Hoe koop jij een motor!

Gestart door @Nippon, 21 februari, 2015, 08:23:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

met je hart of verstand!

ik hoor wel eens van "perfect! maar ik vind 'm niet mooi" en dan kijk ik naar zijn vrouw of vriendin
en dan denk ik bij mezelf nou dat is ook geen feest  :-X
maar goed, ik vink af waarvoor ik 'm wil/ga gebruiken, kijk maar m'n beurs en koop een model dat is z'n laatste productiejaar zit en als 't maar zwart is  :yes6rs:
of ik 'm mooi vind is geen issue  :roll:

QuattroFrits

Ten eerste moet het model mij bevallenen wat anderen ervan denken doet er niet veel toe.
Dan ga ik eens kijken naar vermogen e.d., als dat niet goed is, staan laten en wel goed zou het hem wel eens kunnen worden.
Wat ik nu heb is zoiets, voor mij heel goed, ik ben dik tevreden en laat anderen misschien wel lachen, maar wie het laatst lacht...............
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Tja...tot nu toe...
Een motor die je raakt,in je hart...koop je. Natuurlijk moet hij optisch nog goed uitzien..en motorisch goed zijn. Sommige kwaaltjes neem je voor lief. Ikzelf doe erst wat onderzoek op internet naar het vermogen en de ziektes. Ik kijk al niet naar iets wat onder het gewenste vermogen zit. Het doel...waarvoor gebruik ik hem speelt ook een rol. Soms moet je meer luxe hebben en meerdere motoren kunnen hebben. De FJR was goed en perfect om mee op vakantie te gaan...dat mis ik op de andere motoren wel. Maar sportiviteit miste wel weer. Ff plusse en minne bij elkaar opgeteld en de fjr maar geruild voor een sportievere...de cbr.. Al mijn motoren...4 stuks tot nu toe heb ik met pijn in mijn hart weg gedaan omdat het moest...na ja... De FZ750 wel, maar daar kreeg ik de thunderace voor in de plaats...de thunderace helaas overleden door een ongelukje met een Belg...de X11 zelfde verhaal..behalve die Belg  :mrgreen: toen kwam de fjr...altijd willen hebben maar eenmaal in mijn bezit kon ik er niet op wennen. Vond hem wel mooi en had zeker ook genoeg vermogen,maar sportiviteit miste wel...vandaar de ruil met een CBR..die bevalt nog super..meer vermogen dan ik aankan :yes6rs: of durf aan te gaan.. :shock: Als ik nu moest kiezen voor een andere....ikzouhetnietweten.
OW ja...tijdens de FJR wilde ik een sportievere motor voor erbij...maar het besluit van mijn vriendin heeft me laten besluiten om een lichtere motor te kopen...sportief genoeg..maar als je meer vermogen gewend bent dan is pakweg 85pk tegen 140 a 150 te weinig voor me..laat die maar voor mijn vriendin...als ze het rijbewijs heeft mag ze eerst oefenen op een iets tamme motor. Helaas is ze tijdelijk gestopt met lessen...maar zal zeker verdergaan.

Wat betreft QuattroFrits...wie lacht er? Voor jou is je motor toch goed..wat andere zeggen of denken...pfff...maar dat doe je toch al :yes6rs: ieder zijn meug...zou knap saai worden als iedereen dezelfde motor zou hebben....toch?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: Mounty op 23 februari, 2015, 00:44:33
zou knap saai worden als iedereen dezelfde motor zou hebben....

Dat is wat ik altijd zeg of schrijf, "gelukkig dat smaken verschillen".  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 21 februari, 2015, 09:07:59
Ten eerste moet het model mij bevallenen wat anderen ervan denken doet er niet veel toe.
Dan ga ik eens kijken naar vermogen e.d., als dat niet goed is, staan laten en wel goed zou het hem wel eens kunnen worden.
Wat ik nu heb is zoiets, voor mij heel goed, ik ben dik tevreden en laat anderen misschien wel lachen, maar wie het laatst lacht...............

hoezo.... :shock:

istie roze  :mrgreen:

Busaberke

Citaat van: @Nippon op 21 februari, 2015, 08:23:55
met je hart of verstand!

ik hoor wel eens van "perfect! maar ik vind 'm niet mooi" en dan kijk ik naar zijn vrouw of vriendin
en dan denk ik bij mezelf nou dat is ook geen feest  :-X


:schater: :rofl:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

d'r Blieje

Bij mij gaat het een niet zonder het ander.

Motor is niet alleen hobby maar ook woon/werk.
Bij mij tellen onderhoud en verbruik mee (=nu).
Vandaar nu een R1150GS: cardan, 1:19. En een model dat ik mooi vind!

Vroegah heb ik 100.000 km op een CBR1000F rondgetuft. Deze motor was alleen uitgezocht met het hart.
Ketting, 1:16 als je rustig rijd. Maar wel sneller als de brandweer. (=vreet banden)

...
Blieve lache...8)

HD4ever

Ik rij Harley, dus ik als ik hier beweer dat ik voor de kwaliteit ga, lacht iedereen me uit.  :schater: Dus verstand uitschakelen en lekker shoppen, en gelukkig hoef ik ook niet te weten hoeveel PK of koppel het ding heeft.  :twisted:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"