Kiftende coureurs: het blijft leuk!

Gestart door Busaberke, 02 mei, 2013, 12:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Hoe dan ook : Alhoewel ik het deels met Schwantz eens ben , heeft Puig gewoon gelijk, 1-0 voor hem!

CiteerSchwantz: 'Pedrosa heeft nog niks gewonnen, en dat gaat denk ik ook niet gebeuren'
Kevin Schwantz heeft zich niet erg populair gemaakt met enkele pittige uitspraken over Repsol Honda coureur Dani Pedrosa. Volgens de Amerikaan zal Padrosa nooit de MotoGP titel winnen ondanks dat het hem aan niets ontbreekt. De uitspraken zijn slecht gevallen bij het management van de Spanjaard.


Dani Pedrosa (r) in gesprek met Alberto Puig
In de Spaanse media was onlangs een verhaal te lezen waarin Schwantz enkele pittige uitspraken deed over Dani Pedrosa en de hechte band met zijn begeleider Alberto Puig.



"Dani ontbreekt het aan niets. Hij heeft juist teveel, zoals de te opzichtige begeleiding en samenwerking met Alberto Puig. Dani moet zelf een stap maken in zijn ontwikkeling, hij zit nu al acht jaar bij Honda en hij heeft nog steeds niets gewonnen. Ik denk dat het ook niet meer gaat gebeuren."

Nadat bovenstaande tekst te lezen was in de medie in het geboorte land van Pedrosa kon een reactie van Puig natuurlijk niet uitblijven. De Spaanse krant El Mundo plaatse dan ook een ingezonden brief van Puig waarin hij ingaat op de uitspraken van Schwantz.



De brief begon met een optelsom van Pedrosa's prestaties waarmee Puig aan wil geven dat Pedrosa wel veel heeft gewonnen, misschien wel meer dan Schwantz: 45 Grand Prix overwinningen, waarvan 22 in de koningsklasse - Schwantz won slechts 22 keer, Pedrosa stond 113 keer op het podium in de MotoGP – Schwantz slechts 51 keer,  Pedrosa wist 55 keer de snelste ronde te rijden (35 in de MotoGP)- Schwantz slechts 26 keer.


"Als we naar deze statistieken kijken, dan is het voordeel duidelijk voor Pedrosa. Om dan te zeggen dat hij niets heeft gewonnen, is typisch voor iemand die niet weet waar hij het over heeft en weinig respect heeft voor een ander.


Meneer Schwantz, ik ben het ben je eens dat Dani nog niet de MotoGP titel heeft gewonnen, maar hij heeft ondanks veel blessures en tegenslagen wel wedstrijden gewonnen. Ik wil je er aan herinneren dat je bent gestopt met racen vanwege een polsblessure, terwijl Dani nog steeds actief is ondanks alle blessures die hij heeft gehad.


Meneer, Schwantz, ik ga nu iets vertellen wat u niet leuk gaat vinden. Maar ik ga het toch zeggen, want het is de waarheid. Jij hebt inderdaad een titel gewonnen in de koningsklasse, ook al was dat pas na acht seizoenen, maar dat was alleen maar omdat Wayne Rainey op het circuit van Misano zwaar ten val kwam. Was dat niet gebeurd, dan had je deze titel niet gewonnen. Je was een geweldige en spectaculair coureur, maar wat betreft de resultaten stond je altijd in de schaduw van eerst Eddie Lawson en daarna Wayne Rainey.


Je zegt dat Dani tijdens zijn carrière niet iemand zoals ik naast zich had moeten hebben om beter te worden, ik zou hem vooral niet in de weg moeten lopen. Mag ik je er even aan helpen herinneren dat in de jaren 80 en 90 ene meneer Schwantz nooit zonder zijn papa en mama door Europa reisde terwijl veel anderen een vriend of vriendin bij zich hadden? Je leek op een jongen die nooit een moment zonder zijn beide ouders kon. Als zij er niet bij waren geweest om je te beschermen, had jij dan niet meer titels gewonnen meneer Schwantz?


Sinds ik ben gestopt als actief coureur heb ik veel rijders begeleidt. In de eerste plaats Pedrosa, maar ook Casey Stoner, Toni Elias, Alvaro Bautista, Marc Marquez en Julian Simon. Allemaal zijn ze wereldkampioen geworden. Jij hebt al jaren een raceschool, maar nog niet een van je rijders heeft zich ook maar gekwalificeerd voor een race in Europa. Zero succes dus.'


In 1994 mocht ik samen met jou en Michael Doohan op het podium staan in Hockenheim. Ik knokte tijdens de race met jou voor de tweede plaats. Je hebt me eerlijk verslagen. Je was ook gewoon veel betere rijder. Maar die race was mijn Honda sneller dan jouw Suzuki; ik dacht je op de rechte stukken in de bossen wel te kunnen inhalen. Bij het aanremmen voor de chicanes bleek ik ongelijk te hebben. Ik dacht: wat een kerel, hij kan zo laat remmen! Ik had op het podium veel respect en bewondering voor je, helaas is dit nu jammer genoeg helemaal verdwenen."

Wordt vast en zeker vervolgd.....

racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Allebei hebben gelijk en jij ook  ;) maar ik mag Alberto niet en ben geen fan van Kevin   :mrgreen:
Proud on the South