Hoe je GPS favorieten op je smartphone plaatsen?

Gestart door HD4ever, 01 maart, 2017, 17:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Zoals veel motorrijders die met GPS rijden gedurende het seizoen, verzamel je in de loop van de tijd leuke plaatsen die in je GPS als favoriet of waypoint worden aangemaakt. Met het programma Basecamp kan men die uit de GPS halen en zichtbaar maken. Sla deze via de 'exporteren' optie gewoon even op als .gpx file op je PC of laptop. Nu zet men de .GPX file om naar een Google Earth .KML file met behulp van bijvoorbeeld het programma JaVaWa RTWtool.
De .KML file die nu is aangemaakt kan je in Google Earth alsook in Google maps zichtbaar maken, waarna je de gegevens in je smartphone of op PC dan opslaat als een Google maps kaart. Open je toekomstig op een PC of smartphone Google Earth of Google Maps, kun je via het hamburger menu links al je favorieten in de landkaart zien staan. Enige limiet is dat je maar 2000 van die punten kan overzetten. Easy toch?
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

R-yen

Ik ben onlangs geswitched van garmin naar tomtom, daar gaat het toch een stukje makkelijker dankzij tomtom mydrive. Je kunt routes plannen vanaf de pc, smartphone of tomtom zelf (incl. routepunten/favorieten) en deze worden via internet gesynchroniseerd. De Tomtom hoef je dus niet meer aan de pc te hangen of zo, die verbind met internet via bluetooth met je smartphone. Tevens wordt file- en flitsinformatie op deze manier zo actueel mogelijk getoond.

HD4ever

Tja, sommige mensen zweren op een Iphone en de Adroid gebruikers kotsen erop. Zo is het ook met de GPS systemen. Ieder zijn meug zou ik zeggen.
Onlangs heb ik een Basecamp avond gegeven, waarbij beide kampen aanwezig waren. Het verliep rustig zonder slaande ruzie.  :mrgreen:
Zelf ben ik Garmin fan omdat de Onroute motorkaarten die ik erop heb staan toch nog net iets gelikter zijn dan de kronkelroutes van TomTom. Wat ik beslist niet nodig heb is Wifi, GPS, NFC of andere protocollen om mijn GPS aan een smartphone, cloud of tablet te koppelen. Dat vreet batterrijen, en die power gebruik ik liever om leuke opnames te maken. Ik maak mijn vakantie routes thuis aan de PC en klaar is kees. Onderweg hoef ik alleen de routes op te starten en verder niets. :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

R-yen

De nieuwe TomToms (met de laatste firmware update) kunnen gelukkig inmiddels ook goed overweg met de in basecamp gemaakte routes. Ik heb de switch met name gedaan omdat ik meestal op de bonnefooi wat ga rijden en je met de "spannende route" functionaliteit heel snel leuke routes krijgt. Laatste meerdaagse tripje viel op dat mijn garmin met de (wel verouderde) onroute kaart niet de leuke kronkelwegen pakte die de TomTom van m'n maat wel aangaf. Was ook wel een budget Garmin (Zumo 210) die erg veel tijd nodig had voor routeberekening e.d...

Ben het zeker met je eens dat je met Basecamp hele mooie routes kunt maken. Daar heb ik ook vaker mee gestoeid  :thumbsup:.