Hoofdmenu

advies gevraagd!

Gestart door m@rtijn, 28 oktober, 2012, 16:30:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m@rtijn

#15
en zelfs als je geheel te water gaat, dan start je hem weer en rij je verder. Niets aan de hand met een transalp.

Ik ga met een collega 19 januari rijden in Weert bij toursentracks.
Collega (Hammerboy van hier op het forum) heeft geen offroad ervaring. Maar het leek hem leuk. Hij gaat dan op die transalp rijden. Die dag krijgen we ook beetje training. Dus wat remtechniek, bochtentechniek, staand rijden...allemaal gericht op off-road. Geen macho gedoe, maar juist elkaar helpen en leren. Klein deel van de dag is training, merendeel is een leuke off-road rit. Niet te zwaar. Dan kun je direct oefenen...

Er rijden nog meer mensen mee zonder ervaring. Het is echt leerzame dag. Ik heb het zelf al eerder gedaan.
Kosten vallen reuze mee voor hele dag les en verzorging. Misschien is het een idee om over je 'angst' heen te komen...

Ach, wellicht leuk om samen te gaan...kijk maar...
off-line

m@rtijn

kijk, hier is de 'nieuwe' aanwinst. Meteen maar even onder handen genomen.
Alles goed smeren, nieuwe bandjes erop voor de pratsj...
off-line

De Sjeng

Nou "angst" is een groot woord. Ik heb de alp met lichte kuipschade gekocht. En bij toeval goede 2e hands kuipdelen gevonden, en ook nog in de goed kleur. Vind je natuurlijk geen 2e keer. Vandaar.
Ik wil toch proberen er een tijdje mee te doen.
God Forgives, I Don't

m@rtijn

Dat wordt dus geen off-road op de transalp begrijp ik...want hoe je wendt of keert...vallen hoort erbij...
off-line

thedutchrockstar

Lijkt me erg leuk!
Maar je zal wel zien dat ik net dan moet werken :/
2 wheel madness

De Sjeng

Citaat van: m@rtijn op 25 december, 2012, 20:58:19
Dat wordt dus geen off-road op de transalp begrijp ik...want hoe je wendt of keert...vallen hoort erbij...

Opzich wel echter niet in extreme maten.

Citaat van: m@rtijn op 24 december, 2012, 22:14:45
Kosten vallen reuze mee voor hele dag les en verzorging. Misschien is het een idee om over je 'angst' heen te komen...
Ach, wellicht leuk om samen te gaan...kijk maar...

Liijkt mij ook wel leuk, echter niet in januari...Te koud/nat en als je dan zeiknat vanuit weert terug moet komen...
Misschien wel leuk om dit met meer van MFL te gaan doen??
God Forgives, I Don't

m@rtijn

Citaat van: De Sjeng op 25 december, 2012, 22:45:35
Citaat van: m@rtijn op 25 december, 2012, 20:58:19
Dat wordt dus geen off-road op de transalp begrijp ik...want hoe je wendt of keert...vallen hoort erbij...

Opzich wel echter niet in extreme maten.

Citaat van: m@rtijn op 24 december, 2012, 22:14:45
Kosten vallen reuze mee voor hele dag les en verzorging. Misschien is het een idee om over je 'angst' heen te komen...
Ach, wellicht leuk om samen te gaan...kijk maar...

Liijkt mij ook wel leuk, echter niet in januari...Te koud/nat en als je dan zeiknat vanuit weert terug moet komen...
Misschien wel leuk om dit met meer van MFL te gaan doen??
Het is geen off-roaddag (daar zijn mijn foto's van), maar all-road. Dat wil zeggen, ook geschikt voor zware all-roads en te doen met normale profielbanden van een all-road. Dus andere routes. En je moet altijd droge kleren meenemen. Maar veel in plassen gaan we dan niet vallen. Die routes gaan dan niet. Ik doe bij regen een regenpak aan over mijn motorpak.

hier stukje van de route. Die zijn de 'snellere' jongens...iedereen rijdt z'n eigen tempo...

WTW 25-2-12 Deel 1
off-line

R-yen

Ik wil ook wel een keer meedoen, alleen even kijken hoe ik dat met de noppenbandjes kan regelen.. Zal de plaatselijke bandenboer eens vragen wat een keertje extra omleggen moet kosten ..

De Sjeng

Citaat van: R-yen op 26 december, 2012, 12:04:20
Ik wil ook wel een keer meedoen, alleen even kijken hoe ik dat met de noppenbandjes kan regelen.. Zal de plaatselijke bandenboer eens vragen wat een keertje extra omleggen moet kosten ..

Hoezo? Het zou toch gewoon met all-terrein banden kunnen volgens Martijn
God Forgives, I Don't

De Sjeng

Citaat van: De Sjeng op 25 december, 2012, 22:45:35
Misschien wel leuk om dit met meer van MFL te gaan doen??

Meer mensen??

God Forgives, I Don't

R-yen

Citaat van: De Sjeng op 26 december, 2012, 12:30:47
Citaat van: R-yen op 26 december, 2012, 12:04:20
Ik wil ook wel een keer meedoen, alleen even kijken hoe ik dat met de noppenbandjes kan regelen.. Zal de plaatselijke bandenboer eens vragen wat een keertje extra omleggen moet kosten ..

Hoezo? Het zou toch gewoon met all-terrein banden kunnen volgens Martijn

Dan zet mij maar op de lijst  :cool:

DeWitte

Citaat van: R-yen op 26 december, 2012, 12:45:35
Citaat van: De Sjeng op 26 december, 2012, 12:30:47
Citaat van: R-yen op 26 december, 2012, 12:04:20
Ik wil ook wel een keer meedoen, alleen even kijken hoe ik dat met de noppenbandjes kan regelen.. Zal de plaatselijke bandenboer eens vragen wat een keertje extra omleggen moet kosten ..

Hoezo? Het zou toch gewoon met all-terrein banden kunnen volgens Martijn

Dan zet mij maar op de lijst  :cool:

mss wel, ligt er net aan wanneer :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

ligt bij mij ook aan de datum
2 wheel madness

m@rtijn

de all-roadroute kan met 'straatbanden'. Dus Michelin Anakees of zoiets...
scherpe noppen niet nodig...ik heb het met de heidenau's gedaan op de GS.

kijk zelf maar op http://www.motortoursentracks.nl/off-road-ritten-2/

Datum is zaterdag 19 januari.
off-line

thedutchrockstar

#29
Ha, alsof je mijn bande keuze kan ruiken!

als ik dit goed lees is het maar €40 all inclusive? dat is wel spot goedkoop!
2 wheel madness