Hoofdmenu

advies gevraagd!

Gestart door m@rtijn, 28 oktober, 2012, 16:30:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

m@rtijn

Dit is vooral een advies dat ik vraag aan de offroaders op het forum. Maar alle goede advies welkom uiteraard.
Onder de noemer, meer weten er meer dan 1 (onwetende GS'er)

Ik wil naast mijn GS een speelfiets aanschaffen. Om lekker te kunnen offroaden. Geen motorcross. Enduro.
Ik vrees dat de GS niet echt geschikt is (en bovendien te duur) om te mishandelen tijdens de offroad ritjes. Het is nu eenmaal een leerproces van vallen en opstaan. Waar ik geen probleem mee heb, maar de kosten bij een GS liggen nu eenmaal hoger. Bovendien is de motor er niet op gemaakt. Gelande Strasse (GS) ok...het ruwe werk simpelweg niet...

Dus nu zit ik met een zeer beperkt budget te kijken. Lees max. 1500 alles erbij!!

Het algemene advies van deze en gene. Koop een Honda XR 600. Betrouwbaar en prima geschikt.
Of een XT 600 van Yamaha? Wat vinden jullie daarvan?

Heeft iemand ervaring met beide machines? Of nog een beter advies?


off-line

thedutchrockstar

#1
Mijn advies,
Neem iets lichters, leer je makkelijker op en is ook velen malen makkelijker te redden als het misgaat.
Ik heb mijn kleine beetje enduro voornamelijk op een Honda NX250 gedaan (prima klein motortje).
Als je echt alleen enduro gaat doen dan raad ik de xr250 of xl250 aan.
Als je ook nog wat kilometers op de weg wil is een NX250 (rond de 700 makkelijk te doen) met de 17inch wiel omzetting (conversion) aan te raden.
Er is een heel mooi draadje op het advrider forum over deze motor.
De xr600 is de grote broer en hoor ik ook veel goeds over, zelf kan ik er niks over zeggen...

Het zijn mijn twee centjes maar  :yes6rs:
2 wheel madness

DeWitte

een XR 600 is een echte enduro (plastic tank, hogere/langere veerwegen), een XT 600 een all-road (met knipperlichten, duovoetsteunen etc).
maar een 250 voldoet idd ook prima. En als je voor een XT gaat een XT350 is ook leuk/licht speelgoed.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ik heb een XR 600 gehad en die was uitermate geschikt voor het ruigere werk en ook zeer betrouwbaar. Ben er ook wel eens op een diepe zandbaan geweest en ook dat was qua gewicht redelijk te doen. Ik heb heel veel plezier gehad van en op deze fiets. Ik zou voor de Honda gaan

De Sjeng

Ik heb ook de xr600 gehad. Was er zeer tevrede over. (en een vet geluid)

Alleen soms pijnlijk scheenbeen bij het kicken.
God Forgives, I Don't

Hammerboy

Ik zou de XR600 adviseren ipv de XR250!
Ten eerste omdat wat extra pk nooit weg is, en je zkr voldoende motorbeheersing hebt om die 47pk on controle te houden.
En ten 2e lijkt me dat je op de 250 als snel te gevoel gaat hebben dat je op n brommer aant rijden bent.

Daarnaast ben ik ook wel fan van Honda (lekker betrouwbaar!) en op de XR600 heb ik leren schakelen!  :cool:
Ducati Hypermotard 1100

QuattroFrits

Citaat van: De Sjeng op 29 oktober, 2012, 15:00:09
Alleen soms pijnlijk scheenbeen bij het kicken.

Daar wachtte ik op, klinkt me zeer bekend in de oren.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Motzippaldy

Citaat van: DeWitte op 29 oktober, 2012, 08:12:56
een XR 600 is een echte enduro (plastic tank, hogere/langere veerwegen), een XT 600 een all-road (met knipperlichten, duovoetsteunen etc).
maar een 250 voldoet idd ook prima. En als je voor een XT gaat een XT350 is ook leuk/licht speelgoed.

:yes6rs:
TT600 enduro  ;)
Proud on the South  

m@rtijn

ik ga morgen kijken en rijden op een Honda XR 600 en een Yamaha XT 600.
off-line

m@rtijn

Allebei niets geworden. Die XR 600 is wel erg spartaans. Ik vind een elektrisch starter toch wel een minimale voorwaarde. Bij proefrit van 10 min stond ik al drie keer te kickstarten.

Die knuppel van die XT vond het niet de moeite om even te reageren. Ja, zondagavond pas. Pech hoor...voor hem dan.
off-line

R-yen

Ik weet nog een mooie KTM te staan, altijd rustig mee gereden, van oud vrouwtje geweest  :mrgreen:

m@rtijn

Ik heb vandaag een XT 600 gekocht om wat te off-roaden...
Ook gekeken naar echte enduro motor...WR 450, KTM's, Honda's....Maar ik wil ook een keertje in Marokko gaan rijden. En dat is dan meerdaagse route. Zo'n enduro is dan niet geschikt. En het budget laat niet toe om een leuke KTM enduro te scoren...

Dus ben ik meer dan tevreden met mijn XT 600!! betrouwbaar blok...Lekker handelbaar!!

Dus als er nog MFL'ers zijn die in de modder willen pratsten!! Laat maar weten!!

off-line

thedutchrockstar

Leuke motor!
en ik ben altijd open voor een nieuwe ervaring!
2 wheel madness

De Sjeng

Citaat van: m@rtijn op 23 december, 2012, 19:19:57

Dus als er nog MFL'ers zijn die in de modder willen pratsten!! Laat maar weten!!

Ik zou wel willen(stukje offroad lukt nog wel) maar ben veel te bang om te vallen->schade  :oops:
God Forgives, I Don't

m@rtijn

Citaat van: De Sjeng op 24 december, 2012, 07:47:02
Citaat van: m@rtijn op 23 december, 2012, 19:19:57

Dus als er nog MFL'ers zijn die in de modder willen pratsten!! Laat maar weten!!

Ik zou wel willen(stukje offroad lukt nog wel) maar ben veel te bang om te vallen->schade  :oops:

je hebt toch die transalp gekocht om te off-roaden? Kijk eens waar ik op gereden heb laatst!! Prima te doen op een alp hoor.
En in de modder valt het vallen wel mee. Dan is de schade nooit zo groot.

off-line