Hoofdmenu

Zijspan-rem raadsels

Gestart door Ziespan, 10 juni, 2013, 13:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ziespan

 :shock:

Rara hoe kan dit nou?

Op de Sportster met zijspan heb ik op de motor voor 2 schijven en achter 1. Het zijspan heeft een trommelrem.
Die is bij een "expert" via een 2 mtr lange remkabel aangesloten op het pedaal van de voetrem.
En dat werkte voor geen meter. Niet alleen deed de zijspanrem HELEMAAL niks, maar de haak aan het rempedaal verhinderde ook nog de normale achterrem van de Sportster zijn werk te doen. Op een gegeven mment had ik er genoeg van en de remkabel er volledig weggehaald.

Echter nu, zonder aangesloten remkabel ..... loopt de rem van het zijspan aan. Na een half uurtje is ie lauw warm.Ook maakt ie af en toe, meestal na een bocht, maakt niet uit links of rechts, een schrompend geluid.

Vreemd .......... :shock:

:cry: :cry: :cry:

The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Joker

Staan dan niet je remschoenen gewoon te strak afgesteld ?
even je wie van de grond en proberen te draaien dan moet je dat toch voelen.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

thedutchrockstar

Gewoon de remschoenen verwijderen... als er toch geen kabel opzit spelen ze geen rol!
2 wheel madness

Ziespan

Citaat van: Joker op 10 juni, 2013, 14:25:38
Staan dan niet je remschoenen gewoon te strak afgesteld ?
even je wie van de grond en proberen te draaien dan moet je dat toch voelen.

Inderdaad, ze lopen wat aan.

:worship-cool:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Ziespan

Citaat van: thedutchrockstar op 10 juni, 2013, 15:47:16
Gewoon de remschoenen verwijderen... als er toch geen kabel opzit spelen ze geen rol!


Kan het ECHT zo makkelijk zijn. dus niet afdraaien, uitfreezen, aan de computer hangen, andere chips plaatsen. hohnen of as uitbalanceren? Dan met spoed die dingen er uit laten halen.

:worship-cool: :worship-cool:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Desmo-devil

De kabel zorgt ervoor dat er net genoeg spanning op staat om de remschoenen los te trekken van de trommel ( 10e van een milimeter)
Als je kabel verwijderd zal de rem idd aanlopen. Lijkt me sowieso een waardeloze oplossing. Ik heb hier nog een schijf en een remklauw van een duc liggen ( brembo)  :mrgreen:

Ziespan

 :shock:

Ah, zo werkt dat. Inderdaad, nu vallen de stukjes op hun plaats.
Mijn kameraad heeft van zijn zijspan de kabel alleen losgekoppeld en die zijn rem loopt niet aan.

Brembo rem van een Duc? Heb ook een Ducati gehad en inderdaad, dat remt.

Ik heb een HD Sportster 883 gehad en daar op het voorwiel een performance machine met 6 zuigers -klauw en een 33 (of 30?) cm grote schijf op laten zetten. De orginele schijf en klauw etc heb ik nog liggen. Was ook al aan het denken die er op te laten zetten. Kan zonder al teveel problemen (middels een HD voorwiel in het zijspan).
Zou dat ook zo makkelijk gaan met Ducati materiaal?

Verder speelt mij nog altijd door het hoofd om een andere, zwaardere en jongere HD zijspancombinatie te kopen, maar dat lukt dit jaar zeker niet meer.

:lol:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Ziespan

 :mrgreen:

Heb het probleem voorlopig als volgt opgelost: met twee tie-rips de remhebel zodanig vastgezet dat ie niet aanloopt.
Scheelt ook nog wat in de benzine kosten en loopt wat harder, zwiept natuurlijk wel meer naar rechts bij remmen, maar dat is logisch (want nu remt alleen de motor, dus links. Het zijspan niet (meer) dus dat wil door gaan, dus om de motor heen, zwieper naar links dus. Is heel normaal bij zijspanrijden).


:worship-cool: :yes6rs:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Ziespan

 :yes6rs:

Het probleem is nu definitief opgelost, ik heb een HD wiel met brembo schijfrem en klauw in het zijspan laten monteren.
Stukken !! beter! niet te vergelijken!

:shock:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.