BMW Motorrad presenteert S1000RR HP4

Gestart door DeWitte, 10 augustus, 2012, 14:38:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

BMW heeft een speciale uitvoering van haar S1000RR Superbike uitgebracht onder de naam S1000RR HP4, die speciaal toegespits is op circuitgebruik. De HP4 krijgt een uniek nummer op de kroonplaat, heeft een 200/55 ZR 17 achterband, meer settings voor zowel het ABS, wheelie control als de traction control en is er in alle standen van de motormanagementsysteem de volle 193 PK beschikbaar. Daarnaast heeft de S 1000 RR HP4 ook launch control en een standaard quickshifter. Lichtere wielen en kettingwieldrager verlagen het gewicht met 2,3 kilo, er wordt een lichtere accu gebruikt en de montage van een compleet race-uitlaatsysteem bespaart ook nog eens 4,5 kilo. Hierdoor komt het gewicht van de motorfiets volgens eigen opgave nu uit op 199 kilo met een 90% volle tank, overigens een weini gebruikte meetmethode volgens DIN standaar. Volgens BMW is het koppel in het toerengebied tussen 6000 en 9750 toeren voelbaar toegenomen. Op het dasboard met HP4-logo zijn meer instelmogelijkheden voor de standaard aanwezige Dynamic Damping Control (DDC), Dynamic Traction Control (DTC) en de nieuwe Launch Control. |De voorrem bestaat nu uit Brembo monoblock remklauwen met speciale remblokken en negenvoudig zwevend bevestigde remschijven.
Qua uiterlijk is een solo-zadel en donkere ruit het meest opvallend, daarnaast is er een andere motorspoiler gebruikt en zijn kleinere knipperlichten standaard. Als optie is er ook een Competition Package te koop



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Dit is de enige BMW die ik ooit zou overwegen aan te schaffen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Desmo-devil