Hoofdmenu

XT projectje

Gestart door m@rtijn, 30 december, 2012, 08:35:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Citaat van: m@rtijn op 15 januari, 2013, 18:43:58
ik ben een financieel vluchteling...ik had geen geld genoeg om in Nederland te blijven wonen.  :oops:

Vandaar natuurlijk die parachute op je rug.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

m@rtijn

Deze week hyperpro veren in de XT gezet. Dat viel reuzemee om dat zelf te doen..

Gelukkig gaat het dooien. Dan is het weer tijd om de motor van stal te halen.
Volgend weekend weer de modder in.

Ik ben eens benieuwd. Iemand ervaring met progressieve veren?
off-line

Busaberke

Citaat van: m@rtijn op 25 januari, 2013, 18:33:20
ervaring met progressieve veren?

Ik heb ze op de Busa omdat deze standaard relatief licht zijn, waardoor de motor bij hard aanremmen helemaal in de veren duikt en de achterzijde licht begint te zwabberen.
Dat probleem is met de progressieve veren opgelost, maar het nadeel is dat de vering daardoor een stuk stugger wordt, hetgeen bij slechte wegen niet prettig is.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

m@rtijn

de vering van de XT zijn zachte vaatdoekjes...dus beetje steviger mocht wel.
Deze zijn ook langer. De originele vering heeft is korter en had spacers erbij zitten om 'op te vullen'

ik ben benieuwd. 2 februari gaan we weer de modder in...testen!!

nu heb ik een uitdaging waar ik niet uitkom. Weinig XT rijders hier op MFL, maar hopelijk een paar ervaren sleutelaars.
Ik heb een nieuw contactslot gescoord op MP. Dat wil ik vervangen....maar ik heb werkelijk geen idee hoe???

Ik heb het meeste al losgemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik het slot eruit krijg. Nergens schroeven te vinden...

Help???
off-line

Busaberke

Citaat van: m@rtijn op 27 januari, 2013, 07:56:24
..... ik heb geen idee hoe ik het slot eruit krijg. Nergens schroeven te vinden...

Help???

Heb je al een werkplaatshandboek van de XT?
Dat is aanbevelingswaardig als je aan zo'n projectje begint en geeft vaak antwoorden op dit soort vragen.
Heel vaak staan ze ergens op het web of zijn ze via de fora van de betreffende motor te vinden.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

m@rtijn

ik heb het werkplaatshandboek,
ik heb al gepost op het XT forum...

Maar...geen reacties op XT forum...
en in het handboek staat veel, maar vooral op motorisch gebied. Dus de koppeling haal ik zo uit elkaar, maar niets over het contactslot... :cry:
off-line