Hoofdmenu

Frankrijk

Gestart door Joker, 03 februari, 2013, 14:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

Voor in April een paar dagen Frankrijk geboekt
http://www.motovacances.nl/  Heeft hier iemand ervaring mee ?
Gisteren bij Louis voor de zekerheid maar een setje alchohol testers gehaald
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Gassie

die had je gisteravond meteen kunnen testen of niet  :mrgreen:
KTM SMT 2011

Joker

Citaat van: Gassie op 03 februari, 2013, 15:04:59
die had je gisteravond meteen kunnen testen of niet  :mrgreen:
Was niet nodig. Ik kende de uitslag al  :mrgreen:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Citaat van: Joker op 03 februari, 2013, 14:17:02
Voor in April een paar dagen Frankrijk geboekt
http://www.motovacances.nl/  Heeft hier iemand ervaring mee ?
Gisteren bij Louis voor de zekerheid maar een setje alchohol testers gehaald


Geen ervaring met de reisorganisatie. Frankrijk op zich wel een paar keer gereden, Ardeche, Alpen, Cote-D azur, Pyreneen, West-kust Bordeaux, Normandië, prachtig land om te brommeren, helaas Kutvolk (met hoofdletter K)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Ook geen idee? Frankrijk trekt mij helemaal niet! spreek ook geen woord frans. Daarbij de franse mentaliteit om geen woord over de grens te spreken, is voor mij al een rede om er niet naar toe te gaan.
God Forgives, I Don't

Joker

 Ik ben zelf ook al herhaaldelijk in Frankrijk geweest. Een mooi land dat van alles wat te bieden heeft.
Het volk is inderdaad een verhaal op zich. maar daar heb je weinig mee van doen als je aan het rijden bent.  En aangezien dat de eigenaars van het verblijf adres Nederlanders zijn en ik uit de recensies heb opgemaakt dat ze ook Nederlandse gasten hebben. kan het apres touren mss ook nog gezellig worden.
Ik laat het jullie weten als ik terug ben.

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

karz

Nederlanders ..gezelli ?   ...  bah   :mrgreen:

Enne

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3382484/2013/01/24/Weer-uitstel-Franse-boete-alcoholtester.dhtml

Fijne trip ! ;)

Franse 'mentaliteit' dacht ik vroeger ook, maar eigenlijk baseerde ik dat op Walen.
Ik kom steeds meer tot de conclusie, dat de jongere garde gewoon Engels kan (en wil ) spreken.
En de ouderen gewoonweg onthouden zijn van vreemde talen. Niet persé onwil.




sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joker

#7
Citaat van: karz op 03 februari, 2013, 19:52:17
Nederlanders ..gezelli ?   ...  bah   :mrgreen:

Enne

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3382484/2013/01/24/Weer-uitstel-Franse-boete-alcoholtester.dhtml

Fijne trip ! ;)


Franse 'mentaliteit' dacht ik vroeger ook, maar eigenlijk baseerde ik dat op Walen.
Ik kom steeds meer tot de conclusie, dat de jongere garde gewoon Engels kan (en wil ) spreken.
En de ouderen gewoonweg onthouden zijn van vreemde talen. Niet persé onwil.

Bedankt voor de tester tip. Ik denk ook niet dat het zo'n vaart loopt met het controleren op die dingen. Evenals de controle op reflecterende kleding
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Een reisorganisatie inhuren voor een dergelijke trip is naar mijn mening weggegooid geld. Ik ben tig keer door Frankrijk gereden en je kan er zaken als eten en overnachting altijd gemakkelijk vinden. Vergeet wel even de 'Duitse' standaard in de motels, campings, restaurants en pensions. Het is inderdaad soms met de Franse slag. :-X Alhoewel ik de taal ook slecht beheers, staan de Fransen wel vaak open voor motorvolk. De jongere spreken zelfs gewoon Engels. Prachtig land, dus zeker doen. :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

BMWhub

Ik ken de streek goed, ben er al diverse keren geweest http://www.lecampingmoto.net/
Je hebt daar diverse leuke en mooie stukken om te rijden. Zoals de "col de rousset"een feestje van ca 15 km.
van hieruit kun je gemakkelijk de trip doorzetten over de col de machine.
Een ander mogelijkheid is een rondje Ardeche. of koffie te gaan drinken in Lamastre, leuke wegen die er heen gaan.
Tevens het opstijgen van gieren in Remeusat, of de weg van Nyons naar Serres ( super asfalt )
Heb ik nog niets geschreven over de weekmarkten van Nyons of een rondje Mont ventoux,
Veel plezier :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joker

Citaat van: HD4ever op 04 februari, 2013, 08:53:09
Een reisorganisatie inhuren voor een dergelijke trip is naar mijn mening weggegooid geld. Ik ben tig keer door Frankrijk gereden en je kan er zaken als eten en overnachting altijd gemakkelijk vinden. Vergeet wel even de 'Duitse' standaard in de motels, campings, restaurants en pensions. Het is inderdaad soms met de Franse slag. :-X Alhoewel ik de taal ook slecht beheers, staan de Fransen wel vaak open voor motorvolk. De jongere spreken zelfs gewoon Engels. Prachtig land, dus zeker doen. :yes6rs:
Ik heb ook geen reisorganisatie ingehuurd. ook nog nooit gedaan. Alleen dit onderkomen vooraf gereserveerd. ( mede omdat het een all in motel is en omdat het aantal kamers beperkt is) Voor mij is het gewoon eens wat anders proberen. om te zien hoe dat bevalt.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

De Sjeng

Ik zou ook geen reisorganisatie gebruiken. De voorbereidingen (hotel zoeken, route enz) is de helft van de fun. Voorfun zegmaar  :mrgreen:
God Forgives, I Don't

@Nippon

Citaat van: DeWitte op 03 februari, 2013, 15:17:18
Citaat van: Joker op 03 februari, 2013, 14:17:02
Voor in April een paar dagen Frankrijk geboekt
http://www.motovacances.nl/  Heeft hier iemand ervaring mee ?
Gisteren bij Louis voor de zekerheid maar een setje alchohol testers gehaald


Geen ervaring met de reisorganisatie. Frankrijk op zich wel een paar keer gereden, Ardeche, Alpen, Cote-D azur, Pyreneen, West-kust Bordeaux, Normandië, prachtig land om te brommeren, helaas Kutvolk (met hoofdletter K)

wat is Hub  :shock:


krijg je te weinig wc papier van de fransozen :schater:

DeWitte

nee, geen frikandellen

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Ik begrijp echt niet waar die antipathie t.o.v. de fransozen vandaan komt.  :dunno: Iedereen zijn eigen menig natuurlijk  :yes6rs:, maar wij zijn net weer een midweekje naar de kust geweest en hebben echt genoten. Dus ook van de vriendelijke mensen...

Maar goed, iedereen basseerd zijn mening natuurlijk op zijn eigen ervaringen. Die van mij zijn alleen maar goed en ik kom al meer dan 10 jaar in dat land. Ooit hoop ik er te gaan wonen  :mrgreen: ECHTWEL  :thumbsup: