Hoe lang doe jij met een motor

Gestart door Joker, 23 juni, 2014, 06:18:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

Hoe lang doe jij met een motor

We zien hier met enige regelmaat nieuwe aanwinsten de revu passeren
Maar hoe lang doen we nu eigenlijk met een motor ?
Misschien is dat wel leuk om te weten.
Ik zal de aftrap geven.
Mijn vorige motor was een BMW 1150GS  ik heb hem ongeveer 5 ½  jaar gereden.
In die tijd heb ik ongeveer 55000 km gereden.  En dat was dan ook meteen één van de redenen om hem te verkopen. De KM stand was toen nl 85000 en ik dacht als ik nog een jaar wacht en hij tegen de 100000 aan gaat de verkoop wel eens lastig zou kunnen worden.     Een andere reden was dat ik mijn huidige rockster "te koop" wist staan. Met belachelijk weinig KMs op de teller.
De verkoop van de GS verliep tot mijn eigen verbazing zeer snel.  Binnen een week was hij weg voor het bedrag dat ik voor ogen had.
Toen had ik dus weer geld om de rockster te kopen. En die heb ik nu alweer 2 ½ jaar.
Hij zal het ook nog een poos moeten doen want wat ik nu zou willen valt nog ruim buiten mijn budget   
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Mounty

#1
In 2005 vond ik het eens tijd worden om zelf een motor aan te schaffen...voorheen leende ik wel eens een motor van vrienden en familie.
Dus... in 2005 kocht ik een Yamaha FZ750 uit 1989, prima machine, en deed goed wat hij moest doen. Na een jaar of 4 erop gereden te hebben wilde ik een toch wat modernere motor en ging op zoek...een thunderace YZF1000 uit 2001 werd het, gekocht in 2009. met de thunderace heb ik een ongeluk gehad in belgie...total loss..
Dus weer op zoek naar een andere motor. Mijn oog viel op een X-eleven van Honda, uit 2000. mooie motor en reed perfect...deze werd in 2011 gekocht en in maart 2012 afgehaald. Maar ja...het geluk zat niet mee en in juni 2012 kreeg ik hiermee ook een ongelukje...wat kleine beschadigingen maar die werden gerepareerd en gecamoufleerd.

Tot 21 september 2013 reed ik met veel plezier op deze motor....toen een noodlottig ongeluk er voor zorgde dat deze ook total loss werd verklaard. Dus...weer wat anders uitzoeken.. Ik heb eeb FJR1300 al altijd een mooie motor gevonden en dat werd het dan ook. Een FJR1300 uit 2001. Deze werd gekocht in December 2013.  Ik moet zeggen, hij rijd goed en lekker, met voldoende power en trekkracht. Helaas is echt sportief rijden minder op deze, door zijn hoge gewicht en lompe verschijning.

Toch wil ik deze volgend jaar inruilen voor een FJR1300 maar dan met ABS. we willen komende jaren een tripje maken naar Kreta....3900 km als we naar Athene rijden, wat minder als we via italie gaan..

Ik ben nu op zoek naar een tweede motor voor erbij...een oudere sport of naked. Vandaag ga ik kijken naar een GSX-R 1100W...
Aangezien dat mijn vriendin ook wil gaan lessen voor de motor, moet ik mischien kijken voor een wat lichtere motor, een 600 of 750..zodat zij als ze het rijbewijs heeft op mijn tweede motor kan rijden......ik weet het nog niet...wat dat betreft ben ik erg besluiteloos  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

Na een K100 heb ik de 2 kleps zowat 20 jaar gehad wel 2 stuks dezelfde een groen en een zwarte  :lol:
Ik wou graag de R1200R die hokken zijn jong rete duur of een ouwe lollie kopen met 60.000 op de teller  :yawn:
tis zoiets als een relatie beginnen met een 56 jarige vrouw met kleinkinderen   :oops:
ik wil geen GS wel type dan ook  :evil: die dingen komen m'n neus uit, iedere kabouter zit op zo'n ding
tis als of je de hele dag onderweg bent met de GS-club  :schater:
dus ik denk doe eens gek koop een jap, een Bandit 1250 sa voor die prijs kon ik 'm niet laten staan
een spannende motor ... nou nee, (moet dat dan ?) maar 't loopt als een raket en trek als een skilift
na 20 jaar boxer ben je gauw tevreden  :yes6rs:
zal wel m'n laatste motor zijn die ik koop  ???

Toledo

In 32 jaar rijden al veel motoren gehad, het korste heb ik een custom in mijn bezit gehad (5 Maanden) . Het langste in bezit gehad de 1100GS en de 1150GS. (5 jaar). En de Honda cb550 heb ik al 8 jaar. Huidige motor 1200GS is een van de laatste luchtgekoelde uit 2013. En deze loopt met het dohc blok geweldig.  :yes6rs: En deze zal ook wel een paar jaar blijven.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

QuattroFrits

Ik zou het niet weten, ik heb deze pas 13 jaar en hij doet het nog steeds perfect en ik wil hem ook niet kwijt.
Vóór deze had ik een motorscooter, ik weet niet hoe lang, total los gereden.
En daarvoor heb ik eens een Honda CX500 gehad, ook hiervan weet ik niet hoe lang. (verkocht)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 24 juni, 2014, 16:59:53
Ik zou het niet weten, ik heb deze pas 13 jaar en hij doet het nog steeds perfect en ik wil hem ook niet kwijt.
Vóór deze had ik een motorscooter, ik weet niet hoe lang, total los gereden.
En daarvoor heb ik eens een Honda CX500 gehad, ook hiervan weet ik niet hoe lang. (verkocht)

zeg frits..... je weet toch wel je adres  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 25 juni, 2014, 11:40:04
zeg frits..... je weet toch wel je adres  :mrgreen:

:shock: Wat is dat, ik weet niet eens meer onder welke brug mijn kartonnen doos ligt, kom jij met zoiets.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Ik koop meestal om de 2-3 jaar een demo of een nieuwe. In mijn carrière als motard zijn vele hokken de revue gepasseerd inmiddels. De SMR bevalt mij ontiegelijk goed, op mijn lijf geschreven. Echte hooligan bike 😋
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Ik ben begonnen met een Suzuki GS500e Slingshot in verband met de 25Kw regeling die toen net bedacht was. Na 2 jaar mocht ik iets gaan rijden met meer vermogen en dat werd een Suzuki RF600r. Dat was een zeer fijne motor, maar na een jaar of 3 werd hij voor de deur gestolen. Toen heb ik van het verzekeringsgeld een Suzuki TL1000s gekocht. Deze heb ik tot op heden nog steeds. ik denk er regelmatig over om iets anders te kopen, maar ik maak zo weinig kilometers dat het eigenlijk zonde is, dus ik blijf hier nog maar even op door hobbelen totdat ik ook een leuke Hooliganbike tegen het lijf loop.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Pas op, want DeWitte biedt de zijne zo te koop aan.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: Mounty op 23 juni, 2014, 12:58:59
In 2005 vond ik het eens tijd worden om bla bla bla bla...

sinds gisteren nog maar een lammetje in de garage neergezet...voor een beetje op te touren, rondje om de kerk...en in het najaar of komend voorjaar voor mijn vriendinnetje. een Soepzoeki GSX600F uit 2004 met 9600 km op de teller. een heel mak motortje perfect voor een beginnend bestuurder zoals ik  :mrgreen:

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009