het einde van een tijdperk

Gestart door @Nippon, 31 mei, 2014, 18:44:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


QuattroFrits

Ziet er aardig uit, maar wat is beter, die dunne riem of een ketting en wat is storingsgevoeliger, die riem lijkt mij heel erg dun, hoe is dat bij Harley Davidson ?
En wat moet die motor bij de T.U.V., daar hebben wij weinig tot niets mee te maken.
Verder lijkt mij deze riem wel een heel stuk geruislozer.
En de prijs  :shock:  :shock: .

Ik hoor deze wel als je hem gemonteerd hebt.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

je ziet voor alles is een oplossing  :yes6rs:

ik vraag me wel af klopt je omtreksnelheid nog wel ?  :roll: en je de hele achterbrug demonteren  :?
het verbaasd me dat een open kettingaandrijving anno 2015 nog kan/mag
het komt nog zover dat wij/jullie bij de zwitserse grens worden tegengehouden
er gaan in zwitersland al kreten op om de osco's en verwanten te verbieden
ja.... je moet de ketting nog drogen om binnen te komen  :lol:

dus allemaal aan de riem  :mrgreen:

of ik 't ga monteren  :roll:
wel leuk om te weten dat er een alternatief is  :yes6rs:
persoonlijk vind ik een ketting maar ruk  :oops:

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 18 januari, 2015, 08:34:14
Ziet er aardig uit, maar wat is beter, die dunne riem of een ketting en wat is storingsgevoeliger, die riem lijkt mij heel erg dun, hoe is dat bij Harley Davidson ?
En wat moet die motor bij de T.U.V., daar hebben wij weinig tot niets mee te maken.
Verder lijkt mij deze riem wel een heel stuk geruislozer.
En de prijs  :shock:  :shock: .

Ik hoor deze wel als je hem gemonteerd hebt.  :mrgreen:

een vrouw is duurder :yes6rs:

QuattroFrits

Citaat van: @Nippon op 18 januari, 2015, 09:22:20
een vrouw is duurder :yes6rs:

Dat ligt er maar net aan hoe je deze opvoed.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 18 januari, 2015, 08:34:14
Ziet er aardig uit, maar wat is beter, die dunne riem of een ketting en wat is storingsgevoeliger, die riem lijkt mij heel erg dun, hoe is dat bij Harley Davidson ?

Ik rij dus al meer dan 10 jaar met dezelfde riem op mijn HD's en het bevalt perfect. Voor mij nooit meer een motor met ketting.
Deze riemen gaan zo'n 70.000 tot 120.000 km mee, afhankelijk hoe je ze onderhoud en of je veel 'off-road' gaat. Onderhoud beperkt zich tot schoonmaken met water. Er is ook een pasta te krijgen die een soort smerende werking op de kunstof heeft, echter die heb ik nog nooit gebruikt. De gebruikte poelie waar de riem over loopt is van aluminium en gaat na jaren iets slijten. Zolang de riem niet slipt is dit geen probleem, maar dit is weer afhankelijk van de pk's en gebruik van je gashendel. Voor een motor met veel pk's zou ik geen belt aanbevelen.
Als je veel in zand of gravel weggetjes gaat rijden kunnen er steentjes en zand tussen de poelie en de belt terechtkomen wat slijtage veroorzaakt. Tevens kan een steentje een putje of gaatje in de belt drukken, echter zolang dit niet steeds op dezelfde plaats zit, is dit geen probleem. De riem is enorm sterk.
Vervangen van de riem is helaas een drama, omdat de achterbrug uit de motor moet worden gehaald, echter dit is dan ook het moment om het achterbrug lager te inspecteren of te vervangen. Scheurt een belt onderweg heb je dus echt een probleem. Ik heb het echter zelden gehoord dat iemand met een kapotte belt is blijven staan. Meestal waren deze dan al oud.
Voordeel is dat je nooit meer met vet en andere smeerboel op je motor zit. Even de tuinslang erop en klaar !
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Het is een mooi alternatief voor een ketting.
Maar er hangt ook een mooi prijskaartje aan.
Ik denk daaromniet dat ik hem zou ombouwen.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Gewoon even wachten wat Nippon doet.
Zijn ervaringen horen we dan ter zijner tijd wel.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 19 januari, 2015, 16:27:20
Gewoon even wachten wat Nippon doet.
Zijn ervaringen horen we dan ter zijner tijd wel.  :yes6rs:


:shock:.... ik ben ook maar een loonslaaf  :mrgreen:

trouwens op een ketting staat geen spanning (dacht ik )
een riem moet op spanning gemonteerd worden (dacht ik)
ik vraag me af zijn de lagers (voortandwiel/achterwiel hier wel op berekend)

QuattroFrits

Een ketting trekt behoorlijk aan de tandwielen terwijl een riem dat volgens mij niet doet.
Een ketting gaat volgens mij ook echt geen 70000 km mee.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.