Motortocht duizend meren gebied Meckpom.

Gestart door HD4ever, 21 augustus, 2012, 09:51:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Gisteren net terug gekomen van een 5 dagen trip naar Mecklenburg-Vorpommern, door de Duitsers afgekort naar 'Meckpom'.  :mrgreen:
Het waren totaal 1906 km en onze beide luchtgekoelde triplaten hadden ondanks de +35°C temperaturen geen thermische problemen.
Zelfs 1 dag bij 38°C gaven ze geen krimp, in tegenstelling tot de berijders. :naughty:
Doel was weer het 'duizend meren' gebied ten noorden van Berlijn, om het 'Carpin Bike Weekend' te bezoeken.
Hier een kort verslag van de trip.  :yes6rs:

Met een paar klikken zit alles op de motor om mijn meuk te laden, inclusief ruggesteuntje voor de ouwe heer  :mrgreen:


Tasjes erop en klaar is kees !


Garmin er nog op zetten en het paardje is klaar voor vertrek!


Mijn maat heeft een vergelijkbare 'Goldwing' met topkoffer !! :-X


Hoe hoog kun je een motor beladen?  :-X


Tot aan Duisburg ging het over de 'Autobahn' en daarna binnendoor richting Hannover. Daar was de eerste overnachting. Volgende ochtend ging het verder richting rivier de Elbe. Daar verlaat je Niedersachsen en zit je in het voormalige Oost-Duitsland en wordt het alsmaar rustiger.  Op de meeste wegen is er nauwelijks verkeer.




De dorpjes liggen er stil en verlaten bij. Opvallend is dat de hele DDR vol staat met oude bomen van soms 1 á 2  meter dik. Zo zien we ze hier niet veel meer.


Effe afkoelen op het dorpspleintje en een hapje eten!
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het in de voormalige DDR niet grijs en grauw, maar meestal keurig verzorgd. Soms zie je in de zijstraatjes nog wat oude vervallen gebouwen uit vroegere communistische tijd. Nu en dan zie je ook in de bossen nog wel eens oude kazernes of een verlaten vliegveld op de hei. Allemaal overblijfselen van de koude oorlog.  :roll:












De dorpjes zijn stil en verlaten en er zitten daar meer ooievaars dan hier huismussen. Twee staan er op het dak van de schuur !


Deze kwam voorbij fladderen. :mrgreen:


Alweer zo goed als nieuw!


Dit was mijn 2e trip naar de oude DDR en ook dit jaar weer geen enkele tourist ondekt. Het is er rustig, zeel veel oude bossen en lanen met stokoude bomen, goede wegen en s'morgens wordt je in het merengebied gewekt door het getrompetter van kraanvogels en niet zoals hier door een oude haan. :naughty:


Tot zover deel 1. More to come !

grtz HD4ever.










"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

#1
Nice!!  :yes6rs: Keep it coming!!
God Forgives, I Don't

@Nippon

 :worship-cool:

ik dacht dat ik veel meezeulde  :-X

dat opstapelen op de trilplaat  :lol:
waarom gebruik je de koffers niet   :mrgreen:

karz

 :thumbsup:


Citaat van: HD4ever op 21 augustus, 2012, 09:51:01

De dorpjes zijn stil en verlaten en er zitten daar meer ooievaars dan hier huismussen.


Dat geldt hier ook www.vogelbescherming.nl/vogels_beschermen/stad_en_dorp/huismus   ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

m@rtijn

Mooi verslag. wat is eigenlijk Carpin Bike treffen?
off-line

HD4ever

#6
Citaat van: m@rtijn op 21 augustus, 2012, 13:59:18
Mooi verslag. wat is eigenlijk Carpin Bike treffen?

'Carpin Bikeweekend' is het motortreffen van de Harley Davidson Bikerclub Berlijn (HDBC). Zij organiseren dit jaarlijks in het plaatsje Carpin, midden in het mooie meren gebied van Mecklenburg-vorpommern. Iedereen is er welkom voor het weekend. Maakt niet uit welk merk motor je hebt !
Kleine video wat ik afgelopen weekend heb gemaakt met wat sfeerbeeldjes:
Carpin Bikeweekend 2012
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

HD4ever

nog enkele prentjes van de trip !  :mrgreen:


Smerig ruitje op de brommer !!


Ouwe krempel, maar wel een nieuwe Opel voor de deur !!  :mrgreen:


Nog meer ouwe meuk en geen Gamma in de buurt voor een hoge druk reiniger en wat verf !  :-X


Ze hebben er veel water !






Het heeft ooit betere tijden gezien !!


Tja, het blijft ondanks het nieuwe stucwerk toch een beetje Oostblok !!  :-X


En de storch is weer geland !  :mrgreen:


Ergens aan de Weser op weg naar huis !


That's all folks !
Grtz HD4ever.

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.

Jos_Merkelbeek

Mooi verslag en leuke foto'  :worship-cool: Ben in die omgeving nog nooit geweest, mijn to-do-lijstje wordt steeds langer.
Geweldig zo'n veld vol met tenten en Harley's. Overdag het geronk van de motoren en 's nachts het geronk van de snurkers  :mrgreen:
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

QuattroFrits

Citaat van: Jos_Merkelbeek op 27 augustus, 2012, 11:01:24
's nachts het geronk van de snurkers  :mrgreen:

En dat is met open uitlaten.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Sjef

Leuk verslag. Ben in ieder geval enthousiast genoeg geworden om het ook op men 'to do' lijstje te zetten.