De 'Molti Tornati' tourtocht 2014

Gestart door HD4ever, 08 september, 2014, 10:08:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Afgelopen Dinsdag was het weer tijd om een tripje te maken met de motor. Oorspronkelijk was het de bedoeling om naar European Bike Week in Oostenrijk te rijden, maar we besloten toch om met de trilplaten de Alpen te gaan verkennen, en plaatsen te bezoeken waar ik nog niet was geweest. Zodoende kan ik weer wat van de bucketlist ( 100 things to do before you die ) afstrepen.  :mrgreen: Totaal duurde de rit 6 dagen, waarbij we 12 keer een grensovergang zijn gepasseerd, we in 7 landen hebben gereden, en totaal 2887 km op de teller erbij hebben gezet. Gisteravond waren we dus weer terug in eigen landje. :yawn:

De rit startte Dinsdag met een paar uur over de snelweg richting Karlruhe, waarbij we nog even de bekende Schwarzwald hochstrasse meepikte tot in het zuiden onder de Titisee. In Todnau vonden we een pension waar we 2 dagen verbleven. Zodoende konden we nog een extra dag door het zwarte woud cruisen.





Donderdagmorgen ging het dan dwars door Zwitserland en Liechtenstein over de Ofenpass richting de bekende Stelvio pass. Net voor de Stelvio hadden we onze eerste overnachting in Italiƫ.



De baas zelf !!  :twisted:


De volgende dag dan over de bekende Stelvio richting Bormio. De Stelvio is wel indrukwekkend, en de lucht is er met 3 km hoogte erg ijl. De motoren gaven dankzij de injectie geen krimp, alleen ik had zelf tijdens een korte wandeling al geen lucht meer.  :schater:









Na de Stelvio ging het dan richting Bormio verder naar de Italiaanse meren zoals het Como meer en de Lago de Maggiore, waar we weer 2 dagen hebben doorgebracht onder de palmbomen en een mooie rit hebben gemaakt over de schitterende Centovalli weg net boven Domodossela.









De rit ging dan weer terug Zwitserland in waarbij we uiteraard ook even de 2000 meter hoge Simplon pass en de 2100 meter hoge Grimselpass bekeken.  :yes6rs:







Vandaar ging het via centraal zwitserland weer richting Basel.











Zaterdagmorgen waren we weer terug in het zwarte woud voor de laatste overnachting, waarna we Zondag soms binnendoor door het mooie Hunsruck de Moezel en gedeeltelijk over de autobaan weer zijn thuisgekomen. Het was een leuke tour met maar 5 minuten enkele lichte druppels regen. Het regenpak is niet uit de koffer geweest.  :worship-cool:

Binnenkort plaats ik hier nog wat video materiaal.  ;)

grtz HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Mooie foto's en verslag, hiervan begint het bij mij te kriebelen.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

geweldig  :worship-cool:

Jullie rijden meer en verder met de trilplaat, dan de weltboemelers met gobi koffers  :mrgreen:

HD4ever

Och ja, daar zijn die HD touring trilpaten ook voor gemaakt.  :yes6rs:

Hier een eerste 16 minuten rij filmpje van onze extra dag in het Zwarte Woud. Enjoy the ride !  :mrgreen:

Untangle | Web Filter Lite Warning
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

En alweer een heel mooi filmpje, prachtige opnames en ook leuk dat je af en toe ziet dat je niet alleen op de wereld bent.  :thumbsup:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Enkele beeldjes op weg naar de bekende Stelvio pass. Een van de vele passen die we op deze trip reden.

Untangle | Web Filter Lite Warning

Uiteindelijk pauzeren we dan de top van de Stelvio en zien we de bekende haarspeldbochten van bovenaf. Uiteraard maak ik hier ook weer een filmpje.  :yes6rs:

Untangle | Web Filter Lite Warning
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 08 september, 2014, 17:46:17
Mooie foto's en verslag, hiervan begint het bij mij te kriebelen.  :yes6rs:

Nog een laatste filmpje dan voor jou Frits met wat mooie beeldjes tijdens de trip.  :mrgreen:

Untangle | Web Filter Lite Warning
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.