aVontuurlijk> kamperen, discussie

Gestart door De Sjeng, 19 februari, 2013, 21:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Citaat van: DeWitte op 19 februari, 2013, 19:11:41
man dan vriest het nog. brrrrrrrrrr

Tja...met "adventure bikes"  moet je ook "adventure style" weg. Niet alleen boven de 20graden rijden, en in een hotel. Is weinig "adventure" aan.  :mrgreen:
God Forgives, I Don't

DeWitte

#1
Ik wist dat deze opmerking er zat aan te komen (had ik ja uitgelokt met mijn uitspraak) en zat ik te overwegen of ik moest reageren. Maar je zou niet anders verwachten, nou dan :mrgreen:

Hoe lang rij jij al "onverhard" over je tuinpad?  :yawn: Ik rij al all-roads sinds 1988 toen ik mijn 1e XT600Tenere kocht, daarvoor had ik nog een paar jaar geoefend op een 900 Bol do'r om mijn gewone rijstijl te "ontwikkelen".  In den beginnen moest ik toen tijdens vakanties ook overnachten in een tentje omdat ik geen centen had voor een fatsoenlijk bed. Vond er nooit geen klote aan, had altijd pijn in de rug en kon er nooit goed in slapen en mijn div. partners ook nooit (maar dat laatste kan ook dan weer aan mij gelegen hebben, nietwaar? :-X) . Heb het nog wel eens gedaan omdat mijn dochter het spannend vond toen ze kleiner was. Nu kan ik het betalen om in (goede) hotels te overnachten in een goed bed, doe ik dat, past beter bij mijn leeftijd. Ik verloochen die nl. niet en ga stoer "Bear Grylls in ut Zoer"doen in een billig tentje van de decathlon een weekend, ondertussen knagend op een frikandel van de lokale frietboer. Adventure had je het toch over? Evolutie noem ik het dat we tegenwoordig in een bed slapen :yes6rs: :mrgreen: en niet zoals de hond op de vloer. :-X

Ik rij all-road omdat het concept mij bevalt en dat ik er overal mee kan komen, slechte of onverharde wegen maakt mij dan ook niet uit. Ik heb ook niet de behoefte om Afrika te doorkruisen. Niet voor het land, dat lijkt me prachtig, maar ik wil gewoon slapen in een bed.

wbt all-road rijden mag je gerust eens aanhaken, laat ik je zonder Garmin ALLE onverharde wegen en paden in zuid-Limburg, deels Ardennen en Eifel (die  zitten na zoveel jaar gewoon in mijn hoofd)  flink wat stof happen. Tenminste als je het tempo bij benen kan :twisted:

Ik vind er dus geen ruk aan (het slapen in een tent dus), en net zoveel kul argumenten die ik aan haal zullen anderen aanhalen om het recht te lullen. We praten er nog wel eens over als je groot bent :schater:

Zo effectief genoeg gereageerd?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

#2
 :)
God Forgives, I Don't

thedutchrockstar

Zeg zeg jongens beetje civiel houden we zitten niet op het brommerforum :mrgreen:
2 wheel madness

Joepie1958

even my2cents

Ik rij ook een dikke all-road, niet specifiek omdat ik all-road wil rijden (maar soms is het wel heeel leuk) maar omdat het concept en de looks van die lelijke motor me gewoon aanspreken. Ik geloof ook nooit dat allemaal die H.D. rijders dat doen omdat ze het zo'n mooie en luxe machines vinden, het is toch meer imago dat meespeelt, een motor is tenslotte iets dat je met je hart rijdt en niet met je verstand (degenen die dat wel doen zie je dan ook met een robuuste scooter oid. rondrijden) en met zo'n buikschuiver door de stad is echt niet lekker voor je polsen maar toch zijn er genoeg die dat met plezier doen.
Eigenlijk is dit net zo bij vrouwen, gelukkig verschillen hun smaken qua mannen ook (en omgekeerd idem), hoe zijn anders iemand als / aan een vrouw zijn gekomen :lol:
O, ja het ging over kamperen............ heel leuk, maar aangezien ik achter mijn motor geen 5 persoons caravan kan hangen en tentjes ook voor deze ouderling :shock: passé zijn niet meer. Specifiek over deze tour (en volgenden), eerst kijken (letterlijk) wat de operatie van as. maandag met mijn rechteroog doet :roll:

toen ik even terugdacht aan vroeger tijd :worship-cool: realiseerde ik me dat we in 2001 toen we net onze nieuwe caravan hadden, we met de paasdagen (toen zo rond de 20e april) een weekendje gingen kampeertesten, lekker in de buurt zo rond Eindhoven. Ik had die zaterdagochtend nét de caravan staan toen we verrast werden door een witte paas, het sneeuwde, en ik was toch heel blij dat we ook nog een goede verwarming in de caravan hadden :D
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Desmo-devil

#5
@De Witte, prima dat je er niets aan vind, maar gun anderen ook hun plezier.
Ik ben ouder dan jou, kan ook best een Hotel betalen, maar ik vind camperen nog altijd geweldig.
Heeft niets met leeftijd, geld, ras, religie, motorrijden of sekse te maken. Camperen vind je leuk of niet. klaar !! Ik heb er zin in. :mrgreen:
En wat betreft de beste off road rijder op dit forum ?? What the fuck maakt dat uit, er is altijd baas boven baas, ook voor jou .

DeWitte

Citaat van: Desmo-devil op 20 februari, 2013, 13:47:19
@De Witte, prima dat je er niets aan vind, maar gun anderen ook hun plezier.
Ik ben ouder dan jou, kan ook best een Hotel betalen, maar ik vind camperen nog altijd geweldig.
Heeft niets met leeftijd, geld, ras, religie, motorrijden of sekse te maken. Camperen vind je leuk of niet. klaar !! Ik heb er zin in. :mrgreen:
En wat betreft de beste off road rijder op dit forum ?? What the fuck maakt dat uit, er is altijd baas boven baas, ook voor jou .

Desmo, toch moet jij leren lezen.  :yes6rs: ik schreef dat ik er geen ruk aan vind aan dat gehannes/geruk en gedoe in een tentje. Krijg er pijn in de poekel van en dat ik niet als een hond op de grond maar in een bed wil liggen slapen. We lopen toch ook rechtop tegenwoordig?  :roll:

Ik werd er op aangesproken dat je met een adventure brommert ook "survival skills" en spirit zou moeten bezitten en het dus wel leuk zou moeten vinden. Ik gun ook iedereen alles, doe lekker waar je zin in hebt. Voor mijn part gaat rustig in een kring rond het kampvuur 's avonds Kumbaya My Lord inzetten :schater: iemand gezocht met een guitaar?

Wbt off-road rijden, schreef ik ook niet dat ik de beste ben, wellicht zelfs de grootste malloot. Ik ken daarentegen wel bovengemiddeld goed de weg, zoals jij weet, in deze landendriehoek. En dat je goed bammekes moet gegeten hebben om te volgen :yes6rs: Meer zei/schreef ik niet. Lesen ist eine kunst :yes6rs:

Amuzee

sfeermuziek?
Kumbaya My Lord
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

Ik vind dat bij kamperen het er erg aan ligt met wie je gaat,
Ga ik met mijn familie is het gezeur geblaf en gezucht maar die kunnen ook geen 3 seconden zonder internet, hun spelletjes en de koelkast.
Aan de andere kant met een paar gezellige mensen is het een heel ander verhaal!
Daar staat weer tegenover dat als we echt goed offroad gaan rijden (en dan ga ik dus eerst een goeie trainingdag nemen) je van top tot teen bezweet bent en dat je dan misschien liever toch een lekkere hotel douche hebt om je te verfrissen!
Hoe dan ook blijft het sluitend oordeel of je het kamperen bevalt of niet, onder welke omstandigheden dan ook.
2 wheel madness

Desmo-devil

#8
Ik kan echt wel lezen , je schrijft toch echt wel dat kampeerders niet geevolueerd zijn en dat sommigen hier niet verder off road kunnen rijden dan hun tuinpad en dat jij hun het stof voor de ogen rijdt. Als jij vind dat je het kamperen niet probeert belachelijk te maken in jouw commentaar dan kan ik idd niet lezen.
Ik vind dat te ver gaan, maar dat is mijn mening.

DeWitte

Citaat van: Desmo-devil op 21 februari, 2013, 06:28:35
Ik kan echt wel lezen , je schrijft toch echt wel dat kampeerders niet geevolueerd zijn en dat sommigen hier niet verder off road kunnen rijden dan hun tuinpad en dat jij hun het stof voor de ogen rijdt. Als jij vind dat je het kamperen niet probeert belachelijk te maken in jouw commentaar dan kan ik idd niet lezen.
Ik vind dat te ver gaan, maar dat is mijn mening.

Jij wilt mij uitleggen hoe ik het zelf bedoeld heb? :schater: Nogal pretensieus, dunkt me? Ik gebruikte enkele metaforen humoristisch om mijn visie te geven. Dat jou dat stoort zegt wellicht heel wat anders :dunno: Blijf er geen ruk aan vinden :yes6rs: maar laat je van mij vooral niet weerhouden.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

#10
 :)
God Forgives, I Don't

thedutchrockstar

Vind je dat niet een beetje een extreme conclusie?
Is het niet gewoon leuker om bij deze de discussie ten einde te brengen gezien de emoties onnodig hoog oplopen... Meteen een kampeeruitje annuleren waar toch wat positief animo voor openstond vind ik wel een extreme maatregel.
Dit soort uitjes zijn juist leuk voor de sfeer binnen dit forum. Vraag martijn en hammerboy maar, ik had ze nog nooit eerder gezien maar we hebben ons ontzettend geamuseerd! En zo denk ik dat dit ook een erg leuke ervaring kan zijn voor vele binnen dit forum.
Maar uiteindelijk ben jij degene met het laatste woord hierover dus kan ik je alleen vragen om deze stelling te heroverwegen.  :yes6rs:
2 wheel madness

DeWitte

Citaat van: thedutchrockstar op 21 februari, 2013, 08:49:50
Vind je dat niet een beetje een extreme conclusie?
Is het niet gewoon leuker om bij deze de discussie ten einde te brengen gezien de emoties onnodig hoog oplopen... Meteen een kampeeruitje annuleren waar toch wat positief animo voor openstond vind ik wel een extreme maatregel.
Dit soort uitjes zijn juist leuk voor de sfeer binnen dit forum. Vraag martijn en hammerboy maar, ik had ze nog nooit eerder gezien maar we hebben ons ontzettend geamuseerd! En zo denk ik dat dit ook een erg leuke ervaring kan zijn voor vele binnen dit forum.
Maar uiteindelijk ben jij degene met het laatste woord hierover dus kan ik je alleen vragen om deze stelling te heroverwegen.  :yes6rs:

Een discussie mag gerust gevoerd worden met de nodige emoties (als die er al zijn? tis maar gezever hoor) Vandaar dat ik het topic ook gesplitst had om het kampeerweekendtopic niet te vervuilen. Dat ik mij bijv met Desmo me vregel is al jaren zo en zal nog jaren zo blijven :mrgreen:. Ondertussen weet ik heus hem en hij mij op waarde te schatten als vriend en collega. Niet van die bange dus.

Dat "Sjeng" het kampeerweekend wil cancelen, wil toch niet zeggen dat het niet doorgaat, zal hij toch niet alleen beslissen neem ik aan :?

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Bah bah Witte valt me tegen, als je wat roept moet je er ook voor staan en je niet proberen eruit te lullen. 
@ Sjeng, kan je helemaal begrijpen, maar gelukkig kunnen er ook tripjes geregeld worden buiten dit forum.

DeWitte

#14
Citaat van: Desmo-devil op 21 februari, 2013, 09:11:01
Bah bah Witte valt me tegen, als je wat roept moet je er ook voor staan en je niet proberen eruit te lullen. 
@ Sjeng, kan je helemaal begrijpen, maar gelukkig kunnen er ook tripjes geregeld worden buiten dit forum.

Ik lul me nergens uit, heb ik niet nodig. Ik probeer alleen de angel eruit te halen omwille de rust te laten weder te keren. Daar heb jij (nog) geen zin in merk ik en je wil het nog wat aanwakkeren?

Als "mede" verantwoordelijke voor deze onzin, biedt ik mijn excuses aan mocht ik iemand op zijn piemel getrapt te hebben. 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away