Proefrit met de Victory Cross Roads Corry Ness uitvoering

Gestart door HD4ever, 26 juni, 2013, 10:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HD4ever

Gisteren even met de trilplaat naar Den bosch gereden om bij Van Der Heijden een proefrit te maken met de Victory Cross Roads. Deze stond er in de gelimiteerde luxe Corry Ness uitvoering. Corry Ness is de zoon van de beroemde Amerikaanse customizer Arlen Ness. Zoonlief heeft zich blijkbaar ook gestort op het pimpen van brommers. :mrgreen: De door Corry Ness gesingeerde motor waar ik op reed had nummer 159. Deze special edition is o.a. voorzien van chroom handgrepen, special paint, custom made wielen, luxe uitlaat systeem, GPS, en een custom zadel.

De Cross Roads is een zware vette bagger van bijna 3 meter lang, en is dus erg indrukwekkend. PK's en koppel zijn er in overvloed, dus hij gaat goed van de plaats. Ondanks het ver naar achteren staande stuur zit het helemaal niet verkeerd. Het zwaartepunt ligt erg laag, dus de motor voelt erg licht aan. Op de grote floarboards kun je je voetjes ( maat 46) erg goed kwijt. Remmen doet hij met 2 schijfremmen voor en eentje achter als een Jap, dus dat werkt goed. De opvallende grote valbeugel met chroom doet eerst een beetje raar aan, maar went al snel. De Victory is een van de weinige motoren die je gewoon kan laten omvallen. Hij blijft gewoon op die valbeugel liggen.  :worship-cool:



In tegenstelling tot HD is het spuitwerk van de Victory erg goed. Zeker de special paint in deze Corry Ness uitvoering. De kuip geeft, ook op de snelweg, ruim voldoende bescherming, alleen is er wat beweging rond de helm door de iets te lage ruit.



De dikke 50° V-twin geeft door de balans assen nauwelijks trillingen af en de van HD bekende vette klappen ontbreken dus geheel. Ook moet de motor op toeren worden gehouden. Het geheel rijdt dus iets Japans.
In de luxe uitvoering waren alle koelribben in de bekende 'diamond cut' geslepen. Over pimpen gesproken  :schater:



Van der Heijden gaat komend jaar ook de Indian motorfietsen in hun programma opnemen. Victory en Indian zijn samen eigendom van Polaris Industries USA. Dit is de enige firma die HD in Europa het leven zuur kan maken. Japanse fabrikanten zijn hier wellicht kansloos.



Bagage meenemen op de Victory is geen probleem. Er is nauwelijks een motor op de markt met zo'n grote koffers. Handig is dat deze met 1 hand zijn te openen. Bij HD moet men 2 handen gebruiken. Echter zelf ben ik niet gecharmeerd van koffers die opzij openen en waarbij de hele handel naar buiten valt. Dat heeft HD beter opgelost.  Voor een prijs van €1500,- heb je nog een afneembare sissybar en bagagerek om nog meer troep mee te kunnen nemen.
Het custom zadel zag er erg gelikt uit, echter na een 30 minuten begon het al te drukken, dus ik denk dat het iets bredere orginele zadel voor mij beter was geweest.  :-X



De bediening van de Victory wijst zich als vanzelf. Uiteraard zit er een goede cruise-control op en een, voor mij overbodige,  zeer goede audio installatie. Bij deze speciale uitvoering met extra power speakers kun je er een hele straat van muziek mee voorzien. :mrgreen: Uiteraard is alles keurig te bedienen vanaf het stuur en het klonk niet verkeerd.



Conclusie: Deze Amerikaanse bagger is echt niet verkeerd, echter dit model kost in deze uitvoering circa €28.000,-  :- De normale uitvoering kost rond de €23.000,-
Je hebt er net iets teveel bekijks mee, want het is een erg opvallende verschijning. Voor iemand in de midlife crisis een must !  :schater:
Het HD gevoel is niet aanwezig. Het rijdt meer als een zeer vette Jap cruiser. Technisch is deze motor t.o.v. HD suprieur en zal niet veel onderdoen voor een dikke Japanse bagger.
Victory wordt door V.D. Heijden serieus in Nederland op de kaart gezet, om een graantje van het HD suc6 mee te pikken. Het zal echter niet mee vallen om de merkvaste trilplaten chauffeurs op Victory over te laten stappen. :-X

That's all folks !
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

dus als ik goed begrijp 'veel tiet en weinig vrouw"  :mrgreen:

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Proud on the South  

SuzukiLimburg

Mooi verslag. Ik ben geen fan van trilplaten, maar deze vind ik er  erg netjes uitzien. Ik heb hem al gezien op de motorbeurs en ook daar vond ik hem indrukwekkend. Alleen zie ik dit niet echt snel tot een succes gaan worden. 23.000 Euro is veel geld, zeker in deze tijd en voor dat geld koop je dus een motor van een merk zonder historie, waar niemand een warm gevoel van krijgt en die na een jaar de helft van zijn waarde heeft afgeschreven.

Dit soort motoren zouden prijsvechters moeten zijn, maar dat idee heb ik hier niet bij. Voor zo'n bedragen zullen mensen toch liever HD rijden, want dat brengt wel een bepaalde status met zich mee.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Ziespan

#5
 :shock:

Ik vind het wel degelijk een mooie motor. Maar moetje hem persee vergelijken met een HD, of met een dikke Jap?
Tja, als je een echt fanatieke HD man bent (om welke reden ?) dan kan natuurlijk niks tegen een HD op. Vergelijk ik deze Victory met een Road King (naked vergeleken bij deze Victory) van nagenoeg dezelfde prijs, Of met de nieuwe Guzzi 1400 van 20.000 € of van een Jap dan springt deze motor er toch zeker niet slecht uit. Integendeel.

Ik denk dat deze motor zeker bestaansrecht heeft en misschien wel beter aan zal slaan als we denken omdat er toch ook een grote categorie motorrijders is die wel dit soort motor willen rijden, graag eens iets anders als een Jap maar geen HD willen.
Ik heb er niks op tegen en vind hem ook best mooi. Zou zo een graag eens met een zijspan eraan willen zien, en LET OP MIJN WOORDEN. DIE ZAL ER BESLIST ook KOMEN!

:yes6rs: :yes6rs:
ps. Hoeveel cc. pk en koppel (nm bij hoeveel toeren heeft ie)?  Cardan?
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

HD4ever

En nu, nog geen drie later na deze proefrit is de motorzaak Van der Heijden failliet. Eerst Victory kwijtraken, daarna Indian en dan uiteindelijk op de fles. Jammer , want Van Der Heyden was met 110 jaar de oudste motorzaak van Nederland, maar ja, met de prijzen die zij hanteerde moest het wel zo ver komen. Na het verlies van HD/Victory en de onverkoopbare Indian visten ze in dezelfde vijver als Motorport, en dan trek je vroeg of laat aan het kortste eind. :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Misschien dat iedereen alleen maar proefritten maakte en verzuimde om er daarna eentje te kopen.  :mrgreen:
Maar helaas, alweer een motorzaak minder.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.