Hoofdmenu

Alarmlichten

Gestart door Mounty, 09 juni, 2013, 11:17:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

...of hoe heet dat..
Ik wil alle vier de knippers laten knipperen..er zijn wel wat dingen te koop maar zijn die ook makkelijk in te bouwen ?
Iemand ervaring hiermee?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

bij BMW, zelfs een oud hok als de miene  :-X  is 't al af fabriek voorbereid  :yes6rs:
schakelaar kopen in pluggen en klaar
de japanners zullen dit toch ook wel hebben ?

maar wat wil je met alarm lichten, verwacht je veel pech :lol:

crazy j

de kawa van mij is standaard uitgevoerd met knopje voor de alarmlichten.
living the life the way it comes

Joker

Citaat van: @Sambal op 09 juni, 2013, 12:50:55
bij BMW, zelfs een oud hok als de miene  :-X  is 't al af fabriek voorbereid  :yes6rs:
schakelaar kopen in pluggen en klaar
de japanners zullen dit toch ook wel hebben ?

maar wat wil je met alarm lichten, verwacht je veel pech :lol:

Jappen hebben nooit pech. en daarom heeft BMW ze sinds jaar en dag al standaard er op zitten  :oops:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joepie1958

Ik heb ze ook standaard, maar ze zijn m.i. alleen handig tijdens evenementen als je je motor als barricade moet gebruiken :evil:
Voor de rest worden ze volgens mij het meest ten onrechte gebruikt, van de week weer zo'n motorrijder in nood omdat hij tussen de file door moest :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

HD4ever

Heb ze ook standaard op de trilplaat, en heb ze, enkele jaren terug, maar 1 keer serieus gebruikt in centrum Valkenburg toen een koekblik een Japanse sportmotor plat reed op de berg. Hij heeft het koekblik nooit zien aankomen uit het zijstraatje, en het was echt een mega knal  :yes6rs:
(Toch knap dat je met een sportmotor een zware auto bijna 180° om zijn as kan laten draaien   :roll: )
Ik vond het toen toch wel handig om met de 4 pinkers in bedrijf de brommer midden op de rijbaan te plaatsen, en alle verkeer tegen te houden, want de weg lag bezaaid met losse onderdelen en een nog nagenoeg complete berijder.  :-X Zou de knippers toch niet graag willen missen. Ze kunnen soms handig zijn !
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 09 juni, 2013, 16:59:40
van de week weer zo'n motorrijder in nood omdat hij tussen de file door moest :shock:

En daar is het gebruik ervan juist verboden.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

Citaat van: Mounty op 09 juni, 2013, 11:17:55
...of hoe heet dat..
Ik wil alle vier de knippers laten knipperen..er zijn wel wat dingen te koop maar zijn die ook makkelijk in te bouwen ?
Iemand ervaring hiermee?

Te koop bij waarschijnlijk iedere motorzaak, in ieder geval bij Gericke en bij Louis, schakelaar met relais, 4 draadjes aansluiten, schakelaartje monteren en klaar.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Jup, heb wat gevonden. Maar ook de optie van met een schakelaar de linker en rechter knippers door te verbinden en naar links of rechts richting aan te geven zou een optie zijn...maar of dat wat is.??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Citaat van: Joker op 09 juni, 2013, 15:12:56
Citaat van: @Sambal op 09 juni, 2013, 12:50:55
bij BMW, zelfs een oud hok als de miene  :-X  is 't al af fabriek voorbereid  :yes6rs:
schakelaar kopen in pluggen en klaar
de japanners zullen dit toch ook wel hebben ?

maar wat wil je met alarm lichten, verwacht je veel pech :lol:

Jappen hebben nooit pech. en daarom heeft BMW ze sinds jaar en dag al standaard er op zitten  :oops:

:yes6rs: :mrgreen:

Proud on the South  

Varaderos

Citaat van: QuattroFrits op 10 juni, 2013, 09:32:35
Citaat van: Joepie1958 op 09 juni, 2013, 16:59:40
van de week weer zo'n motorrijder in nood omdat hij tussen de file door moest :shock:

En daar is het gebruik ervan juist verboden.

en heel onlogisch, het zijn alarmlichten of gevarenlichten, en tussen de file doorrijden is niet gevaarlijk  :mrgreen:
Motorcycling is not a crime

Desmo-devil

Ik heb ze ook standaard op de Triumph (volgens mij verplicht in Engeland, en die van mij is ingevoerd)

Busaberke

Citaat van: QuattroFrits op 10 juni, 2013, 09:32:35
Citaat van: Joepie1958 op 09 juni, 2013, 16:59:40
van de week weer zo'n motorrijder in nood omdat hij tussen de file door moest :shock:

En daar is het gebruik ervan juist verboden.

Is dat daadwerkelijk zo ?
Ik zag vandaag nog zo'n kanarie op een motor van rijkswaterstaat met z'n alarmlicht aan, tussen de file door rijden  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Er zijn er heel veel die het doen, maar het schijnt niet te mogen.

Gedogen ?  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

d'r Blieje

Het rijden met alarmlichten is niet verboden...
De alarmlichten KUNNEN gebruikt worden wanneer je je op een gevaarlijke plaats bevind, bijv. wanneer je aansluit bij een file. Wanneer je tussen de file doorrijdt is het dus niet de bedoeling dat je met alarmlichten rijdt. Dit geeft een verkeerd signaal, het andere verkeer naderd nl geen gevaarlijke situatie.

Wanneer je met pech komt te staan en je zijspancombinatie (motorvoertuig met meer dan 2 wielen) een obstakel vormt mag je je alarmlichten gebruiken ipv een gevarendriehoek.
Blieve lache...8)