Hoofdmenu

Heidenau'ers testen

Gestart door m@rtijn, 15 oktober, 2012, 17:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m@rtijn

Afgelopen weekend mijn nieuwe Heidenau bandjes eens gaan testen. Ditmaal niet in de Eifel met Hammerboy, maar eens van de weg af. De Belgische klei in...

Bijzondere dag. De banden zijn prima. Maar tegen vette klei is weinig opgewassen en nat gras is ook niet geschikt.
Wel topdag gehad met twee collega's van de GS club Vlaanderen.

Eerlijk is eerlijk. De GS is een geweldige motor, maar niet geschikt voor serieuze offroad werk. Maar dat wisten we al. Alleen zoals Hub altijd zegt.
"Het ligt niet aan de brommert maar aan de bestuurder!!" Mee eens. Nog veel te leren...De collega ervaren Adventure-rijder lag echter nog vaker in de klei... :D

Alleen die snoekduik met m'n helm open tegen het windscherm in de maïs had ik beter kunnen laten... :-X



off-line

QuattroFrits

Wat een modderschuit, poets jij nooit ?  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

R-yen

 :thumbsup: Volgens mij hadden je collega's wel meer grip met die (TKC?) noppen? Die snoekduik zul je nog wel even voelen vrees ik...

DeWitte

#3
ik zeg "CrossHelm" en sloop dat scherm eraf als je gaat spelen :yes6rs:

wel stoere foto's ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

m@rtijn

#4
Citaat van: R-yen op 15 oktober, 2012, 21:49:01
:thumbsup: Volgens mij hadden je collega's wel meer grip met die (TKC?) noppen? Die snoekduik zul je nog wel even voelen vrees ik...

De eerste was een 800 GS met prima banden merk Metzler. Die gast kon ook goed rijden. Altijd op de stepjes en balanceren maar.
De tweede met een 1200 adventure had (versleten) continentals noppen. Maar die lag zeker zo vaak op z'n snuffert.

Je moet toch proberen te blijven staan en tractie houden. Via je lichaam balans houden. Tja...voor de eerste keer veel geleerd.
off-line

DeWitte

ik zou ook altijd in het karrespoor blijven en niet "bovenop" het "gras" in het midden (zoals op de laatste foto), dat is nl meestal gladder/slipperiger. 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Zoals alles leer je ook motorrijden met vallen en opstaan en dat is nu eenmaal soms pijnlijk
maar het getuigd wel van de juiste spirit  :worship-cool:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joepie1958

ik zeg     Weert Thorn Weert, kijk maar eens op het GS forum, 't is 'n kippe-endje maar je kunt er veel leren :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

m@rtijn

Citaat van: Joepie1958 op 16 oktober, 2012, 21:18:11
ik zeg     Weert Thorn Weert, kijk maar eens op het GS forum, 't is 'n kippe-endje maar je kunt er veel leren :oops:

Ik heb me al aangemeld bij Paul. 10 november ben ik van de partij! Zijn er nog durfals die het aandurven?
off-line

Desmo-devil

Nee dank je, je kan stug blijven volhouden dat je met een GS ( of bijv, met mijn Tiger) een fatsoenlijk stuk offroad kan rijden, maar dat is imo vechten tegen de bierkaai , en aan de gemiddelde Gs e.d. rijders niet besteed ( behoudens een handvol zeer goede rijders) Als ik wil crossen dan pak ik me een motor die daarvoor bedoeld is, dan heb ik meer fun en hoef ik niet bang te zijn om mijn Tigertje te beschadigen door een knullige valpartij. Maar toch veel plezier gewenst. :mrgreen:

thedutchrockstar

Ik zou graag willen met mn f650je maar ik heb de banden er niet voor en weet nog niet of ik moet werken :(
2 wheel madness

thedutchrockstar

Citaat van: Desmo-devil op 17 oktober, 2012, 14:13:07
Nee dank je, je kan stug blijven volhouden dat je met een GS ( of bijv, met mijn Tiger) een fatsoenlijk stuk offroad kan rijden, maar dat is imo vechten tegen de bierkaai , en aan de gemiddelde Gs e.d. rijders niet besteed ( behoudens een handvol zeer goede rijders) Als ik wil crossen dan pak ik me een motor die daarvoor bedoeld is, dan heb ik meer fun en hoef ik niet bang te zijn om mijn Tigertje te beschadigen door een knullige valpartij. Maar toch veel plezier gewenst. :mrgreen:

Het is een allroad dagje hè dat zijn dus al een stuk minder pittige wegen en meer voor dit soort 'advanture touring' motoren bestemt.
Kan echter wel begrijpen dat je dat eng vind maar waarom zou je dan anders een GS kopen? Aan de andere hand als je kijkt naar een serie zoals long way round/down was er ook maar één echt goed op dit soort dingen en kwam de ander ook op de bestemming...

Just some food for thought :)
2 wheel madness

Desmo-devil

Haha ik vind het niet eng hoor, ik heb de nodige off road kilometers gereden in mijn 30 jarige motorcarriere, en ik rij echt nog wel regelmatig stevig op een veldweg met de Tiger.  Maar het doet meteen zo een pijn in de beurs als je een lullig schuivertje maakt, en dat is het me niet waard.

thedutchrockstar

Dat kan ik geloven  :D
Ik rij gewoon nog even op €500 motortjes dan boeit me ook wat minder als ie valt
Plus ik heb ook nog een halve motor in reserve onderdelen voor het geval dat het echt mis gaat.
2 wheel madness

QuattroFrits

Heb je dan ook reserve onderdelen voor jezelf, voor het geval dat het echt mis gaat.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.