Regenhoezen voor over de valbeugels !

Gestart door HD4ever, 11 november, 2013, 05:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

"Nu en dan"  :-X kom ik nogal eens in veel regen terecht op langere meerdaagse tochten. En aangezien de Schotse Highlands zeker binnenkort eens een keer op het programma staan, dus maar een paar hoezen ( officieel heten deze Soft Lowers ) aangeschaft om bij regen over de valbeugels te trekken om zodoende je onderbenen en schoenen te beschermen tegen opspattend water van je voorwiel en zware regen. Niet goedkoop zoals alles bij Harley, maar voor circa €800,- heb je ze ook in de kleur van je motor en dan volledig als kunstof kappen.  :schater:  Hieronder een paar foto's van die dingen.

De sluiting gaat gewoon om de frame buis en zit met 1 klik vast. Er zit ook nog een tasje in om wat spullen op te bergen. Heb je van die extra stepjes op je valbeugel verschuif je de 2 ritssluitingen zodanig dat deze onder en boven deze voetsteuntjes sluiten.



Made in China?  :shock:



Het witte lijntje en het HD logo reflecteren in het donker voor meer zichtbaarheid.



Mooi is het zeker niet, maar dat is natuurlijk bijzaak als je in de regen onderweg bent. In 10 seconden zitten ze erop of gooi je ze eraf. :yes6rs:


"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

SuzukiLimburg

Niet heel mooi nee, maar om nou te zeggen dat het lelijk is, dat ook weer niet.
Lijkt me wel heel functioneel, al werkt een regenpak en waterdichte laarzen natuurlijk ook prima.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 11 november, 2013, 10:17:35
al werkt een regenpak en waterdichte laarzen natuurlijk ook prima.

Of nog beter.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 11 november, 2013, 16:41:55
Citaat van: SuzukiLimburg op 11 november, 2013, 10:17:35
al werkt een regenpak en waterdichte laarzen natuurlijk ook prima.

Of nog beter.  :yes6rs:

Heb ik natuurlijk. Met mijn Goretex Lowa Combat boots en Büse motor broek blijf ik wel droog, maar als het een hele dag regent en koud is, worden je voetjes en onderbenen op den duur toch koud. Alle beetjes helpen !!  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Ik vind het maar vreemde dingen  :dunno:  en of het veel tegen spatwater helpt  :dunno:
En of je voeten warm blijven met die dingen  :dunno:
Ik wil niet al te negatief doen maar ik denk dat je met een paar overschoenen beter af zou zijn geweest wat droge en warme voeten betreft , en zeer zeker goedkoper  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 11 november, 2013, 18:04:43
als het een hele dag regent en koud is, worden je voetjes en onderbenen op den duur toch koud. Alle beetjes helpen !!  :mrgreen:

Daar hebben ze weer thermo-onderkleding voor uitgevonden.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Ik denk dat het goed werkt, zo te zien. Koude voeten krijg je toch voornamelijk door de rijwind !
Ik  heb ooit windstoppers gekocht voor over de sokken en in de laarzen bij de lidl voor 7 euro !!, en die zorgen al 5 jaar voor super warme voeten. Zo zie je maar het hoeft niet altijd duur te zijn !

De Sjeng

Voor de mensen met windkappen, overschoenen, handvat/zadel/kledingverwarming, thermokleding, fluohesjes is er nu iets speciaals!! geraniums....om achter te zitten  :mrgreen:
God Forgives, I Don't

Joker

Citaat van: De Sjeng op 12 november, 2013, 16:11:04
Voor de mensen met windkappen, overschoenen, handvat/zadel/kledingverwarming, thermokleding, fluohesjes is er nu iets speciaals!! geraniums....om achter te zitten  :mrgreen:

:thumbsup:  :schater:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Desmo-devil

Vandaag weer op de motor naar het werk, ben jullie  bikkels allebei niet tegen gekomen  :mrgreen: :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: Desmo-devil op 13 november, 2013, 12:51:36
Vandaag weer op de motor naar het werk, ben jullie  bikkels allebei niet tegen gekomen  :mrgreen: :mrgreen:

De Geraniums zullen wel in een hele speciale aanbieding zijn geweest.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Citaat van: Desmo-devil op 13 november, 2013, 12:51:36
Vandaag weer op de motor naar het werk, ben jullie  bikkels allebei niet tegen gekomen  :mrgreen: :mrgreen:

Het was vandaag ook heerlijk weer voor een mooi ritje . Ik had zelfs vrij  :oops:. dus lekker genoten  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

De Sjeng

Citaat van: Desmo-devil op 13 november, 2013, 12:51:36
Vandaag weer op de motor naar het werk, ben jullie  bikkels allebei niet tegen gekomen  :mrgreen: :mrgreen:

Ik rij in principe hele jaar door. Alleen nu niet  :oops: .......hand gebroken
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Citaat van: De Sjeng op 14 november, 2013, 07:32:40
Alleen nu niet  :oops: .......hand gebroken

Dan ben je waarschijnlijk verkeerd ergens mee bezig geweest.  :mrgreen:

Maar toch......... Van Harte Beterschap.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.