einde seizoen

Gestart door HD4ever, 29 oktober, 2017, 10:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Zo.... de laatste echte tourritten zitten er weer op voor dit jaar.  Afspraak gemaakt voor groot onderhoud zodat, als de brommer in het voorjaar weer ontwaakt, hij weer in technisch perfecte staat is.  :yes6rs:
Dit jaar maar erg weinig 'buitenlandse' kilometers gemaakt, dus dat is erg droevig.  :-\ Dat moet beter komend jaar.  :naughty:
Tis nog rustig hier..... zelf Frits is stilgevallen. Halloooooo ........ ben je er nog?  :behindsofa:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Ik ben er nog steeds, elke dag, ik kijk ook steeds of er iets nieuws te lezen valt, maar nee hoor, weinig tot niets en tegen mezelf praten wil ik nog even mee wachten tot mijn weet ik hoeveelste jaar.
Ik blijf hier gewoon iedere dag komen en ben altijd blij als jij er ook weer eens wat leven in probeert te pompen.
Samen lukt dat misschien nog wel eens.
Mijn fietske blijft gewoon, net als ieder jaar, stand by staan, de hele winter door en of hij gebruikt wordt zien we dan wel weer.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Hé Frits. Je houdt goed stand hier aan het front.  :-X

Binnenkort een nieuwe voorband op de motor, en uiteraard weer de nodige liters olie e.d. en dan kan hij aan de acculader tot na de winter.  :cry:
Komende dagen dan eens de (motor)vakantie planning voor 2018 in elkaar zetten.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Ik blijf hier stand houden, tot de dood ons scheidt.

Nieuwe banden heb ik dit jaar in het begin van het seizoen al er op laten leggen en nieuwe olie staat klaar voor het begin van het komende seizoen.
Ik heb hem aan de druppellader hangen zodat ik hem eventueel altijd kan gebruiken, ook indien nodig in de winter.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Gisteren dan de motor weer naar huis gehaald met de nodige nieuwe onderdelen met o.a. nieuwe remblokken, voorband, luchtfilter, en meer van dat ( dure ) moois.
door mijn monteur ook nog een kleine kijkoperatie laten uitvoeren om de nokkenas kettingspanners te laten checken, maar die waren nog dik in orde, dus dat was het dan voor dit jaar.
Natuurlijk nog bij een frisse rit met 6° en een flauw zonnetje, nog een flink blokje omgereden, want de komende maanden staat de brommer stil. :cry:
In elk geval staat hij weer laar voor het komend seizoen.  :yes6rs:
Met de Feestdagen maken we alweer een planning voor komend jaar. Hopelijk tref ik het dan iets beter met het weer dan dit jaar.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 26 november, 2017, 15:04:13
Hopelijk tref ik het dan iets beter met het weer dan dit jaar.  :mrgreen:

Dat hoop ik toch voor je (jullie).  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Toledo

De Bmw staat in de stalling, en de oude Honda CB550k3 heb ik afgelopen week verkocht. ivm mijn gezondheid is er niet veel gereden. Hopen op een beter jaar
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

QuattroFrits

En dan natuurlijk ook een veel betere gezondheid.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Tja, voor mij is nu al einde seizoen wegen technische problemen. Mijn bak-as lager is defect geraakt en de brommer maakt intern erg lelijke geluiden als ik hem in zijn vrij zet.  :no: Binnenkort moet hij voor een zware operatie naar de techneuten, waarbij hij dan gelijk een volledig intern onderzoek ondergaat. Daarna dan nog een aantal externe behandelingen zodat hij weer helemaal fit is voor volgend seizoen. ;)
Jammer dat hierdoor een geplande buitenlandse trip niet kan doorgaan.  :(
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 13 september, 2018, 08:21:34
Jammer dat hierdoor een geplande buitenlandse trip niet kan doorgaan.  :(
Dit is inderdaad jammer.

In ieder geval beterschap voor je fietske.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Sjeng

Citaat van: HD4ever op 13 september, 2018, 08:21:34
Tja, voor mij is nu al einde seizoen wegen technische problemen. Mijn bak-as lager is defect geraakt en de brommer maakt intern erg lelijke geluiden als ik hem in zijn vrij zet.  :no: Binnenkort moet hij voor een zware operatie naar de techneuten, waarbij hij dan gelijk een volledig intern onderzoek ondergaat. Daarna dan nog een aantal externe behandelingen zodat hij weer helemaal fit is voor volgend seizoen. ;)
Jammer dat hierdoor een geplande buitenlandse trip niet kan doorgaan.  :(

Vervelend voor je Wim  :(

Daarom heb ik nog altijd mijn back-up bike (pan european)
God Forgives, I Don't

HD4ever

Komende week wordt er flink gesleuteld aan mijn motor, voor de noodzakelijke reparaties en onderhoud, dus iedere morgen zie ik nu een lege plek in de garage waar de motor normaal staat, en dat valt niet echt mee. :-\ Mischien toch eens gaan denken aan een tweede motor, zoals we vroeger ook hadden. :mrgreen:

Anyway, de winter komt eraan en dan valt er toch niet echt veel meer te rijden. Terugkijkend heb ik dit jaar meerdere geplande motor trips moeten laten schieten wegens weersomstandigheden, werk of motorpech, maar dat hebben we zelf niet altijd in de hand.  :dunno: Dat moet volgend jaar dan weer beter. De tijd zal het leren.  :yes6rs:


"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 10 november, 2018, 14:25:47
dus iedere morgen zie ik nu een lege plek in de garage waar de motor normaal staat, en dat valt niet echt mee.

Je mag best wel eens op ziekenbezoek gaan bij het motorke, zal deze best leuk vinden.  :yes6rs:
Of de doktoren dat leuk vinden, zo lang hij onder het mes is, weet ik niet.  :mrgreen:

In ieder geval, succes er mee.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 11 november, 2018, 07:30:43

In ieder geval, succes er mee.

Bedankt Frits ! Ja, het is goed mis. De versnellingsbak as is stuk gelopen en heeft daarbij uiteraard alle lagers in de vernieling geholpen.
De bak is er inmiddels uit, dus nu wachten op onderdelen. Mogelijk moeten nog onderdelen uit de USA komen, dus effe afwachten.  :?
Hopelijk krijgen ze de nieuwe ingewanden weer geplaatst en is de brommer nog dit jaar terug bij het baasje.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Klinkt niet helemaal positief, maar toch van harte beterschap en een zeer spoedig (en goedkoop) herstel.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.