van der Mark 3e tijdens debuut wedstrijd in het World Supersport kampioenschap

Gestart door Busaberke, 25 februari, 2013, 08:27:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Van der Mark: 'Derde plaats voelt als een overwinning'
Michael van der Mark heeft tijdens zijn debuut wedstrijd in het World Supersport kampioenschap een sensationele derde plaats behaald. De Pata Honda World Supersport coureur reed op het circuit van Phillip Island een ijzersterke wedstrijd en mocht na afloop samen met Kenan Sofuoglu en Sam Lowes naar het podium.


Michael van der Mark

Van der Mark, in 2012 kampioen in de EK Superstock klasse, kende een goede start van de wedstrijd en verraste vriend en vijand door lange tijd in het spoor te blijven van de twee grote favorieten in het 2013 World Supersport kampioenschap, Sam Lowes en Kenan Sofuoglu.

Na tien ronden van de vijftien ronden tellende wedstrijd moest de Pata Honda coureur de twee koplopers laten gaan maar de voorsprong op de coureurs die streden voor de vierde plaats in de wedstrijd was inmiddels zo groot dat de Nederlander onbedreigd naar zijn eerste World Supersport podium kon rijden.


Een geweldige prestatie van zowel de pas 20 jarige coureur en het gehele Pata Honda World Supersport Team.

Michael van der Mark: "Ik had een goede start. Tijdens de trainingen had ik al wel een paar proefstarts gemaakt maar die gingen nooit zo goed als tijdens de race! Ik volgde het tempo van Kenan Sofuoglu en Sam Lowes en zag dat ik er vrij gemakkelijk bij kon blijven. Hoewel ik elke keer heel voorzichtig het gas opende, om zo de banden te sparen, werd het verschil met de koplopers niet groter. Aan het einde van de race kreeg ik door dat de vierde man ver genoeg achter me reed, dus ik vertraagde een beetje. Voor mij voelt deze derde plaats in mijn eerste WK Supersport-race als een overwinning. Heel veel dank gaat uit naar mijn team want we vonden een set-up waarmee we de band zo veel mogelijk konden sparen. We hebben om dat te bereiken veel aan de elektronica aangepast. Daarnaast heb ik ook mijn rijstijl iets moeten wijzigen. En met succes want de band was na vijftien ronden nog goed. Ik ben echt heel blij, dit is een fantastisch gevoel!"

bron: racesport.nl


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

crazy j

heb de race gezien, echt geweldig gereden door die knul. Hoop dat deze jongen nog heel ver mag komen en dat we weer eens wat nederlands sucses kunnen gaan zien in de internationale race sport  :D
living the life the way it comes