Onderzoek: Yamaha betrouwbaarste motormerk in de USA

Gestart door HD4ever, 10 april, 2015, 19:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Yamaha betrouwbaarste motormerk USA

9 april 2015

Uit een onderzoek onder 11.000 leden van de Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Reports blijkt, dat met 11% kans op een storing de motorfietsen van Yamaha Motor de meest betrouwbare zijn.

De andere Japanse merken Suzuki, Honda (beiden 12%) en Kawasaki (15%) volgen op korte achterstand. Veel slechtere cijfers zijn er vooral voor BMW, waarbij een eigenaar binnen vier jaar maar liefst 40% kans heeft op een technisch mankement.

Ook Ducati en Triumph eigenaren leren in de USA hun dealers beter kennen, binnen vier jaar hebben ze respectievelijk 33 en 29 procent kans op een probleem waarvoor ze langs moeten komen. Victory en Harley-Davidson vormen de middenmoot, al doet Polaris-merk Victory het daarbij wel beter dan Harley.

Consumer Reports gebruikte voor haar onderzoek de gegevens van 12.300 motoren, die tussen 2008 en 2012 gekocht zijn, waarbij zo'n 3000 reparaties uitgevoerd moesten worden.

Uit het onderzoek bleek dat de eigenaren van de betreffende motoren gemiddeld 342 dollar uitgaven aan reparaties, waarbij het opviel dat eigenaren van cruisers minder geld kwijt waren dan die van andere modellen, waarbij eigenaren van driewielers zoals die van Can-Am de meest gerepareerde categorie vormden.

De meeste reparaties hebben te maken met het elektrische systeem (24%), accessoires (19%) en de remmen (18%). Consumer Reports vroeg ook naar de tevredenheid van de kopers, daarbij won Victory met 80% van de eigenaren die aangaven weer een motor van dit merk te kopen, gevolgd door Harley-Davidson (72%) en Honda (70%).

Bron: www.Nieuwsmotor.nl
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 10 april, 2015, 19:03:56

Uit een onderzoek onder 11.000 leden van de Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Reports

:shock: Wonen daar dan maar zo weinig mensen of had niemand zin om mee te doen ?  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Och ja, het is maar een onderzoekje, maar dat geeft toch aan wat mensen van hun motor denken en welke ervaringen ze hebben met storingen. Ik denk echter dat iedereen het merk wat hij zelf onder zijn kont heeft, het beste vindt. Het is maar net wie je vraagt. :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Ik heb al heel wat jaartjes Honda's onder mijn kont, zover ik weet nog nooit problemen gehad.
Maar............. het zou toch zomaar een keer kunnen gebeuren.  :roll: (hopelijk nooit)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 11 april, 2015, 09:31:33
Ik heb al heel wat jaartjes Honda's onder mijn kont, zover ik weet nog nooit problemen gehad.
Maar............. het zou toch zomaar een keer kunnen gebeuren.  :roll: (hopelijk nooit)

Mijn ervaring met Honda is redelijk. Ik heb ooit nog de VF750 Sabre gereden, maar die hadden destijds koelproblemen aan de achterste cilinders. Kawa was 3 keer ( Vulcan, Vulcan en Zehpyr ) alleen maar ellende voor me. Van de 4 Jappen zou ik ook nu nog voor Honda kiezen. Maar voorlopig hou ik het bij mijn HD trilplaat. Doet het altijd perfect, zolang je ook maar goed onderhoud blijft doen.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Ik heb een oude Yamaha gereden...2 jaar zonder problemen.. (fz750 1989)
.........nog een yamaha gereden..ook een jaar of 2 zonder problemen op een kapotte accu na...(thunderace 2000)
.........een Honda...met een klein euveltje dat door de sportuitlaat kwam..verder geen problemen. ook 2 jaar zoiets. (x11 2000)
........weer een yamaha, maar die beviel niet zo goed kwa rijden. maar geen problemen gehad.. (FJR 2001)
en nu weer een Honda...tot nu toe ook zonder problemen.

Verder een suzuki gehad, maar te weinig op gereden om problemen te krijgen....(GSX600F 2005) en een kawasaki ... maar ook daar nauwelijks op gereden..(GPZ500S 1997)

kortom...nog geen problemen gehad met de jappen, al lees je op internet dat daar evengoed problemen mee kunnen zijn. Daarbij, hoe zou zo'n onderzoekje gaan...5 Yamaha,120 BMW's en 18 Hondas....logies dat daar dan meer problemen zijn met de BMW's..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: Mounty op 12 april, 2015, 07:34:46
Daarbij, hoe zou zo'n onderzoekje gaan...5 Yamaha,120 BMW's en 18 Hondas....logies dat daar dan meer problemen zijn met de BMW's..

Dat vroeg ik mij enkele posts geleden ook al af, 11000 leden, waarvan misschien 6000 leden met een motorrijbewijs en dan misschien 150 leden met een motor, waarvan weer 2 met een Yamaha enz.
Wat is 11000 op vele miljoenen, net niets.

Dus dit onderzoek slaat volgens mij nergens op.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

je moet kijken naar %, niet naar de absolute aantallen

als iemand uit de werkplaats mij verteld, ik heb 6mm verschil !
zeg ik "leuk " hoeveel % is dat
is dat 50% of 0.05% nogal een verschil

QuattroFrits

En als ze zeggen "je hebt 25% verschil" dan vraag je, denk ik, toch wel "hoeveel mm is dat" ? en dan zegt de monteur weer "6mm".
Dus als ik zeg 1000 personen dan is waarschijnlijk de vraag "van de hoeveel" ? en dan moet ik weer zeggen "vele miljoenen".
Ik weet dus helaas géén percentage, moet ik eerst de totale bevolkingsaantallen weten.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

d'r Blieje

Vind dat je moet weergeven hoeveel problemen per 10.000 gereden km of iets dergelijks.
Waarschijnlijk zijn alle Yami rijders zondagsrijders die alleen ff bij oma op bezoek gaan (10 km verder): 3120 km op drie jaar.
en zijn alle BMW rijders commuters (woon/werk) die iedere dag minstens 100 km rijden: 64.200 km per jaar zonder tourtochtjes.

Dus wie krijgt er eerder met problemen te maken?

Heerlijk he, statistieken!

Ook bij Honda zijn er modellen met specifieke problemen. Bij mijn Varadero 2x de stator van de dynamo moeten vervangen...
En zo zal ieder merk zijn zwakheden hebben.
Blieve lache...8)