Tour Tactiek ?

Gestart door TTigertje, 07 november, 2005, 20:48:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

Hoe groter de groep, des te moeilijker het is om samen te touren.
En waar gaat het hier eigenlijk over?
Samen touren, is bij mij met elkaar een leuke rit maken, je SAMEN amuseren.
Niet kijken wie er het hardste kan..oftewel het meeste lef heeft, want dan moet ik toch thuisblijven :cry:
Een lekker tempo rijden, en zorgen dat je allemaal fun hebt daar doe ik het voor.
Racen doen we dan wel een keertje op het circuit
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Dwars":stupid: 2 zielen 1 gedachte :wink:

2 zielen 1 gedachte?

kan niet, volstrekt onmogelijk mijn beste.

U rijdt BMW , ik Ducati immers...

:wink:

Nou, buiten dit item zijn we het ook volstrekt eens dat 2 cylinders meer dan genoeg zijn voor een moto :wink:  nietwaar waarde heer. :angel:

iig we komen elkander nader :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

t_rex1970

twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...

okay, zo lang rijd ik nog niet, en ik heb pas 1 keer met een groep gereden. Wat een gezanik op de weg. snellere rakkers moesten telkens weer wachten op de slakken uit de groep. Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen.  jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?

Richard K.

Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen.  jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?

Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf?  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: "suzuki-girl"Hoe groter de groep, des te moeilijker het is om samen te touren.
En waar gaat het hier eigenlijk over?
Samen touren, is bij mij met elkaar een leuke rit maken, je SAMEN amuseren.
Niet kijken wie er het hardste kan..oftewel het meeste lef heeft, want dan moet ik toch thuisblijven :cry:
Een lekker tempo rijden, en zorgen dat je allemaal fun hebt daar doe ik het voor.
Racen doen we dan wel een keertje op het circuit

1000% mee eens..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

t_rex1970

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen.  jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?

Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf?  8)

Als je aan het rijden bent valt er niet veel te zeggen lijkt me zo...  :lol:

Mounty

Citaat van: "t_rex1970"
Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen.  jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?

Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf?  8)

Als je aan het rijden bent valt er niet veel te zeggen lijkt me zo...  :lol:

tja..net als thuis....daar word er ook niet naar me geluisterd...daarom voel ik me thuis op de motor.. :twisted:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Speedtwin

Bovenstaande verhalen hebben niets met mijn betoog te maken.
Ik had het over rijden in 1 groep!
Het verhaal van de snelleren die op de langzameren moeten wachten is m.i. het rijden in 2 groepen, een snelle en een rustige groep.
Het samen rijden is een sociale bezigheid.
Op een gegeven moment ontstaan er vanzelf groepje van rijders die met elkaar optrekken.
Dit heb ik heel vaak(altijd) meegemaakt bij georganiseerde groepsreizen zoals bijv. bij Vrij Uit of KNMV.



Greetz Speedtwin

DeWitte

Citaat van: "Speedtwin"Bovenstaande verhalen hebben niets met mijn betoog te maken.

misschien wel een logisch vervolg? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

rvs_gps

Hebben we niet allemaal het beste voor ??? :angel:

Mounty

de een wil baksteengewijs rijden en achte elkaar blijven zonder in te halen...de ander wil WEL snel door de bochten...tja...word moeiliojk om voor iedereen goed te doen..
De Zonagochtenrit was laatst toch redelijk goed verlopen, alleen moeten er meerdere van de route op de hoogte zijn zodat bij kwijtraken toch weer een samenkomst mogelijk is...
Meer moeten we er niet van willen maken..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

TTigertje

Citaat van: "rvs_gps"Hebben we niet allemaal het beste voor ??? :angel:

:yes6rs:  :yes6rs:  :yes6rs:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Richard K.

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "t_rex1970"
Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "t_rex1970"twee cilinders, vier cilinders... baksteenformatie... harmonika... wat een gezok...
Ben je net lekker in je ritme, moet er weer eentje iets drinken. Daarom rijd ik liever alleen. Kan ik mijn eigen (slakken)tempo aanhouden, en stoppen als ik dat zelf wil. Genieten op de motor doe ik voor mijn gevoel en idee toch alleen, kan niemand me bij helpen.  jaja. ik ben een Einzelgänger... so what?

Praat je onderweg wel eens tegen iemand anders of alleen maar tegen jezelf?  8)

Als je aan het rijden bent valt er niet veel te zeggen lijkt me zo...  :lol:

tja..net als thuis....daar word er ook niet naar me geluisterd...daarom voel ik me thuis op de motor.. :twisted:

... king of the road  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Richard K.

Citaat van: "suzuki-girl"Hoe groter de groep, des te moeilijker het is om samen te touren.
En waar gaat het hier eigenlijk over?
Samen touren, is bij mij met elkaar een leuke rit maken, je SAMEN amuseren.
mee eens

Citaat van: "suzuki-girl"Niet kijken wie er het hardste kan
echt niet??? ook niet héél eventjes??  Als (bijna) niemand t ziet? 8)

Citaat van: "suzuki-girl"..oftewel het meeste lef heeft, want dan moet ik toch thuisblijven :cry:
... kwestie van goed oefenen toch?

maar wel helemaal mee eens. groepsrijden gaat fout als t op haantjesgedag uitdraait.

Citaat van: "suzuki-girl"Een lekker tempo rijden, en zorgen dat je allemaal fun hebt daar doe ik het voor. Racen doen we dan wel een keertje op het circuit

Ook mee eens. Maar als je in een groep rijdt met een groot verschil in ervaring dan beleef je daar doorgaans met elkaar minder plezier aan als juist daar geen rekening mee wordt gehouden.

Alleen ..... als je alles op een rijtje zet, dan zie je dat je géén kant en klare oplossing kunt verzinnen.
- Opsplitsen is soms handig maar soms ook niet
- Wachten op elkaar is soms handig, soms ook niet
- je rijgedrag aanpassen aan de minst ervarenen is soms geen probleem, maar soms wel

EN TOCH IS HET RIJDEN MET EEN GROEP VERSCHRIKKELIJK GEZELLIG...

Dus wat te doen?

Ik denk vóór elke route:
- ALTIJD vooraf overleggen met de deelnemers over welke rijstijl en al of niet groepsindeling (want je rijdt niet altijd met dezelfde mensen)
- Respecteer elkaars grenzen, en verschil in ervaring (d'r is nog niemand met een aangeboren A-rijbewijs voor zover ik weet)
- maak goede afspraken over juist wel of juist niet op elkaar wachten en gemeenschappelijke pauzes
- maarre ... dat kan dus bij elke route anders worden ingevuld ....
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660