Modificaties - Wat heb jij zoal aan je motor gedaan ?

Gestart door DeWitte, 07 november, 2005, 19:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

heb jij motorisch modificaties aan je moto gedaan/laten doen; vertel hier het waarom en hoezo :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Nog niets bijzonders... alleen wat fabrieksbegrenzing er uit gehaald. Waarom? .... omdat het harder loopt natuurlijk :twisted:

In de VS ligt een doos met andere nokkenassen (meer kleppenlift en andere timingen) en andere carburateurs op met te wachten. Dat is het begin :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

CBR 600 '98 Kop geflowed, dyno kit, uitlaat (Yoshi voor, Laser achter) Resultaat 108,7 krukas pony's.

That's all.....


Herr Tod

Citaat van: "Bakkertjedeeg"CBR 600 '98 Kop geflowed

Wat is er zoal anders?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Gieskes

Citaat van: "Bakkertjedeeg"CBR 600 '98 Kop geflowed, dyno kit, uitlaat (Yoshi voor, Laser achter) Resultaat 108,7 krukas pony's.

That's all.....

Krukaspony's offuh..... achterwielpony's??

:wink:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"CBR 600 '98 Kop geflowed, dyno kit, uitlaat (Yoshi voor, Laser achter) Resultaat 108,7 krukas pony's.

That's all.....

Krukaspony's offuh..... achterwielpony's??

:wink:

Nope..toch echt krukas pony's. Er zijn verschillende banken. De ene meet achterwiel met correctie naar krukas en de andere puur achterwiel. Voordeel van de krukas banken is dat je kunt vergelijken met de opgegeven specificaties af fabriek, waar toch nooit geen flikker van klopt. :wink:

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"CBR 600 '98 Kop geflowed

Wat is er zoal anders?

Geen idee. Heb het niet zelf laten doen. Heb hem zo gekocht.

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"CBR 600 '98 Kop geflowed, dyno kit, uitlaat (Yoshi voor, Laser achter) Resultaat 108,7 krukas pony's.

That's all.....

Krukaspony's offuh..... achterwielpony's??

:wink:

Nope..toch echt krukas pony's. Er zijn verschillende banken. De ene meet achterwiel met correctie naar krukas en de andere puur achterwiel. Voordeel van de krukas banken is dat je kunt vergelijken met de opgegeven specificaties af fabriek, waar toch nooit geen flikker van klopt. :wink:


Dat klopt, maar....

vermogen meten naar krukaspk's is imo niet beter dan meten op het achterwiel.  ook een bank die krukaspk's aangeeft gaat uit van achterwielvermogen en laat daar vervolgens een "gegiste correctie" op los.
als de correctie's kloppend zouden zijn zou e.a idd o.k zijn , de correcties zijn echter afhankelijk van de gebruikte software en ingevoerde waardes en derhalve niet kloppend. het ligt er maar helemaal aan welke bank en software worden toegepast.
Simpel gezegd, je kunt geen 100% kloppend krukasvermogen meten aan het achterwiel.  transmissieverliezen e.d dienen dan immers exact kloppend te zijn.  de "ingetrokken koppeling methode"  om transmissieverlies te meten is giswerk.

Bovendien worden op een fuchsbank zoals bij jouw motor gebruikt van te voren de fabrieksspecificaties "ingegeven" tbv de correctieformule.
Je begint dan dus al met niet correcte (te positieve) gegevens.

neemt niet weg dat de vermogensopgave van jouw uitdraai bijzonder aannemelijk is.
heb al "fanta" uitdraaien gezien van 600cc's op dynojetbanken waar 130 krukaspk's gemeten werden!  


er zit nogal wat "onkruid" en verschil tussen de verschillende testbanken en zaken die een testbank hebben.  Sowieso wordt in NL vaak te positief gemeten, kijk maar eens naar de vermogensopgaven van nieuwe ss motoren in bijvoorbeeld de engelse of Duiste motorbladen.  die zijn altijd lager als hetgeen hun nederlandse collega's laten zien.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

okay dan..

ik heb de koplampunit aangepast zodat beide lampen branden met dimlicht..moet alleen nog wat friternullen om het dimlicht te doven als ik grootlicht aanzet, anders word het lampje te warm zeggen ze....

Tevens heb ik een kleine modificatie gedaan aan het aansturen van de ventilatoren, deze gaan orgineel pas aan bij 105 graden, ik zet er een schakelaar overheen zodat als ik stilsta zelf de ventilatoren aan kan zetten. De bedoeling is om een aandere theromstaat toe te passen zodat ze bij 90 graden aanspringen..




Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gerard

De mijne. Aanpassingen:

Frame: Martek Big-Bore 7020 Alloy Frame, polished, Frame-number #1
Seatframe tailermade
Wheelbase 1395mm
Dry-weight 165 kg
Swing: Spondon
Engine: GSX-R 1250. Dyno-stage 3, K&N Airfilter, new painted, tuned by LKM, 162 bhp, 128nm, Goodridge Cam-link lines
Oil cooler: Setrab, Stahlflex oil lines GSG-Moto
Exhaust: Tailormade very thin pipes (lightweight)
1x J&H adjustable dB muffler
1x Yoshimura Dual Tip
Stem: BKG Lenis Black
Front fork: Suzuki UPSD GSX-R 1000 2006, Ohlins progressive springs, polished aluminium covers (tailormade)
Front fender Carbon original Suzuki
Front wheel: 3,5x17" from Lightcon with Carbon
Rear Suspension: Ohlins (adjustible)
Rear wheel: 6x17" from Lightcon with Carbon
Clutch and break lever/pump: Brembo PR and Rizoma
Breaks front: Inox breakingdiscs, Radial claws
Break rear: Brembo, Nissin
Steering bar: LSL chrome
Front light: Phantom II
Instruments: Motogadget
Tank: Martek alloy tank
Seat: Yamaha R6-2006 modified
Subframe: Magnesium alloy modified subframe Yamaha R6
Battery: Yuasa
Break/clutch lines: Goodridge, blue
Mirrors: Bar-end mirrors Rizoma
Indicators Kellermann Micro LED Rhombus black 
Footrests: Martek/Lenis
Ignition MotoGadget M-Lock (no keys but RFID)
Wiring: Original modified

Waarom..... gewoon omdat het kan.

DeWitte

heb je de brommert altijd naast je bureau staan?  :cool:

dat ga ik mijn baas ook eens voorstellen  :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gerard

Van de winter heeft ie inderdaad op mijn kantoor gestaan (wel niet zoals ie nu is gefotografeerd). Steeds weer ben ik gepijnigd als ik naar buiten keek om dan tot de conclusie te komen dat het nog steeds koud is..... nog even ;)