Hoofdmenu

Wildkamperen

Gestart door De Sjeng, 30 november, 2012, 14:19:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Citaat van: De Sjeng op 26 februari, 2013, 16:20:14
Mij zojuist een zogenaamde M90 slaapzak gekocht (-30)  :D

zijn deze niet groot aan de maat (opgerold)  ???

De Sjeng

#31
Citaat van: De Sjeng op 26 februari, 2013, 16:20:14
Mij zojuist een zogenaamde M90 slaapzak gekocht (-30)  :D

En DEZE komt er nog bij(slechts 1,5kg)

Bij naderinzien heb ik heb ik toch maar deze besteld (slechts 1kg  :mrgreen: voor nog geen 40euro)

High-Peak-Mini-Lite-2
God Forgives, I Don't

HD4ever

Citaat van: De Sjeng op 27 februari, 2013, 14:31:34

High-Peak-Mini-Lite-2

1000 mm waterkolom ! Daar wordt je niet blij van bij een langdurige regenbui. :-X
Als het niets kost is het meestal ook niets, maar voor een weekendje op een zonnige wei zal het wel voldoende zijn.  :mrgreen:

grtz HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Dan is mijn 4 persoons koepeltentje toch wel iets ruimer, ook daar staat iets op van 1000 of 1400 mm waterkolom, wat het precies betekent weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat deze een rasechte hoosbui doorstaan heeft en ik en mijn spullen kurkdroog gebleven zijn.
Op de camping kon je op sommige plaatsen nagenoeg zwemmen en mijn buurman (een rotterdamse motorfanaat) kon zelfs in zijn tentje (24,95 euro) zwemmen.
En vloeken dat die gast kan.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

1000 mm waterkolom betekend, dat ze op de strak gespannen stof een waterkolom  zetten met een doorsnede van 1cm3 en een inhoud van 1000 mm. De stof mag dan niet doorlekken bij die hoeveelheid ( lees druk)

QuattroFrits

Weten we dat ook weer, maar mijn tentje was 100% droog na die hoosbui.  :yes6rs:
Die oppervlaktemaat van jou zal wel 1cm2 moeten zijn, 1cm3 is een inhoudsmaat.  :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

idd Frits, slip of the pen

QuattroFrits

Citaat van: Desmo-devil op 01 maart, 2013, 10:37:48
idd Frits, slip of the pen

Moet kunnen, als je geen fouten maakt doe je waarschijnlijk ook niets. (en ik heb niets om commentaar op te geven.  :mrgreen: )
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Sjeng

Vandaag mijn nieuwe tent(je) gekregen. Op de mn engels sites goede recenties (voor dit geld)
En voor op een lichte motor, waar elke gram telt, klein qua formaat en super licht. slechts 1kg

Laat het voorjaar maar komen!!

God Forgives, I Don't

thedutchrockstar

hoe moeilijk is het opzetten en afbreken? Ik ben sinds dit jaar erg voorzichtig met goedkope tentjes... we hadden er een voor graspop gekocht en daar gewoon laten staan want in dat ding wou je niet nog een festival zitten. Klein, niet waterdicht en een klote ding om op te zetten.
2 wheel madness

De Sjeng

Citaat van: thedutchrockstar op 02 maart, 2013, 21:52:52
hoe moeilijk is het opzetten en afbreken? Ik ben sinds dit jaar erg voorzichtig met goedkope tentjes... we hadden er een voor graspop gekocht en daar gewoon laten staan want in dat ding wou je niet nog een festival zitten. Klein, niet waterdicht en een klote ding om op te zetten.

Opzetten is, piece of cake!! 2 tentstokken, 6 haringen(4 voor het zeil, 2 voor de lijnen) Oké het is niets waar je wkn mee weg gaat, maar toch. voor een paar nachten. Alleen erin en eruit komen gaat wat moeilijk. Dit door de in het midden geplaatse tentstokken. En zoals ik al vertelde; op sites(mn engelse) vergelijken ze hem met duurdere tentjes.
God Forgives, I Don't

thedutchrockstar

Des te beter! Ik hoop dat je hem vaak kunt gebruiken :)
2 wheel madness

@Nippon

Citaat van: De Sjeng op 02 maart, 2013, 15:51:45
Vandaag mijn nieuwe tent(je) gekregen. Op de mn engels sites goede recenties (voor dit geld)
En voor op een lichte motor, waar elke gram telt, klein qua formaat en super licht. slechts 1kg

Laat het voorjaar maar komen!!



hij is nog groter dan een 1.5 ltr Cola  :lol:

in den beginne was ik ook zo'n "Sparfuchs" wat betreft kilo's  :roll:
weet je waar je het meest mee wint  :shock: weeg je kleding maar eens
sinds dien neem ik alleen nog maar outdoor kleding mee
geen motorlaarzen maar bergschoenen enz.

op de reis naar finland had ik zoveel gewone kleding bij me
dat de vrouw dacht dat ik niet meer terug kwam  :schater:

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 03 maart, 2013, 07:51:07
op de reis naar finland had ik zoveel gewone kleding bij me
dat de vrouw dacht dat ik niet meer terug kwam  :schater:

Had ze gelijk of ben je toch weer terug en is de ruzie weer bijgelegd ?  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Al een paar nachten bij zwaar weer en hevige regen in mijn Wolfcamper tentje ( Waterkolom buitentent 3000mm, vloerzeil 5000mm ) gelegen, en dan was ik blij dat ik toch een paar euro meer had uitgegeven.
Heb door de jaren heen er genoeg op hun luchtbedje in de tent zien drijven in de ochtend  :schater:
Zoals @sambal al aangeeft, gewoon kritisch kijken wat je echt nodig hebt op een lange trip. Ik heb me aangeleerd om een lijstje te maken van de spullen die ik meenam, en thuis alles geschrapt van de lijst wat ik niet gebruikt heb.
Dan blijkt dat je 30-40% van de rommel die je meesleept thuis had kunnen laten  :yes6rs:
Als je een stevige leren broek bij je hebt, en een waterdichte motorbroek heb niet nog 2 extra jeans jeans nodig. Met een klein flesje geconcentreerde zeep in je bagage, hoef je geen hele klerenkast aan broeken en t-shirts mee te slepen. Er is overal op campings wasgelegenheid, dus zorg voor een stukje touw dat dienst doet als waslijntje.  Zie b.v. http://www.noodzaken.nl voor handig spul voor op de camping. Voor een bak koffie, bakje soep of een 'uitsmijtertje' zijn er tegenwoordig camping brandertjes met bajonet sluiting te koop, waarmee je de gasfles na gebruik van de brander kan afkoppelen. Scheelt een hoop plaats.
Wil je goedkoop handige pannetjes en potjes kopen om mee te nemen, ga je naar de Action winkels en dan ben je voor €10,- klaar.  :yes6rs:  Je hoeft niet altijd naar de dure campingwinkels. Je vindt ook handige spullen bij Outdoor shops en militaire dumps, en zelfs bij de boerenbond.  :mrgreen:
Al doende leert men !  :naughty:

Het kost wat en dan heb je ook wat. Ik ben er tevreden mee.

wolf camper python

grtz HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"