Hoofdmenu

Omspaken en lassen

Gestart door thedutchrockstar, 15 februari, 2013, 20:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thedutchrockstar

Hooi beste mensen van het forum  :mrgreen:
Ik heb een leuk vraagje waar ik zeker van ben dat jullie wel een antwoord op hebben.
Omdat het offroad dagje mij zo beviel ben ik van plan mijn voorwiel om te toveren naar een 21inch variant.
Hiervoor heb ik wel twee dingen nodig:
Iemand die een beetje kan lassen en iemand die wielen goed kan omspaken.
Ik moet namelijk het beugeltje van mijn voorspatbord iets verhogen om plaats te maken voor het grotere wiel.
Het omspaken lijkt me vanzelfsprekend  :yes6rs:
Dus kennen jullie iemand of een bedrijf die dit tegen redelijke kosten kan / wil doen? dan hoor ik dat graag!
2 wheel madness

De Sjeng

#1
Met de spatbordophanging kan ik je misschien helpen. Mbt spaken pb ik je
heb mischien zelfs nog een 21inch velg voor je(zonder naaf en spaken) zou je ff moeten kijken of dat past  :-X
God Forgives, I Don't

m@rtijn

off-line

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

thedutchrockstar

die zijn helaas niet echt dichtbij :(
2 wheel madness

thedutchrockstar

Hoewel ik wel nog een setje spaken zoek...
2 wheel madness

karz

Misschien is het eenvoudiger om naar een hele voorkant met 21"  uit te zien.
Dus vork en alles wisselen.
Ik kan me nl voorstellen dat je spatbord niet het enige probleem is, maar ook de afstand van het wiel tot bijv. je motorblok bij maximaal inveren.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

thedutchrockstar

Dat was mijn eerste reactie ook maar ik heb het op het chaingang forum gecontroleerd waar meerde offroad funduro rijders deze aanpassing doen, maar zelfs met het 21inch wiel is de afstand tussen wiel en blok nog prima, ook het bochten werk op de weg verandert niet enorm veel. Maar offroad zou het zeker zijn vruchten afwerpen.
2 wheel madness

m@rtijn

#8
er zijn ook mensen die er nieuwe voorvork in zetten met 21"wiel. Ik heb destiojds ook geinformeerd. Kosten van voorvork en wiel 250,-
Alleen moet je het balhoofd aanpassen...


Hier een topic van iemand op GS forum. http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=48654&start=0

Die heeft er een voorvork ingezet van een Honda XR600. Moet wel te vinden zijn!
off-line

thedutchrockstar

Ja er zijn meerdere oplossingen, zo zou een dr650 voorvork zonder aanpassing van het balhoofd er zo inpassen...
Maar ik heb al een mooi velgje en pharaobike gaat hem voor me omspaken en lassen.
Daarna staat op het agenda nog leuke progresieve veren en een betere achterdemper maar dat is toekomst muziek.
Voor nu ff dat 21inch wiel afmaken en de nieuwe bandjes erop zetten.
2 wheel madness

m@rtijn

goed zo!!!
en dan lekker rijden maar...
off-line