Desmo's cafe racer project

Gestart door Desmo-devil, 25 februari, 2014, 12:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Al lang loop ik met plannen om een cafe racer te gaan bouwen, maar tot nu kwam het er altijd weer wat tussen.
Wat ik wilde was te duur, wat ik kon kopen was te slecht etc.etc.
Nu is het eindelijk zover. En de oplossing was zo dichtbij. Een collegaatje attendeerde me erop dat ze thuis nog een oude motor hadden staan die weg moest. Tot vorig jaar gewoon mee gereden en altijd goed onderhouden.
Het was een Suzuki GS550 bouwjaar 1979. Niet de eerste motor waar ik aan zou denken maar toen ik de vraagprijs hoorde ben ik meteen gaan kijken en ook meteen gekocht. Technisch en optisch in zeer goede staat en zeer zeker bruikbaar voor het soort caferacer dat ik voor ogen heb.
Deze is het dus geworden.


En dit is wat het ongeveer moet worden.



Aangezien ik toch een modern rijwielgedeelte wil en ik nog heb liggen van een Duc. :Alu achterbrug, monoshock, balhoofd + kroonplaten, showa voorvorkpoten, remschijven, brembo remklauwen, stalenremleidingen en velgen.
Mijn eerste uitdaging wordt dus alles strippen, en kijken of ik dit allemaal kan inbouwen in het kale frame.
Bevestigingspunt oplassen voor de monoshock en kijken of ik de ketting in lijn krijg met de bredere band wordt de eerste grote uitdaging.


R-yen

Cool! Zoiets wil ik ook ooit eens een keertje gaan doen, zal goed opletten  :yes6rs:

Joker

Ik zal dit ook volgen. veel succes  :thumbsup:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

B-Witch

Veel plezier Desmo, en wel regelmatig een update (met foto's) aub..  :cool:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Leuk project. Weer eens wat anders.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Busaberke

Citaat van: R-yen op 25 februari, 2014, 19:30:05
Cool! Zoiets wil ik ook ooit eens een keertje gaan doen, zal goed opletten  :yes6rs:

:stupid:

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Zou ik ook wel willen..wie weet in de toekomst.
Desmo kennende zal het zeker iets moois worden..ben benieuwd.

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

pascalsc33

het begin is er ben benieuwd  :worship-cool:

Desmo-devil

En we zijn begonnen met strippen.
Ik heb al een doos onderdelen over haha.
Er zit toch meer elektriek in het achterste frame gedeelte dan ik dacht.
Wordt nog een heel gepuzzel om te kijken waar ik dat allemaal onopvallend kan wegwerken.
Mss toch de startmotor eruit, geen accu erin en gewoon aantrappen.



Desmo-devil


wapas562x/1688314_704668396245230_708565646_n.jpg[/img][/url]

QuattroFrits

Dat is toch wel een echte naaktfoto.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Project heeft een tijdje op een laag pitje gestaan door andere drukke bezigheden.
Even kleine update. Tank en zitje zijn klaar om naar de spuiter te gaan. Frame achterbrug en velgen zijn gespoten.
Balhoofdlagers zijn vervangen. Nieuw M stuur geplaatst. Power filters zijn gemonteerd. Alle elektra is aangepast of indien niet meer nodig verwijderd. Ben alleen nog op zoek naar een 4 in 1 uitlaat. Bijgevoegde foto is al weer van een tijdje geleden , moet nog nieuwe foto's maken, maar geeft wel een indruk van hoe de motor er uit gaat zien.

Joker

Dat wordt echt een ruig ding  :worship-cool:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009