Boetes stijgen verder in 2014

Gestart door Busaberke, 07 januari, 2014, 11:47:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke



De overheid, uw overheid, wenst u een prettig 2014. En uit dank dat wij u het afgelopen jaar min of meer door de crisis hebben mogen leiden, verhogen wij, de door u gekozen bestuurders, de verkeersboetes met gemiddeld 2,8%.

Zul je ze niet! Nederland blijft het duurste boeteland van Europa. Hulde! Het huishoudboekje is sluitend... bijna, want de laatste 3% lukt net niet.

Enkele voorbeelden van overtreding en de bekeuring:

■rijden over busbaan €140
■Onleesbare kentekenplaat €130
■Rechts inhalen €220
■Overbodig claxoneren €90
■Niet stoppen bij een stopbord €230
■Eenrichtingsweg inrijden €90
■Rijden over vluchtstrook €370
■Inhalen over doorgetrokken streep €230
■Inhalen vlak voor een zebrapad €360
■30 km/u te hard buiten de bebouwde kom: €301
Als je bovenstaand lijstje zo leest, lijkt het allemaal best redelijk. Inhalen voor het zebrapad? Dan ben je wel heel zot bezig. Overbodig claxoneren? Moet de eerste nog tegenkomen, maar het klinkt behoorlijk irritant. Inhalen over een doorgetrokken streep? Die 230 euro lijkt redelijk. Maar wat als er een verkeersdeelnemers voor je zit die in plaats van 80 km/u 50 rijdt? Komt op de N206 door de Bloemenstreek nogal eens voor. Wat doe je dan? Rechts inhalen: liever niet, maar soms... Rijden over de busbaan. Nooit zonder reden, meestal om de file te passeren. Toch? Het lijkt wel of sommige overtredingen met een auto 'erger' lijken dan met een motor.

bron: anwbmotor.nl

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

Heb er eerlijk gezegd geen last van. Ik ben 'n braaf menneke en overtreed nooit de wet!   :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Diddl

Citaat van: HD4ever op 07 januari, 2014, 19:49:52
Heb er eerlijk gezegd geen last van. Ik ben 'n braaf menneke en overtreed nooit de wet!   :schater:

Daar kan ik wel antwoord op geven hd :mrgreen: :mrgreen:
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

HD4ever

 :laughing49so:
136 km/hr is op een trilplaat inderdaad al aardig snel hoor!  :naughty:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

pascalsc33

Word tijd dat die gasten wat anders verzinnen dan het blijven verhogen van boetes. >:(
Tja daarom rij ik in Nederland met mijn Blade meestal alleen tot aan de Duitse of Belgische grens.

QuattroFrits

Citaat van: pascalsc33 op 09 januari, 2014, 13:55:16
Tja daarom rij ik in Nederland met mijn Blade meestal alleen tot aan de Duitse of Belgische grens.

:shock: Maar die boetes gelden toch in Nederland, dus rij rustig even de grenzen over.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Sjef

de hogere straffen heeft als doel de verkeersdeelnemers te weerhouden om verkeersovertredingen te maken,
zo doet de overheid ons geloven.

Maar als we vragen om hogere straffen voor criminaliteit dan zegt diezelfde overheid...
van straffen leert men niets !   :shock:

QuattroFrits

Van gevangenisstraf zou het zelfs nog erger kunnen worden.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

pascalsc33

Citaat van: Sjef op 21 april, 2014, 11:36:06
de hogere straffen heeft als doel de verkeersdeelnemers te weerhouden om verkeersovertredingen te maken,
zo doet de overheid ons geloven.

Maar als we vragen om hogere straffen voor criminaliteit dan zegt diezelfde overheid...
van straffen leert men niets !   :shock:
[Klopt maar dat brengt ook niet zoveel geld op!!
Ik denk dat de mensen voorzichter aan het worden zijn en dat ze daarom minder boetes uitschrijven en dat daardoor de prijzen ook omhoog gaan
anders halen ze hun target niet. :cry:/quote]

Joker

Ik ben gisteren van Oud Lemiers tot onder aan de Nyswiller berg over het fietspad gereden omdat het verkeer op de rijbaan helemaal vast stond. ( er was overigens geen fietser te bekennen )
Wat zou dat kosten ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Sjef

Citaat van: Joker op 22 april, 2014, 07:44:27
..... over het fietspad gereden omdat het verkeer op de rijbaan helemaal vast stond. ( er was overigens geen fietser te bekennen )
Wat zou dat kosten ?

wat heb je er voor over?  ;)

Busaberke

Citaat van: Joker op 22 april, 2014, 07:44:27
Ik ben gisteren van Oud Lemiers tot onder aan de Nyswiller berg over het fietspad gereden omdat het verkeer op de rijbaan helemaal vast stond. ( er was overigens geen fietser te bekennen )
Wat zou dat kosten ?

Volgens deze link: € 230,--  :shock:

http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=10716,10696,10668,10465,3115#keuzes
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 22 april, 2014, 07:44:27
( er was overigens geen fietser te bekennen )

Zie je wel dat iedereen voor jou uit de weg gaat of wegblijft.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Citaat van: Busaberke op 22 april, 2014, 13:45:32
Citaat van: Joker op 22 april, 2014, 07:44:27
Ik ben gisteren van Oud Lemiers tot onder aan de Nyswiller berg over het fietspad gereden omdat het verkeer op de rijbaan helemaal vast stond. ( er was overigens geen fietser te bekennen )
Wat zou dat kosten ?

Volgens deze link: € 230,--  :shock:

http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=10716,10696,10668,10465,3115#keuzes

Oeps.  daar sta je dan niet bij stil he
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Road Racing Tonnie

Vorige week weer een brief uit Leeuwarden, 237,- euro :yes6rs: :-X

Gisteren met een goede vriend van mij, die sinds een paar maand weer een motor heeft (HondaCBF600), gezellig wezen rijden, nou ja gezellig, op een mooie  lege weg, even aan het gas gedraait, hij reed voorop, en wat denk je, laser controle, hij kon gelijk zijn rijbewijs inleveren, bij deze actie ging ik vrijuit, gezien dat ze maar 1 motor konden laseren, ik werd dan ook niet staande gehouden en ben doorgereden, later heb ik zijn motor opgehaald, en mijn vrouw de vriend met de auto, gecostateerde snelheid netto 144 kmp/u. :oops:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********