Zuid Belgische Ardennen / omgeving Bouillon en de Semois

Gestart door Busaberke, 11 juni, 2013, 11:00:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Tijdens het afgelopen weekend ben ik in de omgeving van Bouillon verbleven.
Het doel was om samen met zoonlief een mooie toerrit te combineren met het verkennen van de regio, en tevens een geschikte gelegenheid om de pakezel-kwaliteiten van de Tiger te testen.

Op vrijdagmiddag vertrokken we met zonnig weer en reden over de secundaire wegen met een omweg via Tillf, Hamoir, Durbuy, Marche-en-Famenne en Han tot op de camping. Via deze route ben je er in ca. 3 uur rijden (incl een korte pauze).

We verbleven op camping Maka in het plaatsje Auby-sur-Semois.
Deze camping is prachtig gelegen langs de Semois.
De uitbaters van Maka begrijpen hoe kamperen bedoeld is, het is een top locatie die alles biedt wat een echte kampeerder zich kan wensen, zonder dat het een massale toestand wordt.
Het is verhoudingsgewijs geen goedkope camping, maar de prijs is gerechtvaardigd, het sanitair etc is er uitstekend.
Er is veel te doen voor kinderen die graag buiten spelen, zodat de ouders van de rust kunnen genieten.
De Limburgse uitbaters zijn erg vriendelijk en behulpzaam, het café/restaurant met mooi terras biedt alles wat je nodig hebt.
Voor het gemak had ik een bungalowtent gehuurd, dat scheelt een hoop gesleep met tent, luchtbedden etc. terwijl je dan ook de beschikking hebt over b.v. een ijskast, verwarming, bestek etc.

Deze regio heeft veel te bieden, het toeristische Bouillon met zijn imposante kasteel hebben we overgeslagen, maar de 2 uur durende kanotocht over de Semois is een aanrader!

Maar het hoofddoel van deze reis was natuurlijk om door de omgeving te toeren, en daarvoor is deze regio uitermate geschikt. De zuidelijke Ardennen zijn uitgestrekter en rustiger dan de noordelijke. Daardoor is het er prettiger rijden.
De wegkwaliteit is vergelijkbaar, dus varierend van goed tot uitermate slecht.
Met name rond Bouillon waren er ook veel motorrijders op pad, maar voor het overige deel was het vrij rustig.
Tijdens deze 3 dagen heb ik slechts 1x politie gezien, en ze scheurden vrolijk mee over de haarspeldbochten.
Door de vele meanders in de diverse rivieren, is het er een waar bochtenparadijs.

Helaas begon het zondagochtend hard te regenen, en waren de vooruitzichten erg slecht, waardoor ik besloot om asap via de autosnelweg naar huis te rijden. Na 1,5 uur rijden in de stromende regen waren we weer thuis.
Jammer van het weer op zondag, maar de camping en de omgeving zijn uitermate goed bevallen, ik vermoed dat ik er snel weer eens terug naar toe ga.







Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

De Sjeng

Leuk verslag/foto's

Ben in Mei ook in die regio geweest en idd een aanrader.

Ook mooie camping trouwens (moet ik effe onthouden)

CAMPING
God Forgives, I Don't

Motzippaldy

Proud on the South  

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.