Hoofdmenu

Zolder 5 september 2005

Gestart door Busaberke, 08 september, 2005, 19:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

Afgelopen maandag ben ik weer "leerzaam en verantwoord" gaan scheuren op circuit Zolder.

In het verleden ben ik wel eens wat rondjes gaan draaien op Francorchamps en de Nordschleife.
Echter, daar bekroop mij altijd zo'n gevoel van "wachten tot het fout gaat"

Ik laat mijzelf nog wel eens door anderen (meestal de local heroes)  verleiden om op zo'n cirquit harder te gaan rijden dan ik aankan en da's natuurlijk erg link.
Daarom ga ik dan weer zeer defensief rijden, hetgeen ook niet opschiet.

Toen in het voorjaar door Miss Triumph en Mister Hell On Wheels (mister H.O.W.) aangekondigd werd dat ze een circuitcursus gingen volgen bij motorsportschool Holland, heb ik mij meteen ingeschreven.
Ik kan best wel een stukje sturen, maar besloot bij "da bodum" te beginnen en schreef onder het mom van "baadt het niet, dan schaadt het niet" in voor de beginnerscursus "nivo 1"

Het werd gewoon een leuke en leerzame dag, waarbij telkens stapsgewijs een aantal zaken uitgelegd werden die vervolgens in sessies van 20 minuten geoefend konden worden.
Aan het eind van die dag was ik echt "moe maar voldaan" en snakte ik naar meer!
Omdat ik regelmatig een gevoel van "dat kan harder" had schreef ik meteen in voor nivo 1+.

(wordt vervolgd)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"Afgelopen maandag ben ik weer "leerzaam en verantwoord" gaan scheuren op circuit Zolder.

In het verleden ben ik wel eens wat rondjes gaan draaien op Francorchamps en de Nordschleife.
Echter, daar bekroop mij altijd zo'n gevoel van "wachten tot het fout gaat"

Dat gevoel heb ik nu net op Zolder,. vindt het onveilig daar en de asfaltkwaliteit laat zeer te wensen over. (maar daar gaat gelukkig in 2006 verandering in komen)

Op Spa daarintegen voel ik me prima.

Rookie

Citaat van: "Hakinnen"
Dat gevoel heb ik nu net op Zolder,. vindt het onveilig daar en de asfaltkwaliteit laat zeer te wensen over. (maar daar gaat gelukkig in 2006 verandering in komen)

Weet je ook wanneer ze dat gaan doen? Belgen hebben niet altijd een strakke planning met asfalteren. (zie antwerpen) :shock:

Herr Tod

Wat voor soort circuit is Zolder nou precies. Vanaf de zijkant kun je daar niet zo goed over oordelen :P Zou je daar met een opgevoerde 400'er (zeg 80 - 85 pk op het achterwiel of zo) goed uit de voeten komen?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Busaberke

Zolder is 4km lang met twee, relatief korte rechte stukken.
Er zitten 3 chicanes in het traject.

Volgens mij moet je er met 80 pk heel leuk kunnen "spelen" het gaat toch immers JOUW fun en niet om de vraag of je er een nieuw ronderecord kunt neerzetten?

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Rookie"
Citaat van: "Hakinnen"
Dat gevoel heb ik nu net op Zolder,. vindt het onveilig daar en de asfaltkwaliteit laat zeer te wensen over. (maar daar gaat gelukkig in 2006 verandering in komen)

Weet je ook wanneer ze dat gaan doen? Belgen hebben niet altijd een strakke planning met asfalteren. (zie antwerpen) :shock:

Weet ik niet, heb vernomen dat ze het hele circuit van een fris laagje asfalt gaan voorzien in 2006.  Ze willen geloof ik het WK endurance terug naar Belgie halen.

Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Wat voor soort circuit is Zolder nou precies. Vanaf de zijkant kun je daar niet zo goed over oordelen :P Zou je daar met een opgevoerde 400'er (zeg 80 - 85 pk op het achterwiel of zo) goed uit de voeten komen?

Geen probleem, zolder is kort en bochtig genoeg voor een snelle 400cc.

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"
Weet ik niet, heb vernomen dat ze het hele circuit van een fris laagje asfalt gaan voorzien in 2006.  Ze willen geloof ik het WK endurance terug naar Belgie halen.

Klopt!
Ik heb ergens al gelezen dat het definitief weer terug naar Spa-Francorchamps komt in 2006.............. jipieeeeeeee!!!!!!

Er is niks te vergelijken met de beleving van motoren die in het holst van de nacht bij En Rouge naar boven komen bulderen!  8)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herr Tod

Citaat van: "Busaberke"het gaat toch immers JOUW fun en niet om de vraag of je er een nieuw ronderecord kunt neerzetten?

Dat is waar... maar ik ben toch bang dat die fun minder wordt als je per ronde 2 maal word ingehaald door dezelfde motoren :? Na de winter eens kijken of alles zover is om eens los te gaan :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


le Rodg Royal

Citaat van: "Herr Tod"
Dat is waar... maar ik ben toch bang dat die fun minder wordt als je per ronde 2 maal word ingehaald door dezelfde motoren :? Na de winter eens kijken of alles zover is om eens los te gaan :D
De meesten die aan deze cursus mee doen moeten 'het racen' nog leren, immers wanneer je al 'skills' hebt zou deze cursus (1, 1+) overbodig zijn.

Je ontdekt iig al zeer snel dat de meeste motoren meer kunnen dan hun berijder of je loopt tegen het max. kunnen van je bike aan. Iets wat bij jouw 400cc kan gebeuren maar neemt niet weg dat het leerzaam en fun is ... dus gewoon doen, you will not regret is :!:

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"
Weet ik niet, heb vernomen dat ze het hele circuit van een fris laagje asfalt gaan voorzien in 2006.  Ze willen geloof ik het WK endurance terug naar Belgie halen.

Klopt!
Ik heb ergens al gelezen dat het definitief weer terug naar Spa-Francorchamps komt in 2006.............. jipieeeeeeee!!!!!!

Er is niks te vergelijken met de beleving van motoren die in het holst van de nacht bij En Rouge naar boven komen bulderen!  8)

hmm,...weet het niet.

ik hoorde dat ze het wk endurance naar Zolder willen halen en vooral daarom zolder van nieuw asfalt gaan voorzien.

Spa is "afgekeurd" voor WK evenementen , niet om de asfaltkwaliteit maar om veiligheidsredenen dacht ik.

en idd....er is niks te vergelijken met de beleving van een snelle twin die temidden van al die viercilinders in het holst van de nacht bij Au Rouge naar boven komt bulderen.

3 jaar geleden die supersnelle en luidruchtige SP2 van Team Wim Motors temidden van al die viercilinders.  Dat was een ex wk SBK fiets.  dat geluid als ie "door kwam" (ik stond toen op het balkon van de Uniroyal toren) en dan kon je 'm het hele rechte stuk "volgen"........prachtig.

Hoop van harte dat we wederom een wk 24uurs evenement krijgen in Belgie waarbij spa-franco het tofste zou zijn.

_P_

Citaat van: "Herr Tod"Wat voor soort circuit is Zolder nou precies. Vanaf de zijkant kun je daar niet zo goed over oordelen :P Zou je daar met een opgevoerde 400'er (zeg 80 - 85 pk op het achterwiel of zo) goed uit de voeten komen?

Kheb me vorig jaar kostelijk geamuseerd op zolder met m'n CB1 : :twisted:

Toegegeven, er zijn 2 stukken waar je op vermogen moet inleveren, maar daarna kun met een groot hart en goede banden veel goedmaken ;)

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"
Weet ik niet, heb vernomen dat ze het hele circuit van een fris laagje asfalt gaan voorzien in 2006.  Ze willen geloof ik het WK endurance terug naar Belgie halen.

Klopt!
Ik heb ergens al gelezen dat het definitief weer terug naar Spa-Francorchamps komt in 2006.............. jipieeeeeeee!!!!!!

Er is niks te vergelijken met de beleving van motoren die in het holst van de nacht bij En Rouge naar boven komen bulderen!  8)

Alé, ziet er idd naar uit nu..

CiteerMotoGP op Francorchamps in 2007?


De geruchten deden al een tijdje de ronde, maar de kans dat we binnenkort zowel het WK Superbike als de MotoGP in België aan het werk kunnen zien is niet langer een utopie. In Spa-Francorchamps willen ze er namelijk alles aan doen om de MotoGP naar de mooiste omloop ter wereld te halen.
Senator Jean-Marie Happart, president van de intercommunale van het circuit Spa-Francorchamps verklaarde immers dat hij het circuit wil laten aanpassen aan de noden van de hoogste niveau's van auto- én motorsport. Voorwaarde was wel dat na die aanpassingen de top van de motorsport ook naar Spa gehaald zou worden. Happart hield daaromtrent al een informele vergadering met ondermeer Jos Driesen, president van de FMB-BMB (Belgische Motorrijders Bond) om die verklaringen kracht bij te zetten.
De aanpassingen zouden wel niet van de poes zijn. Om voldoende uitloopstrook te verkrijgen bovenaan de Raidillon zou de hele heuvel waar nu de tribunes staan dienen te verdwijnen. In de Brussel zou 30 meter extra uitloopstrook moeten komen, waardoor de vallei achter de bocht verkleind zou moeten worden. In de linker na de Brussel zou ook een deel van de heuvel gedynamieteerd zou moeten worden om meer uitloopstrook te krijgen. Voorbij Stavelot zou ook meer uitloopstrook gecreëerd moeten worden en de Busstop zou ook volledig aangepast moeten worden.
In november staat een tweede vergadering gepland met de betrokken partijen, waarbij uiteraard ook over de financiering van dit alles gepraat zal worden. Doel is om zo snel mogelijk de nodige aanpassingen te uit te voeren om zo snel mogelijk een zogeheten "B-licentie" te verkrijgen. Die licentie staat toe om wedstrijden binnen de categorie Superbike te organiseren en is een verplichte stap voor een "A-licentie" behaald kan worden, nodig voor het organiseren van MotoGP-wedstrijden. Daarnaast spelen uiteraard nog allerlei politique en commerciële belangen, maar de wil is er in elk geval.
De bedoeling is om al in 2006 een "B-licentie" te verkrijgen om in 2007 voor de volle "A" te gaan. Het beeld van Rossi die in 2007 de Raidillon opstuift. Wij krijgen er nu al de tranen van in de ogen...