Review Sony HDR-AS15 Action camera.

Gestart door HD4ever, 15 september, 2013, 19:27:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Citaat van: thedutchrockstar op 02 oktober, 2013, 19:08:47
(de F650 moet nog de deur uit...)

Gewoon buiten voor de deur op de stoep zetten, wordt vanzelf opgehaald door vrijwilligers van het dievengilde.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Sjef

Absoluut een mooie camera !

trouwens de gopro is ook oplaadbaar via usb.
maarrrrr.... het zou pas handig zijn als je een camera tijdens de opname van stroom kan voorzien middels usb of 12 v
is dat bij deze sony wel mogelijk?

De beeldkwaliteit is altijd, online, moeilijk te beoordelen omdat
tijdens het oploaden naar youtube o i d veel kwaliteit verloren gaat.

maar nogmaals absoluut een mooie cam  :thumbsup:
http://youtu.be/V4sfaiVy2dI

HD4ever

Tot heden heb ik al veel leuke opnames gemaakt met de Sony en ben dik tevreden over de kwaliteit. Het WiFi gebeuren heb ik getest, maar daar doe ik niet veel mee, aangezien de 120° breedhoek  lens alles keurig in beeld brengt. Ik zou dus nu voor de goedkopere versie zonder WiFi kiezen. Een echt gemis is dat je de Sony niet aan de zijkant van de helm kan monteren, maar met deze RAM mounts ( http://www.rammount.com/Products/CameraMounts/SmallCameraMountKits/tabid/4699/Default.aspx ) is het een fluitje van een cent om de camera keurig op de motor te monteren. Voordeel van die kogel is dat je de camera alle kanten op kan draaien.  :worship-cool:
Wat bijladen betreft hang is de Sony tijdens de stop desnoods even aan de sigaretten aansteker op de motor om bij te laden, maar meestal reiken die bijna 3 uur continu opnametijd ruim voor die dag.  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Ik heb de GoPro wel eens aan de helm gehangen tijdens een vakantie.
Dat was echter op den duur niet zo prettig. met name op de snelweg begint hij dan namelijk door de luchtweerstand behoorlijk aan je kop te trekken.  Nu is de Sony wel gestroomlijnder dus die zal minder wind vangen. Maar de bediening valt ook nog niet mee als hij aan je helm vast zit
Ik heb me namelijk meerdere malen afgevraagd . stond hij nu aan of uit ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 22 april, 2014, 08:01:57
Maar de bediening valt ook nog niet mee als hij aan je helm vast zit

Wat denk je van een afstandbediening ?
De Sony kun je zelfs met een androidtelefoon bedienen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Citaat van: QuattroFrits op 22 april, 2014, 16:46:13
Citaat van: Joker op 22 april, 2014, 08:01:57
Maar de bediening valt ook nog niet mee als hij aan je helm vast zit

Wat denk je van een afstandbediening ?
De Sony kun je zelfs met een androidtelefoon bedienen.

Ik zie mezelf al rijdend op de snelweg met pakweg 140 km per uur nog niet met mijn gsm kloten
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Het is gewoon "aan en uit" veel meer is het niet en dat kan makkelijk in je tanktas en je kunt ook nog eens zien wat je opneemt.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Als de Sony in de waterdichte behuizing zit, kun je de aan/uit knop nog door een palletje achterop blokkeren, zodat je niet per ongeluk de kamera bedient. Met de smartphone zou je eventueel nog kunnen meekijken, echter dit is niet erg praktisch. Gewoon 3 uur opnemen en thuis er een 15 minuten filmpje van maken. Beetje knippen en plakken en klaar !  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Met de nieuwe Zumo 590 kun je de Garmin Virb camera bedienen, zou dat ook met de Sony camera kunnen.?
Misschien t.z.t. eens uitproberen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Sjef

#24
yep ik ben om... het word voor mij toch ook de sony as15.
maar... als ik het goed begrijp moet ik nog extra
een balhoofdbevestiging kopen en
een bevestiging voor aan het stuur?
En met welk programma doen jullie (windows gebruikers) het knip en plak werk?


HD4ever

De Sony wordt geleverd met een stuur/valbeugel bevestiging waar je de camera in de waterdichte behuizing gewoon op kan schroeven. Aangezien je stuur en je valbeugel niet dezelfde dikte hebben zitten er ook rubberen plaatjes bij om dit goed passend te maken.
Verder wordt erbij geleverd  een recht en een gebogen plaatje om bijvoorbeeld de camera op je helm te plakken. Ook zit er een hoofdband bij om de camera bijvoorbeeld langs je hoofd of aan een skibril te bevestigen. Ik gebruik liever de Rammounts bal en armpje van mijn GPS, zodat ik de camera op mijn stuur naar alle kanten kan draaien.
Bewerken van de video's kan uiteraard met het standaard Windows Moviemaker, maar ik heb een video bewerkingsprogramma gekocht van Magix.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Sjef


Sjef

momenteel zijn er diverse aanbiedingen in duitsland.
Maar... begrijp ik het goed dat je een accu oplader apart moet kopen?

http://suche.guenstiger.de/SONY-HDR-AS15-1989360467/nextagdeg/preise-html

QuattroFrits

Na lang wikken en wegen ben ik voor de Garmin Virb XE gegaan.
Wat de afmetingen betreft ligt deze ongeveer gelijk aan de GoPro met de waterdichte behuizing.
Deze kan onder het rijden gewoon aan de voeding en neemt dan ook continue op, zonder voeding ongeveer 1,5 uur.
Hij is zonder extra's al waterdicht tot 50 meter diep en dat vond ik toch wel heel interessant.
Ben nog aan het experimenteren, maar het lukt al aardig.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Toledo

Wel handig dat hij direct aan de voeding kan, we zien de films wel verschijnen.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017