducati

Gestart door B-Witch, 17 augustus, 2013, 19:42:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Inmiddels rij ik alweer zo'n 10 jaar motor, steeds is dat bij vier cilinders gebleven.
En ik had ook nooit de aspiratie om daar vanaf te wijken, waarom ook?
Loopt lekker smooth, en rijdt geweldig :dunno:

Maar het bloed kruipt nu eenmaal wel eens vaker waar het niet gaan kan, zo ook bij mij.)
En een wijze man (of nog wijzere vrouw wellicht) zei ooit: je moet alles ooit geprobeerd hebben in je leven!!
(nou ja alles??)
Een aantal weken geleden hebben mijn vriend en ik in een dwaze bui deze monster 750 uit 97 aangeschaft.
Hij rijdt al jaren 2 cilinder (shadow Ace) en heeft daar ook een echte voorliefde voor.
Hetgeen hem zo aanspreekt is het rauwe, bokkige karakter van zulke fietsen.

anyway:
Monster 750 kwam in huis om daar allebei van te kunnen genieten, lichte fiets en laag, kortom we passen er allebei op (Ik ben 1,66m en hij 1.80m).
Aangezien ik er tegenop zag heb ik mijn eerste ritje maar steeds uitgesteld, en vandaag vond ik dat daar maar een eind aan moest komen.
Motor naar buiten, en lekker op mijn eigen tempo kachelen dan maar.
In eerste instantie toen ik er mee wegreed wilde ik me alweer omdraaien, ik dacht: die is kapot  :shock: :shock:
mijn eerste meters gingen dan ook met het zweet op mijn voorhoofd en mijn lichaam in totale inspanning,
de eerste bochten die ik genomen heb waren niet om over naar huis te schrijven, maar al gauw had ik in de gaten dat deze fiets een beetje tempo nodig heeft om dan ineens toch heel erg leuk te rijden.
Wennen is het wel, bochten en rotondes gaan niet zo als met mijn cbr, je mag op die Duc net wat meer werken.
daarbij voelt de fiets zo ongelooflijk licht aan (wat ie ook is) en dat merk je gelijk in zijn rijgedrag!!
En dan de power die het ding heeft, onvoorstelbaar, voor je het weet zit je op zeer illegale snelheden.

Mechanisch en spartaans, ik denk dat ik deze fiets daar redelijk mee omschrijf.
Schakelen, koppelen, dat gaat allemaal minder soepel dan met mijn cbr, en toen ik thuis kwam had ik redelijk veel last van mijn pols en hand.
Daar zat geen kracht meer in. :?
Ik ga er van uit dat naarmate ik meer kilometers op deze fiets rij, ik er zeker aan wen, en dat ik er echt wel plezier mee ga hebben.

You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Er gaat niks boven V2 power, prachtige brommert, hou um heel :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Inderdaad een mooie ruige motor  :thumbsup:
En ja. een Europese 2 cilinder is geen gelikte Japanse naaimachine .  Maar dat maakt het juist zo leuk  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Diddl

Lekker welkom bij de ducati familia Hihi ik heb je toch al vaker verteld dat er niks boven en 2 cilinder gaat Hihi
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Desmo-devil

Ik rij nu bijna twee jaar op mijn 3 cilinder Triumph , tot volle tevredenheid, maar nog steeds mis ik het twee cilinder karakter van mijn Duc's. Ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare Duc voor erbij , want het Duc gevoel blijft onbeschrijflijk mooi.

Mounty

Ik rij zelf de soepele 4 cylinders...maar heb wel eens vaker op een twee cylinder gereden en dat geeft een hoop plezier. dat rauwe karakter geeft een impuls om te raggen. Voor de langere tripjes in mijn optiek minder geschikt..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Ziespan

 :shock:  :twisted:

Pijn in hand en pols?
Ja, het is een echte mannenmotor.  :yawn:

Heb er ook een gehad, een Ducati 900 Darmah. En veel andere 2 cylinders, zoals Jawa, MZ, Yamaha 250, 305, Tr1,. Heel veel BMW´s en ook Harley en Moto Guzzi.

:yawn: :mrgreen: :yes6rs:

The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

B-Witch

Citaat van: Ziespan op 30 augustus, 2013, 09:35:50
:shock:  :twisted:

Pijn in hand en pols?
Ja, het is een echte mannenmotor.  :yawn:


Ja pijn in de hand en pols, komt omdat de koppeling erg (te) stug is, moet nog iets aan gebeuren.
Maar ik zie wel veel dames met monsters rijden, dus geen mannen motor per definitie  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Ziespan

Citaat van: B-Witch op 02 september, 2013, 08:08:54
Citaat van: Ziespan op 30 augustus, 2013, 09:35:50
:shock:  :twisted:

Pijn in hand en pols?
Ja, het is een echte mannenmotor.  :yawn:


Ja pijn in de hand en pols, komt omdat de koppeling erg (te) stug is, moet nog iets aan gebeuren.
Maar ik zie wel veel dames met monsters rijden, dus geen mannen motor per definitie  ;)

:shock:

Was niet serieus bedoeld. Daarom dat mannetje dat gaapt erbij. :yawn:
Ik weet niet of je grote handen hebt maar anders eens denken over een setje andere, kleinere,  voorrem en koppelings handles.

Bij de HD heb je een klein "iets" dat de koppeling lichter doet gaan.
Vroeger had ik dat alles niet nodig, nu, met wat artritis eigenlijk wel. Maar ik neem gewoon wat vaker pauze.
En tot op heden heeft daar van ons groepje nog nooit iemand over geklaagd.

Sukzes!

:yes6rs:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

B-Witch

Had ik wel begrepen hoor ;) , maar wilde even aangeven dat daar nog een probleem lag met de koppeling.
Koppelingsolie (of hoe dat heet) is zwart, en moet vervangen worden.
We vragen ons wel af waar dat  precies van af kan komen, want is al een keer vervangen, maar dat heeft maar even geholpen.
Ik heb begrepen dat het rommel is die is gaan afzetten, maar waar komt dat vandaan????

En ik heb inderdaad kleine handen, en ook niet meer de jongste  :-X :evil: dus aan een oplossing wordt gewerkt.
voor alsnog rij ik het meeste met de CBR en daar heb ik minder last op  :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Heb nog nooit last gehad van een zware koppeling op alle 5 de Duc's. Integendeel in vergelijking met de Triumph die ik nu heb waren die zelfs vrij soepel. Ik zou idd eens alles goed schoonmaken.

Diddl

Er zijn lichtere koppelingcilinders te krijgen voor jou duc Inge rijd dezelfde duc als jij en die heeft er geen last van maar haar duc staat te koop ze wil graag en supersport
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away