Hoofdmenu

DB killers z1000 2005

Gestart door crazy j, 21 april, 2013, 19:05:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

crazy j

Een vraag namens een kameraad van mij.

Hij rijd een kawasaki z1000 bj 2005, hier heeft hij de orginele uitlaten onderzitten. Hij vind zelf deze het beste uitzien bij de motor.
nu wil hij het geluid een beetje 'opkrikken' hij zou graag de DB killers die in de uitlaaten zitten eruit hebben.
maar hij heeft geen idee hoe hij dit moet aanpakken, aangezien het niet zoals bij vele 'sportuitlaten' dmv een boutje en moertje los gemaakt kan worden.

Iemand hier ervaring mee of tips ervoor ?
living the life the way it comes

thedutchrockstar

waarom wil ie zo graag meer lawaai? nergens voor nodig toch (niet gemeen bedoeld maar ik vind dat een aftermarket een functie moet hebben buiten geluid)
Maar hoe permanent wil ie het hebben, want anders zijn er nog wel een paar oplossingen te verzinnen maar die krijg je niet ongedaan!
2 wheel madness

R-yen


Timeeh

Hij heeft neem ik aan de dubbele gouden uitlaten? Deze heb ik ook eens aangepast.
1 tip: Niet doen. Klinkt niet en t is n pokke herrie. Gewoon sport uitlaatjes scoren!  :lol:

Motzippaldy

Proud on the South  

Motzippaldy

Originele uitlaten hebben geen DB killers, denk ik  :?
Proud on the South  

Busaberke

Ik heb dit in het verleden zelf ook meermaals geprobeerd.
Originele uitlaten aanpassen werkt over het algemeen niet, het gevolg is enkel dat je uitlaat een vreemd geluid gaat produceren én je motor juist slechter gaat presteren.
Wat wel werkt is het verwijderen van de eventueel aanwezige katalysator(en), maar door de slechte bereikbaarheid hiervan komt er enig hak- en breekwerk aan te pas.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Ik zeg ook : NIET DOEN. Heb het ook al eens geprobeerd en het resultaat was slecht.

karz

Citaat van: thedutchrockstar op 21 april, 2013, 20:55:22
(niet gemeen bedoeld maar ik vind dat een aftermarket een functie moet hebben buiten geluid)


Heb je al eens het gewicht vergeleken van een originele demper met het gewicht een open demper ?


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

Citaat van: karz op 22 april, 2013, 11:55:45
Citaat van: thedutchrockstar op 21 april, 2013, 20:55:22
(niet gemeen bedoeld maar ik vind dat een aftermarket een functie moet hebben buiten geluid)


Heb je al eens het gewicht vergeleken van een originele demper met het gewicht een open demper ?

is je dat 600/800€ waard :roll:

niemand koopt 'm voor de - kilo's
als er maar een geile naam op staat en er ook zo ziet en bromt  :-X

net als met bandjes hoe ruiger het profiel, hoe liever ze 'm willen hebben  :roll:

crazy j

nou mensen alvast bedankt voor de reactie's tot nu toe.
ik zal hem jullie meningen hier over door geven.
Hij had met iemand gesproken die dit wel had, en het geluid daarvan beviel hem wel.
enige probleem hieraan was dat deze man de motor zo gekocht had.


@ timeeh hij heeft indd de dubbele gouden uitlaten.
living the life the way it comes

karz

Citaat van: @Sambal op 22 april, 2013, 18:29:30
Citaat van: karz op 22 april, 2013, 11:55:45

Heb je al eens het gewicht vergeleken van een originele demper met het gewicht een open demper ?

is je dat 600/800€ waard :roll:

niemand koopt 'm voor de - kilo's
..

Ik schrijf alleen dat het een voordeel heeft buiten geluid.

Ik schrijf verder niet wat mij dat waard is en vermeld ook geen verkoopstatistieken.

Maar ik vermoed dat je gelijk hebt dat buiten wedstrijdteams op hoog niveau,
niemand hierin zal investeren  alleen vanwege het gewichtsverschil.

Maar de combi geluid,gewicht,looks wellicht wel.
Daarnaast verlies je natuurlijk niet echt het hele bedrag wat je eraan uit geeft.
Je kan je open demper altijd weer redelijk goed verkopen, aan al die posers out there  :cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

R-yen

en als je pech hebt, heb je ook nog 2 van die dure krengen nodig.. Maar vergeet ook het verschil in warmteafgifte niet. Zeker als je de demper(s) met catalysator onder het zitje hebt scheelt dat behoorlijk!

thedutchrockstar

Citaat van: R-yen op 22 april, 2013, 23:39:16
en als je pech hebt, heb je ook nog 2 van die dure krengen nodig.. Maar vergeet ook het verschil in warmteafgifte niet. Zeker als je de demper(s) met catalysator onder het zitje hebt scheelt dat behoorlijk!

Dat is ook de grootste rede dat ik op Remus ben overgestapt... Vraag Mlis27 maar die brandde haar benen er bijna af met de standaard uitlaat!
2 wheel madness

DeWitte

Citaat van: R-yen op 22 april, 2013, 23:39:16
en als je pech hebt, heb je ook nog 2 van die dure krengen nodig.. Maar vergeet ook het verschil in warmteafgifte niet. Zeker als je de demper(s) met catalysator onder het zitje hebt scheelt dat behoorlijk!

jij had ook een paar Leo's kunnen halen, was zeker de helft goedkoper geweest dan die Akra's. :yes6rs: Daarbij standaard geluid vd LC8 is best goed en zeker hard/luid zat. 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away