Hoofdmenu

Hier Ziespan

Gestart door Ziespan, 26 mei, 2013, 12:28:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ziespan

 :mrgreen:

Hallo,

zal mij even voorstellen: ik ben Ziespan, je raadt het al, ik ben zijspanrijder. Leeftijd in de jonge ouderen categorie 55-60.
Ben ooit met 15 illegaal begonnen met "motorrijden" op een Sparta Victoria 250 cc tweetakt motor, een Lambretta 150 cc scooter zonder papieren en een Yamaha 305 cc 2 cyl. 2 takt met een sportkuipje.
Met 18 het rijbewijs gehaald en een BMW R 50S gekocht, die in tegenstelling tot de R 50 met 20 pk er wel 26 had.
Hier heb ik ooit een zijspan aangehad en het na 100 mtr weer eraf laten halen. Was dat akelig rijden !!
Daarna gereden: Yamaha RD 250 (al met schijfrem!) 2 x Suzuki GT 750 2 takt watercooled (1 met trommelrem voor, 1 met schijfrem voor) Suzuki GS 550, Yamaha TR1, BMW R100RS, Ducatie SD 900 Darmah nieuw gekocht en getuned door Ducati racer Jan Biggelaar, Jawa 350 californian.
Ik organiseerde heel veel voor onze club, ritten treffens en 5 jaar lang een run, een rit en daguitstapje  van zijsoanmotoren met gehandicapte kinderen in het bakje. 5 jaar lang, met tussen de 45 en de 100 zijspannen.
Daardoor wilde ik zelf ook weer zijspanrijden, wat ik achtereenvolgens deed met een R60/5 en een R 75/5 en een MZ met zijspan.
Na een heel  dikke 200.000 km solorijden zomer en winter en een 70.000 km zijspan,  :confused:oen  .... 20 jaar niks!!!!!
De grootste fout van mijn leven, samen met mijn huwelijk dan haha!  :schater:
Vrienden: NOOIT trouwen en nooit stoppen met motorrijden. dan blijf je eeuwig jong !! vraag het maar aan iedere ouwere jongere!
:-X :-X :-X :-X

Echter, 4-5 jaar geleden mijn vriendin gezegd dat ze vertrekken kon als ze nog langer tegen motorrijden was en een Moto Guzzi 850 Californian met zijspan aangeschaft. Ook nog eens solo geprobeerd op een heel mooie HD Sportster 883. Maar dat solo rijden ging voor geen meter meer.  Beide verkocht en een echte zijspancombinatie BMW R1150R EZS, met speciale voorvork, kleine wielen en 4 Brembo remmen rondom gekocht, met een gigantisch zware stuurdemper (vind ik prettig rijden). Die heb ik dus nog.

Echter HD had mij toch wel gegrepen. Dat zijn nog motors die er als motors uitzien en niet een bek hebben als een eend of zo. En met mijn 1mtr. 55 en 125 kilo kom ik er nog op ook. Tijd gezocht en gespaard en toen erbij gekocht een HD Sportser 1200S en een Sputnick zijspan (= Jupiter, die ouwe Rus 350 cc tweetakt 2 cylinder die ook als combinatie werd verkocht 35 jaar geleden). Dit tot een geheel laten maken middels een op maat gemaakt hulpframe. Hier heb ik alleen als extra een zware stuurdempe, verder geen aanpassingen.

Momenteel rij ik weer zeer regelmatig motor, wel alleen als het weer redelijk te doen is. En ik geniet ervan. door lichamelijke probleempjes als artritis, versleten heup en onderrug en weet ik wat allemaal geen lange ritten. Vaak stoppen, liefst ieder uur, of toch zeker anderhalf uur. Maar wel 4-5 maal in de week. Mijn rijstijl is in het algemeen tamelijk rustig, vaak zelfs tuffelen. Soms draai ik hem open tot wel 100 km /u :schater:

Voor zijspanvragen of hulp om zijspan te rijden (leren, oefenen) kan men gerust mij vragen.
Weet veel zolang het maar niet echt technisch wordt  :mrgreen:

Mijn familie is best wel een motorrijdersfamilie. Zus en broer rijden motor, schoonzus en 2 zwagers rijden / reden motor, nichtje van 22 rijdt motor en een van 19 gaat ook al lessen.


Zo, nu ga ik eerst eens wat lezen in dit forum!

:shock: :( :worship-cool: :cool:

The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

thedutchrockstar

Kijk dat noemen we nog eens een nieuw lid verhaal!
Welkom op dit gezellige forum
2 wheel madness

HD4ever

Citaat van: Ziespan op 26 mei, 2013, 12:28:00

Echter HD had mij toch wel gegrepen. Dat zijn nog motors die er als motors uitzien en niet een bek hebben als een eend of zo.

Welkom Ziespan. Mooie en duidelijke introductie !!   :laughing49so:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

Citaat van: Ziespan op 26 mei, 2013, 12:28:00
  Echter HD had mij toch wel gegrepen.

Welkom hier. Eindelijk weer een harleyman erbij  :worship-cool:
God Forgives, I Don't

Toledo

Welkom @MFL,  trouwens ik rij met een motor met een bek als een eend :twisted:
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Proud on the South  

Ziespan

Citaat van: Toledo op 26 mei, 2013, 15:50:15
Welkom @MFL,  trouwens ik rij met een motor met een bek als een eend :twisted:

Dank jullie voor het snelle welkom heten. Al door 5-6 man! Zal wel aan het k*t weer liggen.
Ja Toledo, ik zie de foto. Voer je hem ook brood?
De eendebekken (van diverse merken) moeten fijn rijden maar ik ben van een andere tijd. Ook dat "in" de motor zitten is niks voor mij. gewoon plat zadel, iets hogere tank en laag. Anders kom  ik er trouwens met mijn lengte ook niet op.
Hoewel ik graag eens zo een GS 1200 (of zo) ZIJSPANCOMBINATIE zou willen rijden.

Maar dat iedereen maar lekker rijdt wat ie "sjiek" vindt. Doe ik ook!

:nana9oi: :thumbsup:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Joepie1958

Welkom Ziespan, ik zie dat je een R...R rijdt, dat is bijna dezelfde brommert als die GS van mij, maar dan zonder oliekoeler-inlaatgeleider :D
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

Mooie intro. was inderdaad wel ff doorlezen. Wekom
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Ziespan

Citaat van: Joepie1958 op 26 mei, 2013, 18:49:37
Welkom Ziespan, ik zie dat je een R...R rijdt, dat is bijna dezelfde brommert als die GS van mij, maar dan zonder oliekoeler-inlaatgeleider :D

Nogmaals dank voor alle welkomst groeten.

Joepie, bijna dezelfde, mijn R 1150R als jouw GS? Maar wel een kwart meter lager schat ik zo.
Maar wat ik al zei: dat iedereen maar lekker rijdt wat ie zelf sjiek vindt. Krijg je blije motorrijders van!

Overigens wat ik gisteren opmerkte en waar ik erg blij mee ben is dat er veel evenementen in het Limburgse genoemd worden. Daar was ik al een tijdje naar op zoek, naar wat leuke dingen maar dan in de buurt.

:worship-cool: :worship-cool:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Desmo-devil

welkom, mooi verhaal, mis alleen nog een paar foto's van de bike's  :mrgreen:

Busaberke

Een zijspan, leuk!
Dat hadden we hier volgens mij nog niet.  :cool:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

welkom  ;)

'n zijspan da's toch zoiets als met een hoog zwangere vrouw gaan wandelen  :mrgreen: