Hoofdmenu

enduro/offroadbanden

Gestart door The Dominator, 24 november, 2005, 11:16:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "hayasjeelski"wat is een goede band waarmee je en een keertje lekker door het veld kan baggeren en tevens ook een beetje comfortabel/slijtvast is als je er snelweg mee doet......

T63

Kenda Trakmaster als je niet teveel asfalt doet, is veel beter voor offroad en zeer goede prijs/kwaliteit.

The Dominator

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "hayasjeelski"wat is een goede band waarmee je en een keertje lekker door het veld kan baggeren en tevens ook een beetje comfortabel/slijtvast is als je er snelweg mee doet......

T63

Kenda Trakmaster als je niet teveel asfalt doet, is veel beter voor offroad en zeer goede prijs/kwaliteit.

doe toch wel flink wat asfalt en heb geen zin om elk weekend mn velgen te wisselen, dus beter een alternatief wat voor beide opties goed werkt!
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Sirkwietjuh

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "hayasjeelski"wat is een goede band waarmee je en een keertje lekker door het veld kan baggeren en tevens ook een beetje comfortabel/slijtvast is als je er snelweg mee doet......

T63

Kenda Trakmaster als je niet teveel asfalt doet, is veel beter voor offroad en zeer goede prijs/kwaliteit.

Klopt hier heeft Schmetzke dus wel een punt.
Deze zaten onder mijn tt600 maar als je inderdaad nogal wat asfalt doet zijn ze toch wel vrij snel weg  :!:
Maar inderdaad voor een beetje offroad raggen wel een goede band voor mij persoonlijk dan he  :wink:  aangezien mijn offroad kwaliteiten ook al niet zo heel veel voorstellen :roll: (ik lig er meer naast dan dat ik erop zit )
Fuck the system !!!

The Dominator

Citaat van: "Sirkwietjuh"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "hayasjeelski"wat is een goede band waarmee je en een keertje lekker door het veld kan baggeren en tevens ook een beetje comfortabel/slijtvast is als je er snelweg mee doet......

T63

Kenda Trakmaster als je niet teveel asfalt doet, is veel beter voor offroad en zeer goede prijs/kwaliteit.

Klopt hier heeft Schmetzke dus wel een punt.
Deze zaten onder mijn tt600 maar als je inderdaad nogal wat asfalt doet zijn ze toch wel vrij snel weg  :!:
Maar inderdaad voor een beetje offroad raggen wel een goede band voor mij persoonlijk dan he  :wink:  aangezien mijn offroad kwaliteiten ook al niet zo heel veel voorstellen :roll: (ik lig er meer naast dan dat ik erop zit )

ik dus nog geen ervaring... maar kunnen ns op de louwberg (en zo verder belsj in) gaan raggen als ik mn nieuwe bandjes heb!! met de trialwings stond ik na 3 meter gras al dwars, daarna maar op de weg gebleven.....
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Schmetzke

Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "hayasjeelski"wat is een goede band waarmee je en een keertje lekker door het veld kan baggeren en tevens ook een beetje comfortabel/slijtvast is als je er snelweg mee doet......

T63

Kenda Trakmaster als je niet teveel asfalt doet, is veel beter voor offroad en zeer goede prijs/kwaliteit.

doe toch wel flink wat asfalt en heb geen zin om elk weekend mn velgen te wisselen, dus beter een alternatief wat voor beide opties goed werkt!

Eigenlijk kan dat niet, het is of het een of het ander. In jou geval zou ik voor de T63 gaan. Pak je iets met gladder profiel dan kun je op het offroad weer niks, zeker in de winter niet.

The Dominator

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "hayasjeelski"wat is een goede band waarmee je en een keertje lekker door het veld kan baggeren en tevens ook een beetje comfortabel/slijtvast is als je er snelweg mee doet......

T63

Kenda Trakmaster als je niet teveel asfalt doet, is veel beter voor offroad en zeer goede prijs/kwaliteit.

doe toch wel flink wat asfalt en heb geen zin om elk weekend mn velgen te wisselen, dus beter een alternatief wat voor beide opties goed werkt!

Eigenlijk kan dat niet, het is of het een of het ander. In jou geval zou ik voor de T63 gaan. Pak je iets met gladder profiel dan kun je op het offroad weer niks, zeker in de winter niet.

kan komend weekend de TKC80's al ns testen, eerst eens kijken wat dat doet! in voorgaande reacties staat dat er wel tussenwegen bestaan dus is niet zo zwartwit als jij beschrijft, maargoed........ de tijd zal ut leren  :P
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Schmetzke

Citaat van: "hayasjeelski"
in voorgaande reacties staat dat er wel tussenwegen bestaan dus is niet zo zwartwit als jij beschrijft

Ja ik heb er ook tataal geen verstand van. Waar bemoei ik me eigenlijk mee.

Citaat van: "Zwerver"
De Conti TKC80 is denk ik de beste mix tussen een band die het behoorlijk goed doet op asfalt, en ook in niet te zwaar en glad terrein aardig rijd. Maar uit ervaring weet in intussen dat ie in de Limburgse klei al snel aan zijn limiet komt; is een mooi alternatief wanneer je vooral
droge gravel paden rijd of niet te diep zand.

:roll:

Zwerver

Wat betreft de tussenwegen, eigenlijk bestaan die niet... en toch weer wel...

Een band die lekker rijd op asfalt, dus liefst met veel rubber op de weg
zal in het terrein niet echt een pretje zijn. Een band die in het mulle zand, blubber, sneeuw het goed doet vanwege zijn stevige noppen met genoeg ruimte ertussen om niet vol te lopen zal op de weg geen pretje zijn.

De tussenweg zal dus altijd een compromis zijn tussen asfaltgedrag en terreingedrag, en per rijder+motor+voorkeur meer of minder overhellen naar asfaltgericht of offroadgericht.
Wil je voor je plezier meer de blubber in, zul je dus op de koop toe moeten nemen dat betere noppen een stuk onrustiger rijden op de weg en sneller slijten.

Voor de zware GS ligt bij mij de grens bij de TKC80 en Karoo; deze noppen gedragen zich nog enigzins op asfalt. Heb wel eens proefgereden op een GS met MEFO Stonemaster achter /Pirelli MT21 voor;
veel beter in het terrein dan mijn banden, maar op de weg was er voor mij niet mee te rijden; de te lange noppen gaven een erg onrustig weggedrag en erg weinig grip.
Bij de XTZ, die een kilotje of wat lichter is, heb ik iets meer offroadgerichte banden met wat langere noppen, de MT21.
In het terrein echt een lekkerder band dan de TKC of Karoo, en op asfalt
na wat gewenning nog aardig rijdbaar, zolang je niet probeert te rijden als met een wegband; vroeg het gas erop in korte bochten geeft vrij vlot een uitbrekend achterwiel.

De tussenweg  die voor beiden echt goed is, is dus eigenlijk niet te vinden, buiten de banden die op de Triumph's in MI  werden gebruikt; deze kregen spontaan noppen bij het verlaten van het asfalt, en ze verdwenen weer bij het verlaten van het terrein. Lang naar gezocht, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Heb je niet de luxe van een 2e set wielen of zelfs een tweede motor,
dan is de TKC80 denk ik voor beginnende of rustiger offroaders een aardige tussenweg. Karoo is offroad iets lekkerder, maar maakt op de weg een hoop lawaai. Krijg je de smaak van het offroaden te pakken
en neem je wat minder asfalt gedrag op de koop toe, is de MT21 of T63
dus een aardige tussenweg.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Schmetzke

Citaat van: "Zwerver"Wat betreft de tussenwegen, eigenlijk bestaan die niet... en toch weer wel...

Een band die lekker rijd op asfalt, dus liefst met veel rubber op de weg
zal in het terrein niet echt een pretje zijn. Een band die in het mulle zand, blubber, sneeuw het goed doet vanwege zijn stevige noppen met genoeg ruimte ertussen om niet vol te lopen zal op de weg geen pretje zijn.

De tussenweg zal dus altijd een compromis zijn tussen asfaltgedrag en terreingedrag, en per rijder+motor+voorkeur meer of minder overhellen naar asfaltgericht of offroadgericht.
Wil je voor je plezier meer de blubber in, zul je dus op de koop toe moeten nemen dat betere noppen een stuk onrustiger rijden op de weg en sneller slijten.

Voor de zware GS ligt bij mij de grens bij de TKC80 en Karoo; deze noppen gedragen zich nog enigzins op asfalt. Heb wel eens proefgereden op een GS met MEFO Stonemaster achter /Pirelli MT21 voor;
veel beter in het terrein dan mijn banden, maar op de weg was er voor mij niet mee te rijden; de te lange noppen gaven een erg onrustig weggedrag en erg weinig grip.
Bij de XTZ, die een kilotje of wat lichter is, heb ik iets meer offroadgerichte banden met wat langere noppen, de MT21.
In het terrein echt een lekkerder band dan de TKC of Karoo, en op asfalt
na wat gewenning nog aardig rijdbaar, zolang je niet probeert te rijden als met een wegband; vroeg het gas erop in korte bochten geeft vrij vlot een uitbrekend achterwiel.

De tussenweg  die voor beiden echt goed is, is dus eigenlijk niet te vinden, buiten de banden die op de Triumph's in MI  werden gebruikt; deze kregen spontaan noppen bij het verlaten van het asfalt, en ze verdwenen weer bij het verlaten van het terrein. Lang naar gezocht, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Heb je niet de luxe van een 2e set wielen of zelfs een tweede motor,
dan is de TKC80 denk ik voor beginnende of rustiger offroaders een aardige tussenweg. Karoo is offroad iets lekkerder, maar maakt op de weg een hoop lawaai. Krijg je de smaak van het offroaden te pakken
en neem je wat minder asfalt gedrag op de koop toe, is de MT21 of T63
dus een aardige tussenweg.


Zwerver

Citaat van: "Schmetzke"

:?:


@Hayasjeelski:

En de tkc's al geprobeerd?
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

The Dominator

Citaat van: "Zwerver"
Citaat van: "Schmetzke"

:?:


@Hayasjeelski:

En de tkc's al geprobeerd?

neej helaas, heb door omstandigheden de dominator vrijdag in Brussel laten staan (liep toch nog krom zaterdag) vrijdagavond gaat ik terug naar maastricht en dan zitten ze er zo onder  8)  8)  gaat ik eens effe in de modder ploeteren :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

TTigertje

Citaat van: "Zwerver"
De tussenweg  die voor beiden echt goed is, is dus eigenlijk niet te vinden, buiten de banden die op de Triumph's in MI  werden gebruikt; deze kregen spontaan noppen bij het verlaten van het asfalt, en ze verdwenen weer bij het verlaten van het terrein. Lang naar gezocht, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.


Huh? Wat bedoel je met Triumph's in MI.......... :?:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

TTigertje

OOOOOOOOOH DIE!

Nee die passen idd niet op een Beemer....... :nana9oi:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.