Hoofdmenu

sturen

Gestart door Bianca, 08 augustus, 2012, 20:42:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joker

Benzine slangetje los of gescheurd ?
ps 25 Aug kan ik ook niet ( pinkpop Classic )
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

R-yen

25 ste is bij mij nu ook van de tafel..

Lampjes branden nog, startmotor draait ook nog? Dan misschien kapotte bobine of slecht contact?

Joker

Citaat van: R-yen op 18 augustus, 2012, 06:20:13
25 ste is bij mij nu ook van de tafel..

Lampjes branden nog, startmotor draait ook nog? Dan misschien kapotte bobine of slecht contact?

Kan allemaal. maar waar komt die benzinelucht dan vandaan ?  of gaat hij pas naar benzine ruiken tijdens het starten ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Vlotternaald kan blijven hangen, benzine blijft dan doorlopen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

klinkt volgens mij ook als een scheurtje in de benzineslang, benzine lucht komt niet zomaar ergens uit, en het gepruttel duid op aantrekken van valse lucht.

karz

Citaat van: Bianca op 17 augustus, 2012, 22:13:19
Daarna wilde ik de motor gaan weg zetten en rook het hele ding naar benzine en halverwege de rit was het pruttel pruttel en dood...

:confused:  wat is precies de volgorde van deze gebeurtenissen ? 

Tijdens het rijden viel de motor uit, kreeg je hem niet meer aan (dood)  , en toen je hem wilde wegzetten viel je benzine geur op ?

Of viel de motor uit, maar kreeg je hem aan( tijdens de rit)  , en toen je hem wilde wegzetten viel je benzine geur op ?


"Zie" je ook benzine ?  plasje (na verloop van tijd  )gele smats op de grond, of gele plekken op het blok ?


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Bianca

Citaat van: karz op 20 augustus, 2012, 16:17:48
Citaat van: Bianca op 17 augustus, 2012, 22:13:19
Daarna wilde ik de motor gaan weg zetten en rook het hele ding naar benzine en halverwege de rit was het pruttel pruttel en dood...

:confused:  wat is precies de volgorde van deze gebeurtenissen ? 

Tijdens het rijden viel de motor uit, kreeg je hem niet meer aan (dood)  , en toen je hem wilde wegzetten viel je benzine geur op ?

Of viel de motor uit, maar kreeg je hem aan( tijdens de rit)  , en toen je hem wilde wegzetten viel je benzine geur op ?


"Zie" je ook benzine ?  plasje (na verloop van tijd  )gele smats op de grond, of gele plekken op het blok ?

Lampjes  en startmotor doen het nog.

De volgorde; ik ben gaan rijden, niets aan de hand en naar huis gegaan. De motor voor de deur gezet en gegeten. Daarna wilde ik de motor naar mijn ouders gaan brengen en viel het me op dat hij erg naar benzine stonk. Maar ik kon zo snel niet iets ontdekken wat nat was door benzine. Toen heb ik de motor gestart en na 5 minuten rijden ging hij zo inhouden alsof de benzine op was (dit is btw echt niet het geval). Ik heb toen een stuk gelopen en daarna nog eens gestart en 1 meter gereden waarna hetzelfde gebeurde.

Er ligt geen plasje onder de motor. Die gele plekken op het blok heb ik nog niet naar gekeken, het was donker toen het gebeurde. Ik ga straks of morgen naar mijn ouders en dan kijk ik of er gele plekken zijn en kijk ik of er toch niet ergens een scheurtje zit of iets dergelijks..

karz

Is dat een honda hawk wat jij hebt ?

Op zich zou het kunnen dat je benzine pompje het niet meer doet, of je filter/benzinekraan verstopt is.

Als je op onderzoek uitgaat, kun je misschien het onderstaande even checken/proberen.



Even de benzine filter bekijken.
Ik verwacht dat je de filter wel ergens kunt zien bungelen. Lijkt hier op:


Als die niet overdreven vol zit met smats dan zal die het niet zijn.
Als je de motor start moet je daar wat zien bewegen, dan is het ok.

De benzinepomp zou je ook moeten zien zitten als je de kappen eraf haalt.  Gewoon de dikke rubberen slangen vanaf de tank volgen.

Deze zou licht moeten 'ploppen' als je de motor op contact zet of start. Als je het niet hoort kun je het wel voelen met een vinger.

Als de benzinepomp geen leven geeft, zou je de 2 benzine slangen kunnen door verbinden (kraantje dicht als je dit  doet :mrgreen:).

Als je tank niet te leeg is (liefst meer dan de helft vol) , dan helpt de zwaarte kracht de benzine alsnog bij de carburateurs te komen.
Alleen bij hogere snelheden zul je wat 'punch' missen.

Met mijn Varadero heb ik zo een tijd lang gereden.

Success igg  ;)

Hier staat trouwens een online manual voor de hawk
sometimes the same is different, but mostly it's the same.