Medereiziger(s) Toppentoer gezocht

Gestart door Jos_Merkelbeek, 08 april, 2014, 08:33:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos_Merkelbeek

Beste forumleden,

Van 7 - 12 september neem ik deel aan de Toppentoer . Graag zou ik willen weten of er nog meer mensen van hier daar aan deelnemen. Om kosten (en noppen) te besparen zou het leuk zijn om samen met een auto en aanhanger de heen- en terugrit naar het startpunt in Briancon te maken.

groetjes,
Jos
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

Busaberke

Ziet er interessant uit, maar het is niet echt mijn ding, veel plezier!  :cool:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

De Sjeng

#2
idd interessant! Maar ook niet echt goedkoop 665euro voor een training, een route, wat Ingrediënten(van de maaltijden die je zelf moet maken) en je ligt nog in je (eigen) tentje. En je moet ook nog zelf zorgen dat je daar komt(1000km enkel). Voor pech bel ik gewoon de ANWB  :mrgreen:
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

Alleen heel vreemd, zondag is inderdaad 7 september, maar zaterdag 12 september  :shock: , welk jaar is dat, 12 september is volgens mij een vrijdag.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Jos_Merkelbeek

Is inderdaad niet goedkoop, maar het is het avontuur wat het onvergetelijk maakt. Slapen in een tent op 2000 meter hoogte, wassen in de beek, toilet is achter een dikke steen en eten bij kampvuur.
Motorvakantie in een hotel of b&b heb ik al vaak genoeg gedaan en kan ook nog vaak genoeg. Ik wil nu eens wat avontuurlijkers waar je nog jaren aan terug kan denken. Dichter bij de natuur als deze vakantie bestaat echt niet  :cool:.
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

HD4ever

Voor dat bedrag neem ik dit hele forum even mee over de Alpen op sleeptouw. :schater:
Vergeet die 'toppentour' en rij in die zelfde week gewoon even naar de 'European Bike Week' in Faak am See, en verzuip die €650,-. daar met de schaarsgeklede dames.  :mrgreen:
Overdag wat mooie touren in de omringende landen rijden en s`avonds party  :headbang: 
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

Citaat van: Jos_Merkelbeek op 08 april, 2014, 17:15:43
Is inderdaad niet goedkoop, maar het is het avontuur wat het onvergetelijk maakt. Slapen in een tent op 2000 meter hoogte, wassen in de beek, toilet is achter een dikke steen en eten bij kampvuur.
Motorvakantie in een hotel of b&b heb ik al vaak genoeg gedaan en kan ook nog vaak genoeg. Ik wil nu eens wat avontuurlijkers waar je nog jaren aan terug kan denken. Dichter bij de natuur als deze vakantie bestaat echt niet  :cool:.

dus je betaald 600€ voor gezelschap :mrgreen:




De Sjeng

Citaat van: Jos_Merkelbeek op 08 april, 2014, 17:15:43
Is inderdaad niet goedkoop, maar het is het avontuur wat het onvergetelijk maakt. Slapen in een tent op 2000 meter hoogte, wassen in de beek, toilet is achter een dikke steen en eten bij kampvuur.
Motorvakantie in een hotel of b&b heb ik al vaak genoeg gedaan en kan ook nog vaak genoeg. Ik wil nu eens wat avontuurlijkers waar je nog jaren aan terug kan denken. Dichter bij de natuur als deze vakantie bestaat echt niet  :cool:.

Het zal zeker een avontuur zijn. Maar prijs/kwaliteit is ver zoek. Ik zou zeggen. Rij op eigen houtje er heen, neem je eigen survival food en tent mee, en rij achter die groep aan  :mrgreen: niemand die je kan verbieden om hun te volgen. kosten.... alleen de benzine erheen (en op de route)
God Forgives, I Don't

Jos_Merkelbeek

#8
Mijn vraag in mijn openingspost was of er misschien mensen van hier deel zouden nemen, zodat we eventueel samen naar het beginpunt kunnen rijden. Wat een vakantie uiteindelijk gaat kosten moet iedereen zelf weten, ik snap niet waarom hier zo vreemd op gereageerd wordt. Jullie hebben de omschrijving van de vakantie maar half gelezen en niet de moeite genomen om ook eens naar het filmpje te kijken. Het draadje wordt momenteel onnodig vervuild met reacties die niets te maken hebben met mijn vraag de openingspost.

Ik doe het op deze manier, omdat in mijn vriendenkring niemand is die EN in een tent wil slapen EN off-road wil rijden. Bovendien ken ik de omgeving niet. Door het georganiseerd te doen heb ik iemand bij me die de omgeving kent + nog eens een noodreparatie uit kan voeren aan de motor mocht dit het geval zijn. Hulp van buitenaf hoef je in die omgeving namelijk niet te verwachten.

Gezien jullie reacties verwacht ik niet dat er mensen van hier deelnemen. Ik krijg het vermoeden dat hier hoofdzakelijk "rondje-kerk-rijders" rondhangen die niet verder dan de Eifel of Ardennen komen en/of bang zijn om het avontuur aan te gaan.

Mocht er toch nog een serieus en avontuurlijk iemand deelnemen aan de Toppentoer, dan kan hij per email contact met mij opnemen. Ik reageer verder niet meer op jullie "stoere" postings.

@Moderator: U mag dit draadje voor mij op slot doen.

groet,
Jos
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

thedutchrockstar

Ik had het graag gedaan, maar heb spijtig genoeg geen offroad waardige motor meer...
Ik heb al eerder met Paul Scheenard gereden, super kerel en daar kan je toch zeker nog het een en ander van leren (ook op de verharde wegen!)
2 wheel madness

@Nippon

Citaat van: thedutchrockstar op 20 april, 2014, 01:14:32
Ik had het graag gedaan, maar heb spijtig genoeg geen offroad waardige motor meer...
Ik heb al eerder met Paul Scheenard gereden, super kerel en daar kan je toch zeker nog het een en ander van leren (ook op de verharde wegen!)

ik ook voor 600 €

DeWitte

Citaat van: Jos_Merkelbeek op 09 april, 2014, 09:22:24

Gezien jullie reacties verwacht ik niet dat er mensen van hier deelnemen. Ik krijg het vermoeden dat hier hoofdzakelijk "rondje-kerk-rijders" rondhangen die niet verder dan de Eifel of Ardennen komen en/of bang zijn om het avontuur aan te gaan.


Klopt, maar wel vreselijk hard  :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

pascalsc33

Rondje kerk  :shock:
Dacht dat dat alleen voor de GS rijder was weggelegd. :mrgreen:

Sjef

#13
Citaat van: Jos_Merkelbeek op 09 april, 2014, 09:22:24
Mijn vraag in mijn openingspost was of er misschien mensen van hier deel zouden nemen, zodat we eventueel samen naar het beginpunt kunnen rijden.

Ik doe het op deze manier, omdat in mijn vriendenkring niemand is die EN in een tent wil slapen EN off-road wil rijden.

Gezien jullie reacties verwacht ik niet dat er mensen van hier deelnemen. Ik krijg het vermoeden dat hier hoofdzakelijk "rondje-kerk-rijders" rondhangen die niet verder dan de Eifel of Ardennen komen en/of bang zijn om het avontuur aan te gaan.

groet,
Jos

avontuur
Uitspraak: [avɔnˈtyr] onverwachte, spannende gebeurtenis

"We hebben de mooiste begaanbare bergwegen geselecteerd van Briançon naar het zuiden van de Alpen en terug.
Deze reis is de vereenvoudigde versie van de Off-road reis . De aller moeilijkste stukken rijden we niet!"

klinkt als een georganiseerde reis?
Met een allroad motor is dit echt tegek !
Maar vermoedelijk hebben de meeste op dit forum geen allroad motor.

Jos, ook ik ben pas kort op dit forum en kan je gevoel een beetje ondersteunen.
Er word hier veel (misschien teveel) met een grapje afgedaan. Dit kan anderen weerhouden om te reageren.
Zo rolt dat nu meestal op een forum waar iedereen een mening heeft en vaak maar iets roept.

Niet alleen op dit forum zijn "rondje-kerk-rijders"
maar blijkbaar ook jouw vriendengroep (want die willen ook niet mee).  :-X

Jouw oproep beperkt zich tot de groep All-road-motorrijders met grovere banden !
Zou je dan niet meer gelijk gestemden op een all road forum vinden?
http://www.allroadmaniacs.nl/forum/index.php

Het leven kan hard zijn, maar blijf positief

Fijne vakantie




De Sjeng

Citaat van: Sjef op 22 april, 2014, 09:40:12
Citaat van: Jos_Merkelbeek op 09 april, 2014, 09:22:24
Mijn vraag in mijn openingspost was of er misschien mensen van hier deel zouden nemen, zodat we eventueel samen naar het beginpunt kunnen rijden.

Ik doe het op deze manier, omdat in mijn vriendenkring niemand is die EN in een tent wil slapen EN off-road wil rijden.

Gezien jullie reacties verwacht ik niet dat er mensen van hier deelnemen. Ik krijg het vermoeden dat hier hoofdzakelijk "rondje-kerk-rijders" rondhangen die niet verder dan de Eifel of Ardennen komen en/of bang zijn om het avontuur aan te gaan.

groet,
Jos

avontuur
Uitspraak: [avɔnˈtyr] onverwachte, spannende gebeurtenis

"We hebben de mooiste begaanbare bergwegen geselecteerd van Briançon naar het zuiden van de Alpen en terug.
Deze reis is de vereenvoudigde versie van de Off-road reis . De aller moeilijkste stukken rijden we niet!"

klinkt als een georganiseerde reis?
Met een allroad motor is dit echt tegek !
Maar vermoedelijk hebben de meeste op dit forum geen allroad motor.

Jos, ook ik ben pas kort op dit forum en kan je gevoel een beetje ondersteunen.
Er word hier veel (misschien teveel) met een grapje afgedaan. Dit kan anderen weerhouden om te reageren.
Zo rolt dat nu meestal op een forum waar iedereen een mening heeft en vaak maar iets roept.

Niet alleen op dit forum zijn "rondje-kerk-rijders"
maar blijkbaar ook jouw vriendengroep (want die willen ook niet mee).  :-X

Jouw oproep beperkt zich tot de groep All-road-motorrijders met grovere banden !
Zou je dan niet meer gelijk gestemden op een all road forum vinden?
http://www.allroadmaniacs.nl/forum/index.php

Het leven kan hard zijn, maar blijf positief

Fijne vakantie

Zover ik weet zijn het merendeel hier op het forum geen rondje om de kerk rijders. Voor mij zelf gesproken, heb vandaag weer 390km (be,lux,de) erbij geduwd. En ja ik heb een all-road, en ja ik heb noppen. Echter ben geen voorstander van georganiseerde ritten. Is zoiets als een achtbaan, vooral veilig. :)
God Forgives, I Don't