Eerste Nederlandse GP-podium in 22 jaar op motoren

Gestart door R-yen, 06 september, 2016, 16:27:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R-yen

Bo Bendsneyder, de Max Verstappen van de Moto3-klasse
GISTEREN, 06:18MOTORSPORT

Bo Bendsneyder RED BULL CONTENT POOL
In je debuutjaar in de Moto3-klasse meteen op het podium eindigen, en dan ook nog onder de vlag van Red Bull. Dan is de vergelijking met Formule 1-ster Max Verstappen al snel gemaakt, merkte de 17-jarige Bo Bendsneyder nadat hij zondag bij de GP van Groot-Brittanniƫ als derde over de streep was gekomen.

"Ja, ik word best vaak Max genoemd door collega's. Dat is zeker mooi", zegt de jonge motorcoureur die zondag zonder champagne op het podium van Silverstone stond. Want daar is hij met zijn 17 jaar nog te jong voor. Maar dat betekent niet dat Bendsneyder geen slokje heeft genomen om het te vieren. "In de box, stiekem."
00:00      05:29
Bendsneyder: had zeker kans om te winnen

De 17-jarige motorcoureur eindigde als derde op het circuit van Silverstone. Maar er had misschien wel meer in gezeten, vertelt hij in NOS Langs de Lijn.
Kans op de overwinning

Vlak voor het einde van de race reed Bendsneyder zelfs even op de eerste plaats. Misschien had hij zelfs wel kunnen winnen. "De kans zat er zeker in", zegt hij in NOS Langs de Lijn. Maar hij gunde zijn ploeggenoot en leider in het kampioenschap Brad Binder de overwinning.

Bendsneyder knap derde in Moto3 op Silverstone NLVideo afspelen 02:50
"Ik heb zeker geen teamorders gekregen. Maar in mijn achterhoofd zat wel dat hij de punten voor het kampioenschap harder nodig heeft dan ik", zegt Bendsneyder over zijn Zuid-Afrikaanse ploeggenoot.

"En ik vond het gewoon al geweldig om in mijn eerste jaar een podiumplaats te kunnen pakken. Het was al super dat dat lukte. En hij was ook supersterk, waardoor het ook lastig werd. Wie weet kan ik hem in de toekomst wel een keer passeren."

(bron: nu.nl) klik hier voor het oorspronkelijke arikel met mooi filmpje

HD4ever

'De Jeugd heeft de toekomst' zeggen ze dan !  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.