einde seizoen

Gestart door HD4ever, 29 oktober, 2017, 10:47:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 19 november, 2018, 16:17:34
Klinkt niet helemaal positief, maar toch van harte beterschap en een zeer spoedig (en goedkoop) herstel.

Bedankt Frits.  :thumbsup:  Nou, dat goedkoop kunnen we wel vergeten  :cry:
Vrijdag was de motor weer terug bij het baasje. Twee kogellagers, een naaldlager, de hoofdas en een steekas vervangen, dus feitelijk rij ik nu met een nieuwe versnellingsbak rond, aangezien de helft van de onderdelen zijn vervangen.  :mrgreen: Tevens maar direct alle onderhoud laten uitvoeren, zodat ik voor het voorjaar 2019 weer startklaar ben.
Verder was er nog een terugroep actie van Maart 2018 door HD, om de rem-olie te vervangen. Dus die is nu ook vers. :schater:
Dus gisteren nog een proefrit gemaakt. Even de motor goed warm gereden, zodat de verse olie lekker wordt rondgepompt, en daarna de tank tot aan de dop afgevuld. Nu staat hij weer aan de druppellader tot na de winter.  :?
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Tot nu toe is er nog geen winter geweest, lijkt wel nazomer.
Ik heb in ieder geval wel al een nieuwe motorjas gekocht en de broek volgt nog.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 03 december, 2018, 16:41:20
Tot nu toe is er nog geen winter geweest, lijkt wel nazomer.
Ik heb in ieder geval wel al een nieuwe motorjas gekocht en de broek volgt nog.

Een nieuwe leren broek moet ik ook nog kopen. Die is nu 20 jaar oud en versleten. Ik heb in Duitsland een zaak gevonden die alle maten en modellen leren motorkleding op voorraad heeft, maar dat is niet net langs de deur.  :no: Bij Motorport en Louis hebben ze in elk geval niet wat ik zoek.  :-\
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

In leren kleding vind ik ook hier in de buurt niet echt wat ik zoek.
Ik heb een waterdichte jeans-motorjas (Trilobite Agnox) gekocht met veel kevlar verstevigingen er op en er aan.
De broek ben ik aan het twijfelen tussen een waterdichte jeans-motorbroek (Trilobite Agnox) en een extra stevige jeans-broek geheel met Dyneema-vezel doorweven (Pandomoto SteelBlack)
Dyneema is vele malen sterker als Kevlar.
Zoals je ziet of leest wil ik langzaam van het hete leer afstappen en een wat koelere kledingsoort kiezen, ik rij niet meer zoveel en dit moet dus kunnen, en wat veiligheid betreft zijn ze net zo goed.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.