Tips over Noorwegen gezocht

Gestart door HD4ever, 18 november, 2014, 20:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Na vele jaren de Alpenlanden en Middellandse zee regio per motor hebben bezocht, ga ik komend jaar eens de andere kant op.
Aangezien ik nooit in Noorwegen ben geweest, sta ik open voor alle handige tips over een trip naar het Noorden.  :yes6rs:

Hieronder al een overzicht van de geplande 3000 km route!

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

weet niet of je op de bonnefooi gaat ,maar duik niet te laat een Camping op als je rekend op een hytter
deze zijn ze rond 18.00 veelal vol
tanken zal op die route geen probleem zijn, maar sommige onbemande Zapfstelle nemen alleen lokale kaarten (weet ik uit ervaring)  :-X
rij niet te hard (meen ik) :yes6rs:
blijf van de noorse vrouwen af (meen ik ) :mrgreen:
ga op tijd kakken  :yes6rs:

HD4ever

Bedankt voor de info. Ik zal me houden aan je advies.
Ik was trouwens van plan om er een tent trip van te maken, dus met eigen tent ergens in de rimboe. :yes6rs:
Hoe zit het daar met lawaaipijpen en bekeuringen?
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Ik ben 2x met de motor in Noorwegen geweest.
Je hebt in ieder geval de juiste route. want het zuiden van Noorwegen ( het fjorden gebied ) is het mooiste .  Ik zal nog eens zoeken of ik nog wat vind over de door mij gemaakte trips.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

d'r Blieje

In september in het fjorden gebied geweest.

Het is een schitterende omgeving!
Ik zal je lastig vallen met de dingen die mij tegenvielen...
De prijzen zijn bijna het dubbele als bij ons. Zeker alcoholhoudende drank!
Snelheidsovertredingen zijn echter belachelijk hoog. Als rijder heb ik slechts 1x een lasercontrole gezien op 2000 km,
De duo's echter bijna iedere dag.

Dus: neem zelf een litertje whisky of zo mee en rij rustig. Zo zie je ook nog wat van de omgeving.

Ohw ja. Controleer voor je vertrekt nog de vaartijden van de ferry op de Fjorden. Anders kun je op sommige plaatsen verplicht meer dan een uur pauze hebben.


Enjoy!

Blieve lache...8)

QuattroFrits

Citaat van: d'r Blieje op 22 november, 2014, 19:46:50

Anders kun je op sommige plaatsen verplicht meer dan een uur pauze hebben.

Als het er mooi is mag dat eigenlijk de pret niet drukken.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.