Hoofdmenu

hardtail maken

Gestart door Gehaktbal, 11 september, 2005, 20:13:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gehaktbal

Ik zit erover te denken om mijn fiets zonder schokbrekers te laten rijden,ik weet niet of dit echter zon goed idee is.

Ik wil de schokbrekers vervangen door 2 stangetjes,dus hardtail maken.

Is dit een redelijke optie?wel wil ik vantevoren de wiellagers vervangen omdat deze naar het schijnt,veel te verduren krijgen

Dus is dit wel uit te voeren zonder probleempjes te krijgen die de levensduur van de fiets verkorten?
naked bike or wife,i like it both

DeWitte

was vanmiddag nog een Item op Discovery over. schijnt voor de Die-hard "het van je" te zijn?  :? Denk wel dat de rest, cardan, bak en lagers er meer van langs krijgt dan met vering... Misschien dat Hakkinen of BusaBerke er een antwoord op weet.  :P
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"was vanmiddag nog een Item op Discovery over. schijnt voor de Die-hard "het van je" te zijn?  :? Denk wel dat de rest, cardan, bak en lagers er meer van langs krijgt dan met vering... Misschien dat Hakkinen of BusaBerke er een antwoord op weet.  :P

En je rug natuurlijk, maar dat is waar dat 'diehard' gedeelte in past denk ik ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Lijkt me geen goed idee... dan heb je hetzelfde als een fiets. Dat is nou niet echt 'je van het' :oops:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Gehaktbal

Ik heb het al aan de rug,dus misschien beter van niet om te doen :roll:
naked bike or wife,i like it both

karz

Ehm, nee dan zou ik het echt niet doen, tenzij ik het mis heb qua belasting op je rug van een hardtail
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Ik zou het persoonlijk NIET doen.

Zowel je rug als je motorfiets zullen er beiden niet vrolijk van worden.

Technisch gezien zullen de lagers idd veel te lijden krijgen, maar daar houdt het niet op!
De schokken en trillingen kunnen ook andere onderdelen gaan beïnvloeden, denk maar eens aan de gevoelige electronica en bouten die los kunnen trillen.

Daarnaast komt het de wegligging natuurlijk ook niet ten goede, waardoor het zelfs gevaarlijk kan worden!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Ik heb twee jaar gereden met een zelfgebouwde hardtail shopper en
ondervind daar nu 15 jaar later nog de gevolgen van.
Dus mijn ervaring is  NIET DOEN !!!

Dr. A.

Citaat van: "Desmo-devil"Ik heb twee jaar gereden met een zelfgebouwde hardtail shopper en
ondervind daar nu 15 jaar later nog de gevolgen van.
Dus mijn ervaring is  NIET DOEN !!!

hoezo gevolgen?  :? hoog stemmetje?? :mrgreen:
otor Forum Limburg Ghost

Schmetzke

Eh, hoezo wil ga je dat doen?

Scheelt weer 50 kg?  :?  Of heb je altijd al een HD sportster willen hebben? :? Of vind je het gewoon vet uitzien?  :?
Of krijg je gewoon je vering niet goed afgesteld, dus dan sloop je het maar gewoon eraf?  :?

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"Eh, hoezo wil ga je dat doen?

Scheelt weer 50 kg?  :?  Of heb je altijd al een HD sportster willen hebben? :? Of vind je het gewoon vet uitzien?  :?
Of krijg je gewoon je vering niet goed afgesteld, dus dan sloop je het maar gewoon eraf?  :?

Lezen Schmetzke  :? ; Tis een Honda Goldwing  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gehaktbal

Citaat van: "Schmetzke"Eh, hoezo wil ga je dat doen?

Scheelt weer 50 kg?  :?  Of heb je altijd al een HD sportster willen hebben? :? Of vind je het gewoon vet uitzien?  :?
Of krijg je gewoon je vering niet goed afgesteld, dus dan sloop je het maar gewoon eraf?  :?

Ik zit graag hard :lol:
naked bike or wife,i like it both

karz

Citaat van: "81"
Citaat van: "Schmetzke"Eh, hoezo wil ga je dat doen?

Scheelt weer 50 kg?  :?  Of heb je altijd al een HD sportster willen hebben? :? Of vind je het gewoon vet uitzien?  :?
Of krijg je gewoon je vering niet goed afgesteld, dus dan sloop je het maar gewoon eraf?  :?

Ik zit graag hard :lol:

Veel rennen, krijg je een strakkere kont van ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.