Winterberg en omgeving

Gestart door B-Witch, 20 augustus, 2012, 22:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Gepland: midweekje Winterberg.
Bij goed weer uiteraard met de motor.
Ik heb al veel tripjes richting Duitsland gemaakt, maar deze regio is beetje onbekend voor me, dus tips/ leuke routes zijn welkom  :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

HD4ever

Net gisteren nog het hele Sauerland doorkruist, en ik kom er zelf minimaal 2 keer per jaar. Mooie wegen, leuke kleine dorpjes en rustig. :worship-cool: Winterberg zelf is niet zo mijn ding. Het is het touristische centrum van het Sauerland, dus ook de meeste touristen en de hoogste prijzen.  :yes6rs: Kijk voor een leuk motorpension. Daar krijg je dan ook de mooiste routes op kaart. Uiteraard wil je langs alle stuwmeren rijden en de routes en kaartjes vindt je ook op http://members.home.nl/opamotor/motorroutes.htm Onder Duitsland staan de Sauerland routes.
Wil je een echt biker pension ( en hou je van schnitzels !!! ), ga je naar Arnold in Dodenau ( http://www.gaststaette-arnold.de/ ). Daar heb je Biergarten, grill, en party. Wil je wat meer culinair en rust ga je b.v.naar Pension Frisse Faust in Schmallenberg-fleckenberg ( http://www.frisse-faust.de/index.htm ). Kijk maar eens naar hun biker arrangement.  Alles is er goed betaalbaar en vrijwel altijd goed verzorgd.
Ga je een midweek is het er wel vaak uitgestorven en moet je er rekening mee houden dat je s'morgens alleen in de ontbijtzaal zit, en s'avonds alleen aan de bar. Gisteren zaten wij er met 3 man nog in een leeg pension. Wij waren alweer de enigste gasten.  :mrgreen: Dat kan vaker voorkomen in deze regio. In het weekend is het meestal drukker en gezelliger.

Veel plezier op je trip !  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

let vooral op je snelheid
vooral als een dorp/stad binnen rijdt

B-Witch

We overnachten in Altastenberg, in het gelijknamige Landhotel, dat had ik via vakantieveilingen gevonden, 40 euro geboden, en gewonnen voor 4 overnachtingen met 2 personen, tel dan nog 15 euro per dag voor 2 personen het ontbijt erbij, en ik denk dat we goedkoop uit zijn.
De routes kan ik zeker wat mee, dus dank je voor de tip Wim!!!
En mochten we dan toch 's avonds alleen zitten, geen nood, de Sauna kunnen we gratis gebruiken (of op tijd het bedje induiken)  :mrgreen:

@sambal, thanks voor de tips, hier maak ik uit op dat er in de dorpen/ stadjes geflitst wordt... we houden er rekening mee!!!
You may own the bike, but the bike possesses you.

HD4ever

Citaat van: @Sambal op 21 augustus, 2012, 11:52:18
let vooral op je snelheid. vooral als een dorp/stad binnen rijdt.

Kan er over meepraten. Gisteren nog aan de kant gezet. Niet wegens snelheid ( ik rij trilplaat !!!  :-X ), maar wegens het negeren van een inhaal verbod. Eerst wou der herr 'wachtmeister' nog €95,- van me hebben, maar na wat 'onderhandelen' kwamen we uit op €35,-  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Citaat van: HD4ever op 21 augustus, 2012, 15:57:57
Citaat van: @Sambal op 21 augustus, 2012, 11:52:18
let vooral op je snelheid. vooral als een dorp/stad binnen rijdt.

Kan er over meepraten. Gisteren nog aan de kant gezet. Niet wegens snelheid ( ik rij trilplaat !!!  :-X ), maar wegens het negeren van een inhaal verbod. Eerst wou der herr 'wachtmeister' nog €95,- van me hebben, maar na wat 'onderhandelen' kwamen we uit op €35,-  :mrgreen:

Stelletje onverlaten :schater:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: HD4ever op 21 augustus, 2012, 15:57:57
Citaat van: @Sambal op 21 augustus, 2012, 11:52:18
let vooral op je snelheid. vooral als een dorp/stad binnen rijdt.

Kan er over meepraten. Gisteren nog aan de kant gezet. Niet wegens snelheid ( ik rij trilplaat !!!  :-X ), maar wegens het negeren van een inhaal verbod. Eerst wou der herr 'wachtmeister' nog €95,- van me hebben, maar na wat 'onderhandelen' kwamen we uit op €35,-  :mrgreen:

Jammer geld evengoed :(
Maarre wat ik ff belangrijker vind; hoe zit het daar met de controles op uitlaten?
We gaan met een Shadow 1100 ACE en een CBR met beide open pijpen..... (waarvan die Shadow de meeste herrie produceert, maar dat terzijde) :-X
You may own the bike, but the bike possesses you.

m@rtijn

Je zal daar maar wonen...in de Ardennen, de Eifel, het Sauerland, Zuid-Limburg...komen al die bikers met hun open uitlaten ff hun geluid spuien...
Ik denk dat de inwoners daar ons kunnen missen als kiespijn.

Sorry daar mag best een boete voor gegeven worden...Open uitlaat vind ik niet sjiek!
off-line

B-Witch

Oei moet oppassen wat ik hier zeg geloof ik, we hebben er een te pakken... een echte moraal ridder. :yawn:

Beste martijn met alle respect voor jou mening, maar ik denk dat jij de plank hier volkomen mis slaat.
Ik ben een van de meest nette rijders, hou met alles en iedereen rekening, en ben er zeker niet op uit om overlast te vooroorzaken.
(rij wel eens wat te hard, maar wie zegt dat hij/ zij dat nooit doet. is of heiliger dan de Paus, of liegt glashard ).

Het geluid dat mijn motor meer produceert dan met de orginele uitlaat, is geen dramatisch verschil hoor.
Vriendlief zijn motor maakt zeer zeker niet meer herrie dan een harley, dus waar hebben we het over?????
Alleen de vraag of er veel specifiek op gecontroleerd wordt in deze omgeving.
You may own the bike, but the bike possesses you.

De Sjeng

#9
Citaat van: m@rtijn op 21 augustus, 2012, 20:36:12
Je zal daar maar wonen...in de Ardennen, de Eifel, het Sauerland, Zuid-Limburg...komen al die bikers met hun open uitlaten ff hun geluid spuien...
Ik denk dat de inwoners daar ons kunnen missen als kiespijn.

Sorry daar mag best een boete voor gegeven worden...Open uitlaat vind ik niet sjiek!

Oké ik begrijp dat de mensen die in deze gebieden overlast hebben. Maar als je langs een vliegveld woont of langs een drukke fiets/wandel route, of een school  heb je ook "last" (drukte, geluid, zwerfvuil, wildplassers, wegafzettingen enz enz)

Ik heb ook ander uitlaten op mijn cruiser(V&H) en ja deze maken meer geluid. Maar om daar bij voorbaat boetes voor uit te delen?   :roll: Jou motor rijdt toch ook harder als 120km/pu en krijgt toch ook bij voorbaat een boete voor te hard rijden?
Wat zaak is, om met beleid te rijden om de overlast te beperken voor andere weggebruikers en omwonenden.
Wat wel beboet mag worden is associaal rijgedrag, zoals met (extreem) te hogen snelheden rijden, inhalen in bochten, verkeerde weghelft rijden, met opzet geluidsoverlast veroorzaken. (gas optrekken in dorpjes, in de toerenbegrenzer jagen)

kortom als wij rekenschap met elkaar houden, blijft het voor iedereen leuk.
God Forgives, I Don't

@Nippon

#10
Citaat van: B-Witch op 21 augustus, 2012, 21:28:54
Oei moet oppassen wat ik hier zeg geloof ik, we hebben er een te pakken... een echte moraal ridder. :yawn:

Beste martijn met alle respect voor jou mening, maar ik denk dat jij de plank hier volkomen mis slaat.
Ik ben een van de meest nette rijders, hou met alles en iedereen rekening, en ben er zeker niet op uit om overlast te vooroorzaken.
(rij wel eens wat te hard, maar wie zegt dat hij/ zij dat nooit doet. is of heiliger dan de Paus, of liegt glashard ).

Het geluid dat mijn motor meer produceert dan met de orginele uitlaat, is geen dramatisch verschil hoor.
Vriendlief zijn motor maakt zeer zeker niet meer herrie dan een harley, dus waar hebben we het over?????
Alleen de vraag of er veel specifiek op gecontroleerd wordt in deze omgeving.


kort en krachtig.... ja  :roll:

weet niet specifiek voor de uitlaten, maar er stonden pakweg 10 brommers in de rij
en allemaal duitsers  :roll:









HD4ever

Citaat van: B-Witch op 21 augustus, 2012, 20:07:37
Maarre wat ik ff belangrijker vind; hoe zit het daar met de controles op uitlaten?

Zoals altijd een kwestie van de kerk in het midden laten. Gedraag je je normaal en zeker binnen de bebouwde kom je snelheid en toerental terugbrengen, hebben ze van niemand last en jij niet van de grijs/groene bende. :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

m@rtijn

Citaat van: B-Witch op 21 augustus, 2012, 21:28:54
Oei moet oppassen wat ik hier zeg geloof ik, we hebben er een te pakken... een echte moraal ridder. :yawn:

Beste martijn met alle respect voor jou mening, maar ik denk dat jij de plank hier volkomen mis slaat.
Ik ben een van de meest nette rijders, hou met alles en iedereen rekening, en ben er zeker niet op uit om overlast te vooroorzaken.
(rij wel eens wat te hard, maar wie zegt dat hij/ zij dat nooit doet. is of heiliger dan de Paus, of liegt glashard ).

Het geluid dat mijn motor meer produceert dan met de orginele uitlaat, is geen dramatisch verschil hoor.
Vriendlief zijn motor maakt zeer zeker niet meer herrie dan een harley, dus waar hebben we het over?????
Alleen de vraag of er veel specifiek op gecontroleerd wordt in deze omgeving.

erg lichtgeraakt schijnbaar...

Heel simpel wat mij betreft...ik ga geen moraalridder spelen over te hard rijden. Maar als ik te hard rijdt en een boete krijg dan is dat jammer. Part of thé deal. Ik rij inderdaad zeker te hard, maar binnen de bebouwde kom houdt ik me aardig aan de snelheid. Heeft met respect voor de omwoners te maken.

Over aangepaste open uitlaten ben ik nou eenmaal niet zo enthousiast. Dat mag toch!! Mijn schoonouders wonen, al 50 jaar, aan een inmiddels toeristische route in Zuid-Limburg. Je mag rustig weten dat het op een drukke dag behoorlijke overlast veroorzaakt. Vlak voor de berg even vol doortrekken...!!!

Maar als jouw uitlaat zo netjes is en als jij nooit te hard rijdt binnen de bebouwde kom en niemand tot overlast bent is er toch niets aan de hand en hoef je je niet zo druk te maken.

off-line

DeWitte

Citaat van: @Sambal op 22 augustus, 2012, 11:59:31
Citaat van: B-Witch op 21 augustus, 2012, 21:28:54
Oei moet oppassen wat ik hier zeg geloof ik, we hebben er een te pakken... een echte moraal ridder. :yawn:

Beste martijn met alle respect voor jou mening, maar ik denk dat jij de plank hier volkomen mis slaat.
Ik ben een van de meest nette rijders, hou met alles en iedereen rekening, en ben er zeker niet op uit om overlast te vooroorzaken.
(rij wel eens wat te hard, maar wie zegt dat hij/ zij dat nooit doet. is of heiliger dan de Paus, of liegt glashard ).

Het geluid dat mijn motor meer produceert dan met de orginele uitlaat, is geen dramatisch verschil hoor.
Vriendlief zijn motor maakt zeer zeker niet meer herrie dan een harley, dus waar hebben we het over?????
Alleen de vraag of er veel specifiek op gecontroleerd wordt in deze omgeving.

kort en krachtig.... ja  :roll:

weet niet specifiek voor de uitlaten, maar er stonden pakweg 10 brommers in de rij
en allemaal duitsers  :roll:










Duitsers staan nou eenmaal graag in rijen, zeker met laarzen aan. :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh

 :laughing49so: :rofl:

Ik zou gewoon lekker rustig rijden. Dan zal het allemaal wel meevallen.
En anders de boete voor lief nemen! :D