BOSCH Super 4Die Super 4-Zündkerze von Bosch unterscheidet sich von herkömmlichen Zündkerzen durch vier symmetrisch angeordnete Masseelektroden, eine versilberte Mittelelektrode aus einer Chrom-Nickel-Legierung mit eingeschlossenem Kupferkern und einen bereits für die gesamte Nutzungsdauer eingestellten Elektrodenabstand.
wie kan mij uitleggen wrom de Brisk gloeivonkbougies de Beemer Single-sparks beter rond laat lopen; Heb er nu weer een tijdje de originele NGK inzitten en voorheen altijd de Brisk gehad; ik ga toch weer terug naar de Brisk ondanks dat ze vrij snel "op" zijn (7K) en dat ze stervensduur zijn in verhouding.Het verschil is duidelijk merkbaar; motor loopt veel beter rond, lijkt sterker in het middengebied en (bijna) geen KFR wat ik bedoel; ik zie ook wel dat ze anders zijn: maar hoe werkt het? en zijn er nog andere bougies die dit ook voor mekaar kunnen krijgen (en wellicht goedkoper zijn) dus is er een alternatief??...........
tevreden over die bosch super 4?? KFR en koud-start-loop?? er schijnen trouwens verschillende "warmtes" hierin te krijgen? welke is de goeie? idee?...........
Citaat van: "Dwars"tevreden over die bosch super 4?? KFR en koud-start-loop?? er schijnen trouwens verschillende "warmtes" hierin te krijgen? welke is de goeie? idee?...........als je teveel KRF neigingen hebt dan schijnt 't al te helpen als je dikkere buizen voor je injectie zet ( teminste zie er veel 4kleppers ermee rondrijden)