Hoofdmenu

Honda blackbird

Gestart door Ger001, 08 januari, 2018, 20:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ger001

Hi all
Sinds kort in bezit van een Blackbird. Met welke bougie sleutel moet ik gebruiken weinig plek en ze zitten behoorlijk diep.
Bvd voor jullie reacties





QuattroFrits

Ik ken de Blackbird niet maar normaal gesproken doe je dit met de bijgeleverde sleutel, met welke bougie weet ik ook niet.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

#2
Citaat van: google
Welke Bougiesleutel heeft u nodig? Voor de NGK bougies is dit afhankelijk van de eerste of de eerste 2 letters van het type bougie:

    A = 25.4 mm
    B = 21 mm
    C = 16 mm
    D = 18 mm
    E = 13 mm
    AB = 21 mm
    BC = 16 mm
    BK = 16 mm
    DC = 16 mm


Ik vermoed 16 mm , dan zou ik een zo smal mogelijke dop kopen voor op de ratel. (met verleng stuk tussen dop en ratel voor de afstand)

Bijv.

https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-bougiedop-16-mm-1-2-inch-12-7-mm/p/B401008


Het zou me overigens niet verbazen als je de tank ietwat moet liften voor er goed aan te komen.  Anders google eens op  'spark plug removal honda blackbird' wellicht kom je op youtube intstructie video's tegen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Welkom op MFL Ger.  :thumbsup:

Toch wel raar dat men tegenwoordig een halve motor moet slopen om een paar bougies of een lampje te kunnen wisselen. :-X
Tja, wie mooi wil zijn moet lijden !  :mrgreen:  Die Blackbird ziet er niet verkeerd uit. Heeft iets weg van een kleine Pan European.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Ik zal eens gaan googelen, dan kan ik me ook een voorstelling maken.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

Ik vind een CBR Blackbird, is het er zo een ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Ger001

Ben terug gegaan naar waar ik hem gekocht heb. Naar ten Kate in nieuw leusen. We / ze dachten de bougies maar het kon ook dit of dat zijn..leuk om te kiezen what to do..
Een vriend van mij was gelukkig bereidt om met zijn bus te rijden :worship-cool: het nakijken daar was gelukkig onder garantie.  Vandaag een stuk gereden loopt weer prima gelukkig. In de toekomst heb ik dus een enorm lange bougie sleutel 16mm nodig. Was zelf begonnen met sleutelen. Benzine eruit tank kantelen luchtfilter eruit. Airbox eraf..een hele klus.