Hoofdmenu

Wildkamperen

Gestart door De Sjeng, 30 november, 2012, 14:19:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

In het kader van mijn nieuwe crossert, lijkt dit mij wel iets. Trektocht per motor en (legaal)kamperen op mooie(gratis) locaties in de natuur.
(Wel effe een supermarkt zoeken van te voren)


http://www.bivakzone.be/beekdal-merkske-2.html

https://sites.google.com/site/paalkampeerders/home
God Forgives, I Don't

De Sjeng

Heb je zoiets niet in de eifel/Ardennen/Luxemburg ??
God Forgives, I Don't

HD4ever

Wel erg 'back to basic' nietwaar? s'morgens is dan inclusief je slaapzak alles lekker zeiknat van het vocht.  :yes6rs:
Ik ga dan liever voor een normale tent. Dit jaar veel ervaring opgedaan met mijn nieuwe Wolfcamper tentje. PERFECT !! klein, compact en in 1 minuut opgezet. Afbreken en opbergen duurt helaas dubbel zo lang, tot wel 2 minuten  :mrgreen:

wolf camper python
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

#3
Citaat van: HD4ever op 01 december, 2012, 11:21:49
Wel erg 'back to basic' nietwaar?


Is ook maar een voorbeeld foto. De bedoeling van wildkamperen, Om op dergelijk kampeerplekken je eigen tent op te zetten. En je mag er dan max72u blijven staan. Dus leuk als je op doortocht bent. Idd back to basic. Maar Laten we eerlijk zijn wel vaak het leukste.
God Forgives, I Don't

@Nippon

Citaat van: De Sjeng op 01 december, 2012, 12:47:25
Citaat van: HD4ever op 01 december, 2012, 11:21:49
Wel erg 'back to basic' nietwaar?


Is ook maar een voorbeeld foto. De bedoeling van wildkamperen, Om op dergelijk kampeerplekken je eigen tent op te zetten. En je mag er dan max72u blijven staan. Dus leuk als je op doortocht bent. Idd back to basic. Maar Laten we eerlijk zijn wel vaak het leukste.


volgens mij liggen deze aan wandel en fietspaden  :lol:

maar als je de brommer duwt ben je voetganger  :mrgreen:

De Sjeng

Citaat van: @Sambal op 01 december, 2012, 13:01:34
Citaat van: De Sjeng op 01 december, 2012, 12:47:25
Citaat van: HD4ever op 01 december, 2012, 11:21:49
Wel erg 'back to basic' nietwaar?


Is ook maar een voorbeeld foto. De bedoeling van wildkamperen, Om op dergelijk kampeerplekken je eigen tent op te zetten. En je mag er dan max72u blijven staan. Dus leuk als je op doortocht bent. Idd back to basic. Maar Laten we eerlijk zijn wel vaak het leukste.


volgens mij liggen deze aan wandel en fietspaden  :lol:

maar als je de brommer duwt ben je voetganger  :mrgreen:

Duwen?? Denk het niet! Meeste locaties, zover ik kan oordelen liggen idd in de nabijheid van paden (fiets/voet) ik denk dat het daar toch niet al te druk zal zijn .(laat in de middag/savonds) en als je eenmalig erna toe rijdt, en retour. Zal dit niet zo'n probleem zijn.
God Forgives, I Don't

De Sjeng

#6
Nieuw alternatief voor het wildkamperen.

http://www.mountainbothies.org.uk/whatisabothy.asp

Zover ik uit de text kan opmaken, een alternatief voor je tent.
Geen voorzieningen(buiten een dak boven je hoofd) Soms een plek om wat vuur te maken.
Om je zelf te verzorgen kun je van speciale wasdoekjes gebruiken(swash) die ze ook in de ziekenhuizen gebruiken. Of in de beek natuurlijk.

Lekker goedkoop naar Schotland.
God Forgives, I Don't

Desmo-devil

Wildkamperen is super. Ik ga regelmatig met mijn schoonbroer ( een echte survivalfreak) kamperen in de eifel. Meestal hebben we niet meer bij ons dan een slaapzak en een zeiltje voor als het regent. Echt basic dus. Met hem erbij heb je nooit koud of honger. Vanmorgen stond hij nog in de krant, met een stukje over het prepareren van een lam in een grond oven.

De Sjeng

Citaat van: Desmo-devil op 10 december, 2012, 11:20:28
Meestal hebben we niet meer bij ons dan een slaapzak en een zeiltje voor als het regent.

Nou...alleen een slaapzak en een zeiltje is mij maar (te) erg basic. Een tent is toch wel de minimaalste vereiste. En eten uit de natuur hoeft voor mij ook niet.
Maar waar slapen jullie dan? Gewoon ergens in het bos? En de motor parkeer je er gewoon naast dan?
God Forgives, I Don't

Desmo-devil

#9
We slapen nooit op de grond maar bouwen een stellage, met een breedvuur ervoor. Een goeie slaapzak is natuurlijk wel een pre. ( wij gebruiken de good old legerslaapzak) Het mooiste was vorige winter in de sneeuw, toen hebben we een sneeuwhut gebouwd om in te slapen, geweldig.
Uiteraard waren we toen niet op de motor.
En eten uit de natuur doen we ook niet, eten nemen we mee.

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Busaberke

aaaahh... zijn jullie die gasten in Dual Survival ?   ;)

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

God Forgives, I Don't

Jos_Merkelbeek

Citaat van: De Sjeng op 30 november, 2012, 14:19:52
In het kader van mijn nieuwe crossert, lijkt dit mij wel iets. Trektocht per motor en (legaal)kamperen op mooie(gratis) locaties in de natuur.
(Wel effe een supermarkt zoeken van te voren)

Paul van de BMW GS club heeft een eigen motorreisbureautje en is dit jaar begonnen met een toppentoer over de Frans-Italiaanse Alpen. Wildkamperen bovenop de col de sommelier en de sella alpina. Volgens mij is dit echt wat je zoekt, zeker als je een nieuwe crossert hebt.

Klik hier voor de link naar de GS-club Vanaf pagina 2 foto's en filmpjes.

groetjes,
Jos
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes