Hoofdmenu

Navigatie perikelen

Gestart door De Sjeng, 12 februari, 2013, 16:07:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Momenteel maak ik gebruik van een Tomtom rider urban. En ben er eigenlijk zeer tevrede over. (m.n optie bochtige wegen is super)
Nu heb ik gemerkt, gezien ik mij recent ook off-road begeef. Dat off-road rijden met urban niet mogelijk is. Ook niet als ik de instellingen verander in lopen en/of fietsen.

Nu denk ik er over om mijn TomTom rider urban te koop te zetten. En mij een garmin te komen die wel deze optie hebben.

zover ik kan vinden hebben de Garmin 220, 350 en 660 wel deze optie (off-road)
Nu is de 660 erg duur en volgens recenties op internet, met veel problemen.

Wie heeft ervaringen? en wat is wijsheid?
God Forgives, I Don't

Mounty

zelf heb ik de garmin 660, nog geen problemen gehad ermee, wel na de nodige update.
enne...de offroad functie heb ik nog nooit gebruikt...zal m eens aanzetten om te kijken hoe en wat..mja, het weer is me nog net te koud om op de motor te springen mijn motor is niet zo geschikt om ofroad te rijden. In het voorjaar wil ook ik eens kijken voor een ofroad gevalletje voor erbij.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

Citaat van: Mounty op 12 februari, 2013, 17:17:04
In het voorjaar wil ook ik eens kijken voor een ofroad gevalletje voor erbij.

Dan doe dat vóór April dan kun je mee!  :yes6rs: --> MFL tripje
God Forgives, I Don't

QuattroFrits

#3
Hou deze ook eens in de gaten, de nieuwe concurent van Garmin, de TomTom Rider 5, met blijkbaar heel veel mogelijkheden.

http://www.anwbmotor.nl/nieuws/meer-specs-bekend-van-nieuwe-tomtom-rider-5/?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=ANWB%2BMotornieuwsbrief

Mijn TT rider 2 was altijd probleemloos en met de Garmin Zumo 660 zijn er meerdere problemen.
Ik zou eens heel even op de motorbeurs kijken en overwegen, Sjeng.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Mijn Garmin 550 heeft ook een offroad functie.
Ik heb er helaas geen ervaring mee, ik zal het ASAP eens testen.
Over het algemeen wordt de Garmin 550 goed gewaardeerd vanwege z'n betrouwbaarheid.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Citaat van: Busaberke op 13 februari, 2013, 11:06:59
Over het algemeen wordt de Garmin 550 goed gewaardeerd vanwege z'n betrouwbaarheid.

100% mee eens, alleen is deze niet meer nieuw te koop, of uit een oude voorraadkist.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: Busaberke op 13 februari, 2013, 11:06:59
Over het algemeen wordt de Garmin 550 goed gewaardeerd vanwege z'n betrouwbaarheid.

Helaas heeft de Garmin 550, die me keurig 5 jaar lang door heel Europa heeft geloodst, definitief afscheid van me genomen met een defect beeldscherm. Reparatie bij Garmin of leverancier blijkt niet mogelijk, dus ben ik nu toch maar overgestapt op de Zumo 660, en heb hier nog veel Zumo 550 spullen en accessoires liggen. Voor diegene die iets zoekt voor een 550, geef een gil, mischien ligt het hier nog in de 'rommelbak'. :naughty:

Wat de Zumo 660 betreft, stoort ik me erg aan het feit dat je dat ding uit elkaar moet trekken om een USB kabel in te kunnen pluggen. Wie dat bij Garmin heeft verzonnen is de weg kwijt.  :yes6rs:
De 660 werkt verder perfect, maar is echt geen snelheidsmonster. Soms zie ik zelfs iets vertraging bij de kaartopbouw, maar mogelijk is de oorzaak dat ik de kaarten op de SD kaart heb staan en niet op het apparaat. Aangezien ik live-update heb, duurde het zeker 3 uur om de 2014 kaarten op het apparaat en de PC te plaatsen.
Uiteraard heb ik nog de Onroute motorkaarten van de Zumo 550 op mijn PC staan, dus kan ik als vanouds doorgaan met motorroutes maken en deze, na herberekening in de nieuwe 2014 kaarten, naar de Zumo 660 sturen. Ik kan dus niet meer spontaan even onderweg een nieuwe motorroute maken.  :(

Bevestiging houder van Harley Davidson voor de Zumo 660 in de HD kuip:


De Zumo 660 geplaatst in de houder:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Ziet goed uit op die plek.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Vandaag toch maar even naar Waypoint in Vessum gereden, om eens te bekijken of ik beslist de motorkaarten opnieuw moet kopen omdat mijn Zumo 550 overleden is, en ik nu een nieuwe Zumo 660 heb.
Kost toch weer een kleine €150,-- om alles weer opnieuw aan te schaffen, aangezien de kaarten apparaat gebonden zijn. Tot mij verbazing deden ze niet moeilijk, en kreeg ik direct nieuwe unlock-codes, zodat ik de motorkaarten weer op mijn nieuwe laptop en Zumo 660 kon plaatsen. Kosten nul!! :thumbsup:
Zonet de motorkaarten weer op de GPS en computer geinstalleerd en het werkt allemaal weer als vroeger.  :yes6rs:
Kijk... dat is weer service zoals het hoort, en zoals ik het in het verleden ook altijd heb ervaren. Op dat gebied zijn ze bij Waypoint echt overslaanbaar.  :worship-cool: :worship-cool:  :worship-cool:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Dat is inderdaad een super service  :thumbsup:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

En daarom koop ik mijn navigatieapparatuur bij Waypoint en voor ons is de dichtstbijzijnde vestiging inderdaad in Vessem.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Dus voor de tourrit van aanstaande Zondag ( het blijft droog en circa 22°C ), dus gelijk maar weer eens een leuke route met de motorkaart gemaakt.  :yes6rs:
Hij zit alweer in de Zumo 660. :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"