Tour Tactiek ?

Gestart door TTigertje, 07 november, 2005, 20:48:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Richard K.

Citaat van: "Dwars"
daarentegen als je gaat toeren (ahum wat een uitdrukking eigenlijk :roll: )zou het individu zich eigenlijk moeten aanpassen aan de groep (eigen rol is dan van ondergeschikt belang) toch??

Maar dan kan ik net zo goed met de hele groep in een touringcar. Spaart ook nog benzine en hoeven we helemaal niet op elkaar te wachten.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

volkomen mee eens :!:

tis wel gezellie af en toe :wink: maar wie van de malloten hiero heeft een busrijbewijs en nog belangrijker laten we die dan ook de bus besturen terwijl wij ladderzat achterin liggen :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

TTigertje

Hey! Modjes!
Is het niet een idee om hier een "HOW TO...DRIVE with us"......Topic van te maken :idea:
Kan me in het onderstaande wel vinden.....is ook handig voor nieuwe leden, hoef je niet aan het begin van elk tochtje te gaan preken. :evil:

Citaat van: "Speedtwin"Wat het rijden in groepen betreft is het eigenlijk simpel:

* :yes6rs:  We vertrekken allen met een volle tank en kijken wie er als eerste   moet tanken (hij/zij weet precies hoeveel km er met de motor te rijden is)
*  :yes6rs: We spreken van te voren af na hoeveel km of tijd we gaan stoppen (ongeveer dus)
*  :yes6rs: De voorrijder bepaalt de te rijden route.
*  :yes6rs: We rijden in een baksteenformatie achter elkaar (hiervan kan worden afgeweken als de situatie dit vereist (bochtentechniek)
* we halen elkaar niet in
*  :yes6rs: HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
  EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER  HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.

Greetz Speedtwin

En dan graag snelle jongens van vooren :worship-cool:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

DeWitte

Citaat van: "TTigertje"Hey! Modjes!
Is het niet een idee om hier een "HOW TO...DRIVE with us"......Topic van te maken :idea:

we zijn geen vereniging met statuten :? ; gaat mij ook veel te ver; ik hou er niet van om iets opgelegd te krijgen  :evil: en wil dan ook een anders niets opleggen middels een tour-reglement. :roll: ; we zijn allemaal grote jongens en meiden met een A rijbewijs. toch??

let wel ik spreek in deze voor mezelf, niet namens alle modjes he :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

rvs_gps

Ik moet toch geheel aansluiten bij Speed twin. Rij toch al zo'n 20 jaar motor (ja ja breuzelschos maar toch :lol: )en heb wel wat ervaring met groepen rijden. Wel eens van het harmonika effect gehoord ????  Dat je als 2e man lekker 80km/h rijdt in een groep van 10 personen en nummer 10 rijdt gewoon dik 120km/h   :wink:
Als je dit niet kent heb je nog nooit in een groep met verschillende rijders gereden. En  ik heb al genoeg verhitte gezichten gezien van heren en dames die het achteraan niet bijhielden , om vervolgens als 2e man of vrouw  helemaal tot rust te komen zonder dat gevoel  van "" ik moet en zal ze bijhouden"
(Een van de reden waarom ik afgelopen zondag achteraan reed. :lol: )
Dit snelheids verschil in een groep is bijna niet te voorkomen en mooi te benutten door de snelle jongens achteraan te laten rijden. KOmen die ook aan hun trekken. :oops:
Sterker nog als voorrijder moet je daar rekening mee houden zeker binnen de bebouwde kom.  Jij rijdt dan wel 60 maar de laatste man rijdt gewoon dik 80 !!!
En het is toch altijd zonde geld zo'n bekeuring.....

TTigertje

Citaat van: "Dwars"
we zijn geen vereniging met statuten :? ; gaat mij ook veel te ver; ik hou er niet van om iets opgelegd te krijgen  :evil: en wil dan ook een anders niets opleggen middels een tour-reglement. :roll: ; we zijn allemaal grote jongens en meiden met een A rijbewijs. toch??

let wel ik spreek in deze voor mezelf, niet namens alle modjes he :wink:

Nee, statuten :twisted: alsjeblieft zeg :!:
Het zijn gewoon richtlijnen om het in grotere groep rijden, ontspannen en gezellig te laten verlopen..... :)
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Richard K.

Citaat van: "rvs_gps"Dit snelheids verschil in een groep is bijna niet te voorkomen en mooi te benutten door de snelle jongens achteraan te laten rijden. KOmen die ook aan hun trekken. :oops:
Sterker nog als voorrijder moet je daar rekening mee houden zeker binnen de bebouwde kom.  Jij rijdt dan wel 60 maar de laatste man rijdt gewoon dik 80 !!!
En het is toch altijd zonde geld zo'n bekeuring.....

Yep da's precies waar je snelle jongens achteraan moet laten rijden: in de stad. Buiten de bebouwde kom gelden wat mij betreft andere regels  8)

en zeker op n leuke bochtige weg in de Eifel!!!!  :P
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Karin

Tijdens een echte toerrit ben ik het met de rest eens. Maar ik kan me voorstellen dat in de Eifel wel heel anders gereden wordt met al die bochten. Dan gaan de snellere rijders toch echt op de kontjes van de voorgangers hangen, en dat is voor beiden niet leuk.

Dus bij toerritten zoals zondag inderdaad de afspraken zoals boven omschreven. Maar in de Eifel kun je beter homogene kleinere groepjes maken. Dus opsplitsen naar snelheid zodat er geen inhaalmanouvres gemaakt hoeven te worden.

DeWitte

Citaat van: "TTigertje"Nee, statuten :twisted: alsjeblieft zeg :!:
Het zijn gewoon richtlijnen om het in grotere groep rijden, ontspannen en gezellig te laten verlopen..... :)

Met statuten doelde ik op het feit dat MFL geen vereniging of club vormt; en dus ook aan richtlijnen heb je dan geen ruk als je ze niet kunt (of in mijn geval wilt) afdwingen :!: alles valt en staat met disicpline en dus het ondergeschikt individueel belang bij het rijden in een groep. En ook dit kun je niet afdwingen imo :? zou het niet eens willen....

daarbij ben ik bevreesd dat wij hier er niet eensgezind uit komen; dus blijft het bij een leuke theorie en niet meer dan dat :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

AngelInMe

Citaat van: "Dwars"volkomen mee eens :!:

tis wel gezellie af en toe :wink: maar wie van de malloten hiero heeft een busrijbewijs en nog belangrijker laten we die dan ook de bus besturen terwijl wij ladderzat achterin liggen :?

mn pa heeft zn busrijbewijs, hoef je alleen maar die bus te regelen ;) maar denk dat ie liever derbij gaat liggen :roll: maar als jullie liggen zien jullie nog niks van de omgeving/het touren :?
je kunt ook een bus huren met chauffeur ;)

Hakinnen

Citaat van: "TTigertje"Hey! Modjes!
Is het niet een idee om hier een "HOW TO...DRIVE with us"......Topic van te maken?


Pff...een "how to drive with us".........
Richtlijnen e.d voor als ik met MFL ga rijden? Dingetjes waaraan ik moet voldoen en me aan moet houden als ik met MFL de weg op ga?

Asjeblieft hey,....niks voor mij.  Hou er niet van om me aan zogenaamde richtlijnen mbt tot motorrijden in een groepje te moeten houden.
Loop buiten het motorrijden om al tegen genoeg richtlijnen en regeltjes op.

Rij sowieso nooit in groepjes groter dan maximaal drie -vier rijders.
Vindt het dan wel weer fijn om te weten wie er evt achter me zit als het tempo serieus omhoog begint te gaan.

Enige twee regeltjes die ik hanteer zijn:
- ik rij in een "supersportgroepje"niet met mensen zonder goede beschermende kleding- geen spijkerbroekridders dus.
- ik rij niet met "kamikazepiloten". gevaarlijk "pose en haantjes gedrag"hoort niet thuis in een snelle groep.

Voor de rest heb ik weinig richtlijnen en regeltjes.Gewoon opstappen, rijden en "we zien wel"

Kan me overigens wel voorstellen dat wanneer er in een grotere tourgroep gereden  gaat worden dat het enigzins wenselijk is als iedereen zich een beetje aanpast aan de rest.  Ik vindt het echter niet leuk om in een grotere tourgroep te rijden.


CiteerEEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER HEM RIJD.

Tuurlijk niet..
wellicht lees ik "verantwoordelijk" te letterlijk maar ik wens dus niet verantwoordelijk te zijn voor degene die achter me rijdt.
Vindt wel dat degene die achter me rijdt enige verantwoordelijkheid tov mij heeft, dwz dat ie voor de veiligheidt enige afstand in ere houdt net zoals ik doe bij degene die voor me rijdt.  niks rottiger rijden dan met een achterligger die constant in je achterwiel zit te pushen.

Wellicht lees ik het hele verhaal te letterlijk en met te zeer het "supersport rijgroepje verhaal" in gedachten?

:wink:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Richard K.

Citaat van: "Karin"
Maar in de Eifel kun je beter homogene kleinere groepjes maken. Dus opsplitsen naar snelheid zodat er geen inhaalmanouvres gemaakt hoeven te worden.

Maar opsplitsen betekent dan meestal ook dat snelle en langzamere groep elkaar volledig kwijt raken. En dat is dan weer jammer als t gaat om koffieleutpauze en eten. Dat vind ik nou net leuk met n grote groep.

Wil je dat met n gesplitste groep voor elkaar krijgen dan moet je alweer veel meer van tevoren plannen, weten waar je zal stoppen voor koffie & lunch, en dat is dan weer minder spontaan.....
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Hakinnen

Citaat van: "Dwars":stupid: 2 zielen 1 gedachte :wink:

2 zielen 1 gedachte?

kan niet, volstrekt onmogelijk mijn beste.

U rijdt BMW , ik Ducati immers...

:wink: