That Motortours "High Alpine"

Gestart door d'r Blieje, 27 september, 2012, 12:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d'r Blieje

Zaterdag terug gekomen van een geweldige tocht door de Alpen: High Alpine met That Motortours.


Is 't geen plaatje!

Tweeduizend kilometer door de Zwitserse, Italiaanse en Oostenrijkse Alpen met zoveel passen als er maar in een dag passen. Slechts 1 dag met minder weer gehad. Hierbij daalde de sneeuwgrens tot ongeveer 1200 mtr. waardoor de Stelvio (2700 mtr.) moest afvallen.

Overnachtingen varieerden van eenvoudige berghut to 4 sterren "hut"



Ook de de EdelweiƟspitze op de Grossglockner zat erin.




Hier heb je een adembenemende zonsopkomst. Daarvoor moet je dan wel om 7.30 uur buiten staan blauwbekken. Maar dat was het zeker waard!



Ik was niet zo'n "hair-pin" fan. (Vorige ervaringen op een CBR 1000 F) Maar ik ben helemaal om. De 1150 danst gewoon door de bochten. Terug laten vallen tot 1500 toeren in z'n 2, bochtje om en weer het gas erop. Als je dit met een groep gelijk gezindten en van hetzelfde nivo kunt doen, ongelooflijk vet!

P.S.: Meer foto's op Facebook, That Motortours, High Alpine...
Blieve lache...8)

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joker

Schitterende foto's  . Het is en blijft een mooie streek daar.
Ik hoop dat je minder vaak geflitst bent dan ik in Juni  :mrgreen:
Met hoeveel man waren jullie ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Yo!!! Mooi verslag en foto's. Het blijft leuke brommeren daar in de Alps.  :worship-cool:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

m@rtijn

#5
Geweldig verslag. Hadden jullie sneeuw op de Grossglockner? Ik was daar in juli en toen lag er die dag al sneeuw.
Ik krijg er weer goede zin van. Volgend jaar toch maar weer terug met de beemer.

off-line

d'r Blieje

@Joker: We waren met 14 man/vrouw en 13 motoren.
@m@rtijn: De sneeuw was al weg. Een week eerder was de weg op woensdag en donderdag gesloten en op vrijdag tot 13.00 uur alleen met kettingen te berijden...
Wij hadden geweldig weer op de Grossglockner. Alleen was de weg richting Zell am See gesloten van 8.30 to 10.30 voor een oldtimer race. Hebben we dus naar ouwe meuk moeten kijken... oa Bugatti T35B, Bentley le Mans, Bentley Speed six en de Mercedes-Benz Silberpfeil W125 met Jochen Mass  :worship-cool:. D'r waren gasten bij die driftend door de bochten scheurden!
Blieve lache...8)

Joepie1958

Slim van de organisatie dat ze die weg afgesloten hadden :worship-cool:
Pas geleden in den Belgique kwam een Belgische motorrij-instructeur in zijn vrije tijd een (Nederlandse) rally-kever tegen, die vond ook dat hij moest driften maar kwam toch wat ver op de baan van de tegenligger, gelukkig had -den Fred- zo'n duizend engeltjes op z'n schouder en de schade bleef beperkt tot een kapotte motor en wat gezwollen handen en wat ander klein ongerief. :evil:
Zo'n reisje met THAT lijkt me wel leuk, toch maar eens met de dame overleggen of wij in de toekomst ook zoiets gaan beleven :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

d'r Blieje

Citaat van: Joepie1958 op 28 september, 2012, 21:10:42
Zo'n reisje met THAT lijkt me wel leuk, toch maar eens met de dame overleggen of wij in de toekomst ook zoiets gaan beleven :-X

Kan ik zeker anbevelen.
Je treft andere motorrijders en alles is geregeld. Ik heb een ge-wel-di-ge vakantie gehad.
Zeker ook That Motortours op facebook sjekken!
Blieve lache...8)