Hoofdmenu

Bridgestone BT-014

Gestart door Rookie, 08 september, 2005, 22:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rookie

Toen ik vorig jaar mijn Yamaha Thundercat kocht zat er achter een nieuwe Bridgestone BT-010 op waar ik meer dan 7000 km mee heb gereden. Maar toen was ie ook versleten tot op het ijzer. Voor had ik een Dunlop ??? en die was echt waardeloos.  :evil:

In April 2005 heb ik een nieuwe set BT-014 erop laten leggen en stuurde de cat echt super. Ik had het idee dat veel meer grip had op het voorwiel. Na  2500 km en een circuitcursus op Zolder in regen was mijn achterband helemaal versleten.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Omdat mijn voorband nog goed was heb ik toch weer een BT-014 gekozen. De nieuwe achterband schijnt het iets beter te doen tot nu toe. Na ongeveer 2000 km ziet ie er nog redelijk uit. Maar ik moet het eerst nog zien hoe lang ie het echt vol gaat houden.

Als deze set versleten is ga ik toch een setje Michelin Pilot Power proberen. Die zouden langer mee moeten gaan en zouden meer grip moeten hebben zowel droog als in het nat.

Hakinnen

Michelin Pilot Power gaat langer mee dan de Bridgestone BT014

wat de beste is?  zijn de meningen over verdeelt zoals gewoonlijk.
Ik persoonlijk "zweer"voor wat betreft straatbanden bij de Pilot-Power.

Je schrijft dat je er tevens een circuitdagje mee gereden hebt? Alé, dan gaat het snel he.  Ik was afgelopen maand op Zolder met een rijmaatje en die had ook een nieuw setje BT-014 onder zijn K5. na vier x twintig minuten rijden was de achterband compleet aan gort.

:wink:

Rookie

Helaas heeft mijn Thundercat 'iets' minder pk's en koppel dan de Soes K5.
En als ik een setje banden op Circuit Zolder moet verslijten zullen mijn ronde tijden toch ook iets sneller moeten. :oops:

Ik ben nu wel op het niveau dat ik een motor kan verslijten op een dagje circuit, als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Mijn voorband zag er wel uit alsof ie door de gehaktmolen gehaald was, vooral omdat er al veel rubber op de baan lag. Hoe zat het met de voorband van de Soes?

Schmetzke

Ik heb nu ook een Pilot Power achteraan. Is inmiddels m'n 6e achterband dit seizoen.

Ik heb zowel bt-014 als Pirelli Diablo als Supercorsa en Metzler Rennsport erop gehad. Allemaal erg goede banden, de 014 is het minst geschikt voor SM, wordt niet warm genoeg op straat, te weinig grip bij droog weer, te harde band. Rennsport en Supercorsa zijn beiden ONGELOFELIJK goed, wel erg snel op. Diablo en PilotPower zijn zeer goed vergelijkbaar, de Michelin geeft net iets meer feedback. Diablo ging ook vrij lang mee, maar kan nog niks zeggen over de duurzaamheid van de Michelin.

Als voorband rij ik nooit meer met iets anders als de Supercorsa SC1.

eddie

Ik heb ook de BT's

Heb nog geen andere ervaring dus kan helaas geen mening over een andere band geven.

Gewoon uitproberen zou ik zeggen

suc6

Desmo-devil

Ik heb onlangs ook een BT 014 achterband gemonteerd op mijn
900 supersport en ben best tevreden.
Ik heb alleen iets vreemds meegemaakt met deze band.
Ik heb al verschillende merken banden op deze motor gemonteerd in de maat 180/ 55 /17  zo ook deze BT 014.
Echter na montage liep de band aan bij mijn afdekspatbord zowel in de hoogte als in de breede. Ik heb de kap zeker 1 cm moeten verhogen en verbreden met zelf gemaakte beugels. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met andere banden ook niet met de BT 010. Heeft iemand anders dit ook ervaren ?
Trouwens 7000 km met een BT 010 vind ik knap, ikzelf heb nooit langer gereden dan 4000 km met deze band.

Ace

Heb met bto20 gereden en die was naar 7000 km helemaal op.Nu Pirelli Diablo erop liggen.Lijkt of de band wat ronder is dan de Bridgestone en de motor zich makkelijker in de bocht laat leggen.Heb er nou 4500 km meegereden en het ziet er naar uit dat deze langer mee zal gaan.

Schmetzke

Vermeld ook even op welk soort/type motor je rijd als je het over de levensduur van een bepaalde band hebt! V-twis slijten gemiddeld dubbel zoveel banden als 4 cilinder lijn blokken :!:

Motzippaldy

Citaat van: "Schmetzke"Vermeld ook even op welk soort/type motor je rijd als je het over de levensduur van een bepaalde band hebt! V-twis slijten gemiddeld dubbel zoveel banden als 4 cilinder lijn blokken :!:



En 1 cilinder dubbel als V-Tweens  :?
Proud on the South  

Schmetzke

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Schmetzke"Vermeld ook even op welk soort/type motor je rijd als je het over de levensduur van een bepaalde band hebt! V-twis slijten gemiddeld dubbel zoveel banden als 4 cilinder lijn blokken :!:



En 1 cilinder dubbel als V-Tweens  :?

Ik heb een goede bandensponsor :mrgreen:

Wacko Jacko

zweerde vroeger altijd op de voorloper van de 014 , nl de BT012
De laatste tijd rij ik met de DIABLO Corsa . MI een perfecte plakband

Het is gewoon een gevoel .
De een zweert bij dit merk , de ander weer bij dat merk

BT014 is niet voor niets de standaard band van een GSX-R 1000 K5
Zal niet voor niets zijn

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Wacko Jacko"

Het is gewoon een gevoel .
De een zweert bij dit merk , de ander weer bij dat merk

:stupid:


Maar op de limiet gaan de verschillende eigenschappen pas meespelen.

Gieskes

Citaat van: "Rookie"Toen ik vorig jaar mijn Yamaha Thundercat kocht zat er achter een nieuwe Bridgestone BT-010 op waar ik meer dan 7000 km mee heb gereden.

Mijn BT-10 ligt er nu nog geen 4000km op en is aan vervanging toe....echt tevreden met die kilometers kan ik niet zijn, vind ik. Daarbij bevallen die banden me ook niet zo goed, ook op droog glijdt 't regelmatig efkes, gelukkig is de motor neutraal genoeg om in lijn te houden maar toch niet prettig. En ja, rijstijl heeft daar absoluut mee te maken, maar toch....voor mijn gevoel moet die glijgrens veel verder weg liggen.

Volgende probeersel gaat Michelin zijn....


quote gefixed by rookie
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Wacko Jacko"

Het is gewoon een gevoel .
De een zweert bij dit merk , de ander weer bij dat merk

:stupid:


Maar op de limiet gaan de verschillende eigenschappen pas meespelen.
:^

maaruh....er gaat hier niemand op straat op de limiet van een supersportband.   wel op de eigen limiet wellicht.  de kwaliteiten van de ss banden bij straatgebruik zijn imo beter dan wij ooit kunnen benutten.
Schuift ie toch een keer dan ligt de fout meestal bij de rijder en niet bij de band opzich.

alé, schmetzke wellicht maar die ken nie rijjuh.. :mrgreen:   :wink:

banden zijn persoonlijk en zitten tussen de oortjes imo.
imo zijn de supersportbanden van de gerenomeerde merken allen o.k voor op straat.  of het een bt-014 . een pilot-power of een diablo corsa moet worden is afhankelijk van persoonlijke voorkeur, ervaringen en hetgeen er in de portomonee zit.

Hakinnen

Citaat van: "Wacko Jacko"zweerde vroeger altijd op de voorloper van de 014 , nl de BT012
De laatste tijd rij ik met de DIABLO Corsa . MI een perfecte plakband

Het is gewoon een gevoel .
De een zweert bij dit merk , de ander weer bij dat merk

BT014 is niet voor niets de standaard band van een GSX-R 1000 K5
Zal niet voor niets zijn

klopt, was waarschijnlijk de beste deal voor suzuki.
het hadvoor de motor imo geen f*ck uitgemaakt als ze michelins of pirelis onder gestoken hadden